„Jeigu gavote ESO pranešimą, kad jums priklauso kompensacija, nes ilgiau nei 72 val. neturėjote elektros, ir anksčiau nesikreipėte dėl nuostolių atlyginimo, kitas žingsnis – jums patogiu būdu pateikti prašymą, nurodant sąskaitos numerį, ir pinigai jums bus pervesti“, – sako ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
Pranešimus gavę klientai gali kreiptis į ESO su prašymais gauti kompensacijas, jos bus pradėtos mokėti nuo vasario 14 d. Šią dieną klientams bus išmokėta virš 831 tūkst. eurų, kiti mokėjimai bus atliekami kas penktadienį.
Kaip aiškina operatorius, gavusieji pranešimus turi pateikti prašymą ESO savitarnos svetainėje, skiltyje „Kompensacijos“ arba pasirinkus temą „Elektros tinklo priežiūra ir skaitikliai“ bei joje potemę „Kompensacija už laiku neatnaujintą EE tiekimą“. Taip pat kompensaciją galima gauti parašius laisvos formos fizinį arba elektroninį laišką, jame nurodant objekto numerį, vardą ir pavardę ar įmonės pavadinimą, sąskaitos, į kurią galima pervesti kompensacijos sumą, numerį. Galiausiai klientai gali paskambinti tiesiogiai į klientų informavimo centrą.
Vidutinė kompensacija – 68 eurai
ESO skaičiavimais, privatūs klientai vidutiniškai gaus 68 eurų kompensaciją, verslo – 359 eurų kompensaciją, o mažiausia galima kompensacija – 2 eurai.
Kompensacijos dydis priklauso nuo kliento elektros energijos suvartojimo ir atjungimo trukmės objekte – sumą sudaro 30 proc. fiksuota dalis nuo sumokėtų mokesčių už persiuntimo paslaugą ir kintamoji 0,7 proc. dedamoji už kiekvieną papildomą vėlavimo valandą.
Klientams gavusiems kompensaciją už tiesioginius nuostolius nieko daryti nereikia
Jeigu klientui ESO jau išmokėjo kompensacija už tiesioginius nuostolius, nieko papildomai daryti nereikia.
Jei tiekimas jums nebuvo atstatytas per 72 val., bet negavote pranešimo, labai tikėtina, kad neatnaujinote kontaktų.
ESO duomenimis, pagal tiesioginių nuostolių atlyginimo mechanizmą dėl kompensacijų anksčiau jau kreipėsi 1,7 tūkst. klientų.
„ESO turi duomenis apie audros metu buvusius elektros sutrikimus, todėl tuo atveju, jei tiekimas jums nebuvo atstatytas per 72 val., bet negavote pranešimo, labai tikėtina, kad neatnaujinote kontaktų“, – pažymi R. Juodkienė.
ESO pasiūlė atlyginti tiesioginius nuostolius
ESO atstovė atkreipia dėmesį, kad bendrovė po 2024 m. liepos 28–29 d. šalį nusiaubusios audros savo iniciatyva jau išmokėjo kompensacijas gyventojams už tiesiogiai patirtus nuostolius. Anot operatoriaus , tokiu atvejukompensacijų sumos yra įskaičiuojamos į kliento patirtus tiesioginius nuostolius, kaip numato Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės.
„Tai reiškia, kad tuo atveju, jei klientui jau buvo atlyginta 200 eurų tiesioginių nuostolių, o po VERT sprendimo dėl avarijos jam apskaičiuota kompensacija sieks, pavyzdžiui, 250 eurų, ESO klientui papildomai išmokės 50 eurų kompensaciją. Bendra klientui išmokėtina suma sudarys 250 eurų“, – sako R. Juodkienė.
Tuo atveju, jeigu ESO atlygino, pvz., 200 eurų tiesioginių nuostolių, o VERT sprendimu apskaičiuota kompensacija už ne laiku atnaujintą elektros energijos tiekimą sudarys mažiau, 50 eurų, ši 50 eurų išmoka klientui pilnai įsiskaitys į jau išmokėtą 200 eurų sumą ir papildomai išmokama nebus.
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) priėmus sprendimą dėl avarijos fakto, įstatymas numato kompensaciją klientams, kuriems dėl stichijos padarinių elektros tiekimas buvo atnaujintas praėjus 72 valandoms.
ELTA primena, kad 2024 m. liepos pabaigoje per Lietuvą praūžė audra, kuri sukėlė daug nuostolių – daugiau kaip 160 tūkst. namų ūkių liko be elektros. Neišvengta ir aukų – Vilniuje, Grigiškėse žuvo 50-ties metų moteris, savivaldybės ir gyventojai skaičiuoja milijoninę stichijos žalą.
Dalis gyventojų, likusių be elektros jos neturėjo daugiau nei 72 valandas. 2024 m. rugpjūtį ESO pranešė, kad tokiems asmenims bus išmokamos kompensacijos.
Naujausi komentarai