Pereiti į pagrindinį turinį

Išmanieji skaitikliai: kaip išvengti staigmenų ir kodėl ateina didesnės sąskaitos?

2023-03-15 16:55
DMN inf.

Šiemet dar pusė milijono šeimų savo namuose turės išmaniuosius elektros skaitiklius. Vadinasi, daugės ir skundų dėl staiga išaugusių elektros sąskaitų pakeitus įrenginį. Skaičiuojama, kad iki šiol į energijos skirstymo operatorių dėl galimų neatitikimų kreipėsi daugiau nei 6 tūkst. vartotojų. Tačiau ESO atstovai sako, kad ne išmanieji skaitikliai, o patys gyventojai kalti dėl milžiniškų sąskaitų. Kaip išmanių skaitiklių dar neturintiems žmonėms išvengti panašių staigmenų, pasakojama LNK reportaže.

P. Peleckio / BNS nuotr.

„210 tūkst. klientų, kuriems 2022 m. įdiegėme išmaniąsias apskaitas, sutaupė 11 mln. kilovatvalandžių (kWh) lyginant suvartojimą su dar prieš tai buvusiais metais“, – sakė ESO Išmaniosios apskaitos valdymo departamento direktorė Aurelija Židickytė-Orvydė.

Tikimasi, kad metų pabaigoje išmaniuosius skaitiklius turės dar apie pusė milijono Lietuvos šeimų. Pirmiausia jie diegiami tiems, kurie elektros sunaudoja daugiau nei 1000 kWh per metus.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Vieni – patenkinti. „Jie patys nuskaito, patogu. Esu patenkintas išmaniu skaitikliu“, – sakė vyras.

„Aš dar tik porą mėnesių moku, dar nežinau, atrodo, kad normaliai viskas, kol kas nebuvo jokių nesklandumų“, – kalbėjo kita pašnekovė.

Turėjome žiniasklaidoje atvejų, kai klientai kreipėsi būtent dėl išmanaus skaitiklio suvartojimo išaugimo. Nė vienu atveju nepasitvirtino, kad tai yra skaitiklio įtaka.

 

Kiti skundžiasi, kad įdiegus išmaniuosius skaitiklius, už elektrą gavo kosminę sąskaitą.

„Pakeitė skaitiklį ir gavome už gruodžio mėnesį trigubai didesnę sąskaitą. Kai paskambinau į ESO, pati konsultantė pasakė: „Oi, kas čia darosi su tais skaitikliais“, – komentavo kalbintas vyras.

Jau anksčiau vienas panevėžietis skundėsi, kad pakeistas išmanusis skaitiklis prisuko net 2000 kWh, ko anksčiau nėra buvę. Panašūs pavyzdžiai žiniasklaidoje skambėjo ne kartą.

„Turėjome žiniasklaidoje atvejų, kai klientai kreipėsi būtent dėl išmanaus skaitiklio suvartojimo išaugimo. Nė vienu atveju nepasitvirtino, kad tai yra skaitiklio įtaka“, – informavo A. Židickytė-Orvydė.

„Ar tai būtų privačių klientų segmentą veikiantys nepriklausomi tiekėjai, ar veikiantys verslo segmentą, jie formuoja sąskaitas. Tad ESO nėra jokio intereso prisukti kažkaip daugiau ar padidinti tą elektros energijos suvartojimą“, – teigė ESO vadovas Renaldas Radvila.

Dėl galimų neatitikimų pakeitus skaitiklį į energijos skirstymo operatorių jau yra kreipęsi daugiau kaip 6 tūkst. žmonių.

„Nesitikėjo, kad jo šildymo siurbliai, rekuperacinė sistema, galbūt užkalkėję gyvatukai gali suvartoti tiek daug elektros energijos“, – savo nuomonę išsakė A. Židickytė-Orvydė.

Nesitikėjo, kad jo šildymo siurbliai, rekuperacinė sistema, galbūt užkalkėję gyvatukai gali suvartoti tiek daug elektros energijos.

 

„Senoji apskaita yra fotografuojama nuimant senus skaitiklius tam, kad turėtume įrodymus, ką fiksavo. Tikrinami ir nauji skaitikliai, jeigu reikia, jie vežami į nepriklausomą laboratoriją“, – apie skaidrumą kalbėjo ESO vadovas.

Anot energijos skirstymo operatoriaus ne skaitikliai, o patys gyventojai kalti dėl milžiniškų sąskaitų, kurios galėjo kauptis metų metus.

„Dažniausiai pasitaikantys atvejai, kad klientai prieš tai deklaruodavo skaitiklio rodmenis ne kiekvieną mėnesį. Kitas atvejis, kad klientai tiesiog deklaruodavo vidurkį ir ištisus metus mokėdavo būtent pagal vidutinį suvartojimą“, – aiškino A. Židickytė-Orvydė, kodėl pakeitus skaitiklius atsiranda tokie skirtumai ir išauga sąskaitos.

Yra ir tokių, kas už elektrą skolingas tūkstantines sumas.

„Tokiais atvejais mes sutariame dėl išsimokėjimo dalimis ir su klientais sudarome susitarimus“, –  komentavo R. Radvila.

Tad kol skaitikliai dar neįdiegti, gyventojai raginami stebėti elektros suvartojimą.

Gyventojai išmaniojoje programėlėje realiuoju laiku galės stebėti elektros suvartojimą. Tiesa, norintiems tai daryti, prie naujojo skaitiklio reikės įsigyti papildomų įrenginių ir papildomai susimokėti.

„Reikėtų deklaruoti savo rodmenis kas mėnesį, fiksuoti juos, kad paskui nebūtų netikėtumų“, – perspėjo A. Židickytė-Orvydė.

Visos nedeklaruotos kilovatvalandės apskaičiuojamos pagal paskutinio mėnesio tarifą, o ne pagal tą, kai buvo išdegintos. Be to, gyventojai turėtų nepamiršti deklaruoti ir nulinio elektros suvartojimo, kitaip pritaikomas mėnesio suvartojimo vidurkis, už kurį reikės susimokėti net ir visai nesinaudojus elektra.

„Per artimiausią pusmetį įdiegsime galimybę tiesiogiai jungtis prie skaitiklio“, – informavo ESO vadovas.

Tokiu atveju gyventojai išmaniojoje programėlėje realiuoju laiku galės stebėti elektros suvartojimą. Tiesa, norintiems tai daryti, prie naujojo skaitiklio reikės įsigyti papildomų įrenginių ir papildomai susimokėti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų