Nors pirkėjai atakuoja vartotojų teisių apsaugos tarnybas, skųsdamiesi klaidinamomis prekybos centrų reklamomis, pažeidimų ženklinant prekes parduotuvėse nemažėja.
Pensininkė Vida Stumbrienė į redakciją kreipėsi po to, kai antrąkart toje pačioje parduotuvėje pasijuto apgauta. Solidaus amžiaus moteris prekybos centre „Iki“ nusprendė įsigyti gėlių vazoną su lėkštele. Ant lentynos buvo užrašyta, kad vazonėlis kainuoja 6,45 lito, o lėkštelė – 2,99 lito. Ant lėkštelės buvo užklijuotos kelios kainos, tad V.Stumbrienė nusprendė pasiteirauti salės darbuotojos, kuri iš jų teisinga. Parduotuvės konsultantė patvirtino, kad lėkštelė kainuoja 2,99 lito. Prie kasos kaunietė pastebėjo, kad čekyje išmušta jos kaina yra kur kas didesnė – 4,99 lito.
„Paprašiau pardavėjos pasitikslinti, tačiau ji atsakė, kad nieko nežino, ir paklaususi, ar vis dėlto perku lėkštelę, ėmė aptarnauti kitą pirkėją“, – pasakojo V.Stumbrienė.
Nepatenkinta brangiu pirkiniu kaunietė kreipėsi į parduotuvės administraciją – vyriausiajai administratorei parodžiusi lėkštelę su prilipdyta kaina ir čekį, kuriame išmušta beveik dukart didesnė to paties daikto kaina, atsiprašymo nesulaukė.
„Parduotuvės vadovė piktai pažiūrėjo ir pasikvietusi daugiau darbuotojų sušuko – išveskite šitą moterį“, – parduotuvės darbuotojų nekultūringumu stebėjosi V.Stumbrienė. Parduotuvės tarpduryje pirkėją pasivijo viena administracijos darbuotojų ir pensininkei įbruko 2 litų monetą.
Brangios kainodaros klaidos
Prekybos tinklo „Iki“ atstovas spaudai Tomas Vaišvila tikino, kad tokios situacijos nėra piktybinės, netiksliai nurodydamas kainas tinklas nesiekia gauti daugiau pajamų.
„Tai mums visiškai nenaudinga, nes pirkėjai kalbasi tarpusavyje. Konkurencija didelė, parduotuvių yra daug, taip dirbdami prarastume pirkėjų pasitikėjimą“, – kalbėjo T.Vaišvila.
Anot jo, pirkėjai gali būti klaidinami, kai salės darbuotojai nespėja laiku pakeisti etikečių. Pavyzdžiui, akcija baigiasi, nuolaidos prekėms nebetaikomos, o ant lentynos tebešviečia akcijų lipdukai.
„Kiekvienas pirkėjas mūsų parduotuvėse yra svečias. Nėra pateisinimo darbuotojams, kurie nemandagiai elgėsi su pirkėja. Norime, kad tokie darbuotojai pas mus nedirbtų arba mokytųsi. Mums lieka tik atsiprašyti pirkėjos“, – išklausęs minėtą istoriją kalbėjo T.Vaišvila.
Jis pabrėžė, kad pastebėjęs kainodaros klaidą pirkėjas turi teisę reikalauti grąžinti permokėtą sumą, pakeisti prekę kita arba atsisakyti pirkinio.
Gresia didelės baudos
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Paslaugų kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotoja Rima Tuganauskaitė sakė, kad per mėnesį bent vienas vartotojas kreipiasi dėl netinkamai paženklintų prekių prekybos centruose ar kitų mažmeninės prekybos taisyklių pažeidimų. Pirmąkart pažeidusi šias taisykles įmonė įspėjama, kitus kartus skiriama bauda iki 100 litų.
Konkurencijos tarybos Vartojimo prekių skyriaus vedėjas Vytautas Gliebus aiškino, kad dažniausiai vartotojai piktinasi klaidinamomis nuolaidų akcijomis. Pavyzdžiui, per televiziją transliuojama, kad tam tikrame prekybos centre visoms prekėms taikoma 10 proc. nuolaida. Apsilankius parduotuvėje paaiškėja, kad nuolaida taikoma tik tam tikroms prekėms. Anot V.Gliebaus, už pažeidimus įmonėms gali būti skirta bauda iki 30 tūkst. litų.
Naujausi komentarai