Keliaujančių lėktuvu gali laukti pokyčiai: ar ne per vėlai? Pereiti į pagrindinį turinį

Keliaujančių lėktuvu gali laukti pokyčiai: ar ne per vėlai?

Europos Parlamento malonė keliautojams lėktuvais. Briuselis svarsto įpareigoti avialinijas leisti septynių kilogramų rankinį bagažą į lėktuvą įsinešti be jokio papildomo mokesčio.

Keliaujančių lėktuvu gali laukti pokyčiai: ar ne per vėlai?
Keliaujančių lėktuvu gali laukti pokyčiai: ar ne per vėlai? / V. Skaraičio / BNS nuotr.

Prie skrydžių registracijos stalų keleiviai stovi ne tik su bilietais, bet ir krūva lagaminų. Supakuoti atostogų daiktai dar ir papildomai kainuoja. Kartais brangiau už patį skrydžio bilietą.

Jau net ir rankinio bagažo į lėktuvo saloną, nesusimokėjęs, neįsineši. Jei tai pigių skrydžių kompanija, kaip „Ryanair“ ar „WizzAir“ – atskiras mokestis. O dar ir pačiam lagaminui reikalavimus turi skirtingus.

„Keleiviams kyla daug painiavos, nes skiriasi tiek dydžiai, tiek kaina, tiek svoris leistinas“, – šnekėjo Skrendu.lt atstovė Rasa Levickaitė.

Sklaidyti painiavas dabar imasi Europos Parlamentas. Svarsto leisti į lėktuvą mažą bagažą įsinešti visiškai nemokamai. Bet ar pokyčiai ne per vėlai?

„Jau 2014 m. Europos Teisingumo Teismas yra priėmęs sprendimą, kad protingo dydžio rankinis bagažas turi būti nemokamas, bet Europos Sąjunga iki šiol nebuvo nustačiusi to protingo dydžio“, – kalbėjo „Mokėk keliauti“ įkūrėjas Robertas Pogorelis.

Padėtį paaštrino dar ir Ispanijos vartotojų teisių ministerija, pernai nubaudusi penkias pigių skrydžių bendroves 180 mln. eurų bauda – už tai, kad šios, neva, piktnaudžiavo kainų politika.

„Gaudavosi, kad apgaulinga arba klaidinga kaina, nes tu niekada nežinai, kiek tau kainuos tavo kelionė“, – teigė „Skycop.com“ advokatas Nerijus Zaleckas.

Europos Sąjungoje registruotoms aviakompanijoms dabar Briuselis dėlioja naujas taisykles. Jų keleiviams būtų leista į skrydį be papildomų išlaidų įsinešti vieną rankinį bagažą, kurio ilgio, pločio ir aukščio suma neviršija 100 cm, o svoris – 7 kilogramų, taip pat mažą krepšį po sėdyne.

„Tikrai labai protinga mintis, nes, aišku, yra visokiausių situacijų, bet septyni kilogramai nėra kažkas labai ypatingo, didelio ir sunkaus, kad lėktuvas nepakeltų jo į orą“, – kalbėjo keleivis Mantas.

Tačiau kitas keliautojas mano: šis siūlymas nėra toks palankus, kaip norėtųsi.

„Tai nėra tai, kaip mums dabar įprasta vežtis rankinį bagažą, nes įprastai oro linijos leidžia 8 arba 10 kg, ta minėta suma yra bent 115 cm“, – nurodė „Mokėk keliauti“ įkūrėjas.

O už nemokamą komfortą jau skamba ir gąsdinimai. Tikėtina – skrydžių bilietai brangs.

„Dalį jų uždarbio ir sudaro tie papildomi apmokestinami bagažai, vietų pasirinkimai, tai natūralu, kad kaina bilietų gali keistis“, – teigė „Avion Express“ atstovė Rolanda Lipnevičiūtė.

„Manau, kad keliasdešimt eurų gali brangti bilietas“, – tvirtino Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas Aleksandras Nemunaitis.

Mat pigių skrydžių bendrovės iš dalies ir gyvena iš apmokestinto bagažo. Papildomos paslaugos atneša nemažai pajamų.

„Dalis iš bagažo – pakankamai didelė, pas skirtingas avialinijas gali siekti 40 proc. pajamų“, – kalbėjo Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas.

Bilietai gali brangti ir dėl skrydžio įlaipinimo laiko. Taip pat gali vėluoti lėktuvai.

„Jeigu mes įprastai žinome, kad sulipti į lėktuvą 200 keleivių užtrunka 15–20 min., ir dažnai, jei nebūna su bagažu, jeigu turime daugiau bagažo, automatiškai reikia ir daugiau laiko susipakuoti“, – nurodė „Avion Express“ atstovė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Bet kai skrydžiai jau ir taip pabrangę, kiti tikisi, kad gal suveiks proto ribos.

„Stebima didžiulė konkurencija tarp skrydžio bendrovių, tai kainos tikrai tiek nekils, kad vartotojas pajustų stiprų šuolį“, – aiškino Skrendu.lt atstovė.

Briuselis svarsto uždrausti ir mokesčius už sėdimų vietų parinkimą, jei keliauja vaikai iki 12 metų. Šeimos galėtų sėdėti kartu.

„Toks mokestis – neteisingas ir diskriminuojantis. Tėvas privalo sėdėt šalia vaiko“, – sakė „Mokėk keliauti“ įkūrėjas.

Kad naujos taisyklės įsigaliotų, dar reikia, kad joms pritartų dauguma – bent 55 proc. – ES valstybių narių. Derybos dėl to prasidės jau liepą. Jei viskas vyks sklandžiai, naujovės galėtų įsigalioti iki kitų metų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų