Didindamas maisto krepšelio kainą 91 centu pigiausią krepšelį siūlo prekybos tinklas „Norfa“, antroje pagal pigumą vietoje išlieka „Maxima“, padidinęs krepšelio kainą 77 centais. „Lidl“ kainą didina 1,19 Eur ir lieka trečioje vietoje. „Rimi“ didina pigiausių prekių kainas 65 centais ir pakyla į ketvirtą vietą. „Iki“ didina krepšelio kainą 1,7 Eur ir krinta į penktą vietą. Internetinė parduotuvė „Barbora“, krepšelio kainą padidinusi 1,09 Eur, lieka paskutinėje, šeštoje, vietoje.
Populiarių ir gerai žinomų „Pricer.lt“ produktų vidutinio krepšelio kainų rugsėjo mėnesio analizė rodo, kad šį mėnesį, lyginant su rugpjūčiu, jis pabrango 20 centų ir peršoka 39 Eur ribą, tik 26 centais atsilikdamas nuo šių metų ir absoliutaus kainų rekordo, pasiekto birželio mėnesį (39,52 Eur).
Paėjusių metų rugsėjo mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo 1,79 Eur (4,8 proc.) pigesnė už šių metų rugsėjo mėnesio krepšelį.
„Pricer.lt“ žinomų prekių ženklų krepšelio kainų reitinge pigiausia lieka „Barbora“, nors ir didino krepšelio kainą 1,43 Eur. Kaip jau skelbta, „Barbora“ vykdo reklaminę kampaniją ir populiariomis prekėmis siekia prisitraukti daugiau klientų. Antroje vietoje atsistoja prekybos tinklas „Rimi“, kainas sumažinęs 39 centais. „Rimi“ krepšelis skiriasi nuo „Barboros“ tik 4 centais, o turint galvoje, kad dar šiais metais jie planuoja pradėti internetinę prekybą savo vardu, šis judėjimas labai logiškas. Po to eina „Maxima“, kainą didinęs 50 centų. „Iki“, mažinęs kainas 20 centų, lieka ketvirtoje vietoje, palikdamas su pačiu brangiausiu populiarių maisto prekių krepšeliu prekybos tinklą „Norfa“, kuris sumažino krepšelio kainą 35 centais.
Stipriausiai brangsta bulvės, obuoliai, cukrus, kiauliena, kai kurių rūšių makaronai, malta kava, sviestas, juoda duona.
O stipriausiai pinga pomidorai, pigiausios pomidorų sultys, avižiniai dribsniai, pigiausias batonas, juodoji arbata.
„Pricer.LT“ teigimu, kadangi rugsėjo kainų augimą vartotojas sėkmingai „prarijo“, spalio mėnesį galima tikėtis tolesnio kainų augimo. Aišku, žiūrint į praėjusius metus, spalio-lapkričio mėnesiais įprastai tinklai mažindavo kainas, bandydami tapti pirmo pasirinkimo tinklu kalėdinių ir Naujų metų švenčių metu. Bet šiais metais tam poreikio nėra – vartotojai, didėjant pajamoms, lengvai priima kainų kilimą, iki rinkimų toli – tad šiais metais kainų rekordo gali ir nebūti.
„Pricer.LT“ stebisi, kad pirkėjai, prieš pirkdami kokį nors mobilųjį telefoną, norėdami sutaupyti bent porą eurų, palygina visas internetines parduotuves, o pirkdami maisto prekes apie tai negalvoja ir praranda dešimtis eurų kas mėnesį.
Naujausi komentarai