Kelyje Vilnius–Medininkai susiformavo vilkikų eilė, kuri tęsiasi apie dvylika kilometrų iki pasienio posto.
Verslas, vežėjai ir muitinės tarpininko paslaugas teikiančios bendrovės skaičiuoja nuostolius.
„Pradeda trūkti automobilių, nes tie automobiliai stovi eilėje pasienyje. Co2 kiekis didesnis, trūksta vairuotojų, auga kaštai, nes tiems vairuotojams automatiškai reikia apmokėti darbo užmokestį, automobiliams reikia mokėti lizingus“, – skundėsi muitinės tarpininkų bendrovės „Bunasta“ savininkas Jurgis Adomavičius.
Verslas neslepia, kad visa tai – dėl uždarytų keturių pasienio kontrolės punktų. Šiuo metu Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje veikia tik du postai.
„Jeigu anksčiau postas aptarnaudavo 200–300 automobilių, o kai nevyko karas aptarnaudavo ir 400–600, tai dabar postas aptarnauja vidutiniškai 100 automobilių. Anksčiau vežėme vieną dieną, dabar penkias“, – kalbėjo J. Adomavičius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Muitinė tikina, kad eilės ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Lenkijoje. Pastarojoje, pranešama, net keliskart ilgesnės nei Lietuvoje.
„Visose šalyse susidarė panašios eilės, ypač krovininio transporto. Vežėjams tenka žinoti ir susitaikyti, kad tos eilės yra ir bus, nes muitinė vykdo sankcijų kontrolę“, – aiškino muitinės departamento atstovė Irmina Frolova-Milašienė.
Griežtesnę kontrolę vykdo ir pasieniečiai.
„Per pirmą ketvirtį buvo nustatyti 38 klastoti dokumentai, tai tikrai ženklus padidėjimas, palyginti su praeitais metais išaugo tris kartus. Taip pat buvo identifikuotos penkios vogtos transporto priemonės“, – pasakojo Padvarionių pasienio užkardos vadas Sigitas Valainis.
Tačiau kelią link Medininkų pasienio posto nusėję ne tik vilkikai. Čia stovi ir beveik keturių šimtų lengvųjų automobilių eilė.
Sprendimu, prieš pusantro mėnesio uždaryti Raigardo ir Lavoriškių pasienio postus, siekta sumažinti sankcionuotų prekių bei kontrabandos vežimą, taip pat ir keliaujančių srautus. Panašu, kad šios priemonės jau duoda vaisių.
Naujausi komentarai