Remiantis lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, šašlykų sezonas prasideda dar balandžio mėnesį, o pats sezono įkarštis – liepa. Daugiausiai šašlykų visais metais įsigyjama penktadieniais ir šeštadieniais. Nuo 2016 metų vidutiniškai per savaitgalį (nuo penktadienio iki sekmadienio) „Maximos“ parduotuvėse kasmet parduodama apie 31 tona šašlykų.
Mėsos perdirbėjai „Biovela Group“ jau kelerius metus pastebi, kad vadinamasis grilio sezonas vis ilgėja. Jei anksčiau prasidėdavo gegužę ir baigdavosi su Žolinėmis, dabar jis tęsiasi iki rugsėjo vidurio ir net žiemą pardavimai nesustoja.
„Galime sakyti, kad nebėra ryškių sezonų skirtumų. Mėsos produktai tampa patogesni, ne visada reikia net grilio jiems išsikepti, užtenka orkaitės. Todėl pats sezonas savaime nebėra svarbus, daug svarbesniu veiksniu tampa įdomus, naujas produkto skonis ir patogumas jį ruošiant“, – teigia Jurgita Radzevičė, „Biovela Group“ prekybos direktorė.
Renkasi sveriamus
Nors fasuotos mėsos šašlykų pardavimai kasmet auga, mėgstamiausias pirkėjų pasirinkimas parduotuvėse – sveriami „Meistro kokybės“ pikantiški kiaulienos šašlykai. Jų pardavimai didėja kiekvienais metais: 2016 metais parduota daugiau nei 166 tonos, 2017 metais skaičius siekė daugiau nei 185 tonas, o 2018 metais pasiekė beveik 200 tonų. Antri pagal perkamumą šašlykai – marinuoti kefyre. Į trečią vietą 2018 metais įsiveržė vos pasirodęs marinuotas gruziniškas kiaulienos šašlykas su kalendromis, krapų sėklomis, ožragėmis, kmynais, medetkomis ir aitriosiomis paprikomis.
„Pirkėjai dažniau renkasi sveriamus mėsos šašlykus, nes taip galima suderinti įvarius skonius, jei perkama didesnei grupei žmonių. Pernai sveriamų šašlykų pardavėme beveik dvigubai daugiau nei fasuotų. Tačiau matome kitą tendenciją – nuolat augančius fasuotų paukštienos šašlykų pardavimus“, – teigia Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.
Joninės laimi prieš Žolines
Šventė, per kurią stulbinamai vasarą išaugdavo šašlykų pardavimai, yra Joninės. Pastarųjų kelerių metų rekordas per Jonines – buvo parduotos 46 tonos sveriamų ir fasuotų šašlykų.
„Dažniausiai norą kepti šašlykus paveikia laisvų dienų kiekis, – pastebi V. Drulienė. Tiesa, nors Joninės vis dar lyderiauja, tačiau stebėdami pardavimų statistiką matome, kaip keičiasi pirkėjų įpročiai – kasmet auga per Žolines parduodamų šašlykų skaičius. 2016 metais jų pardavėme daugiau nei 15 tonų, 2017 metais – jau daugiau nei 17 tonų, o 2018 metais viršijome 20 tonų.“
„Biovela Group“ šiam vasaros sezonui pateikė daugiau nei 30 naujų prekių. Nors pirkėjai dažniausiai renkasi klasikinius skonius, pavyzdžiui, sprandinės šašlyką „Kaukazo“, „Giminių“ ar „Turistų“ šašlykus, gyvėja ir kito asortimento pardavimai.
„Tiek Joninės, tiek Žolinės yra panašios, tai – šeimos, draugų šventės, kuriose dominuoja klasikiniai skoniai. Tačiau esant tokiai asortimento įvairovei, vasaros sezono nebeužtenka viskam išragauti. Taip grilio sezonas ir plečiasi, o mes gamindami savo produktus apgalvojame ir tai, kad juos kiekvienas galėtų išsikepti net neturėdamas grilio“, – sako J. Radzevičė, „Biovela Group“ prekybos direktorė.
Naujausi komentarai