Klaidingos nuolaidų akcijos
Nors pirkėjai atakuoja vartotojų teisių apsaugos tarnybas, skųsdamiesi klaidingomis prekybos centrų reklamomis, prekių ženklinimo pažeidimų parduotuvėse nemažėja.
Atsiprašymo nesulaukė
Pensininkė Vida Stumbrienė į redakciją kreipėsi po to, kai antrąkart toje pačioje parduotuvėje pasijuto apgauta. Solidaus amžiaus moteris prekybos centre „Iki“ nusprendė įsigyti vazoną gėlėms su lėkštele. Ant lentynos buvo užrašyta, kad vazonėlis kainuoja 6,45 lito, o lėkštelė – 2,99 lito. Kadangi ant lėkštelės buvo užklijuotos kelios kainos, V.Stumbrienė nusprendė pasiteirauti salės darbuotojo, kuri iš jų teisinga. Parduotuvės konsultantė patvirtino, kad lėkštelė kainuoja 2,99 lito. Prie kasos kaunietė pastebėjo, kad čekyje išmušta lėkštelės kaina yra kur kas didesnė – 4,99 lito.
„Paprašiau pardavėjos pasitikslinti, tačiau ji atsakė, kad nieko nežino ir paklaususi, ar vis dar perku lėkštelę, pradėjo aptarnauti kitą pirkėją“, – pasakojo V.Stumbrienė.
Nepatenkinta brangiu pirkiniu kaunietė kreipėsi į parduotuvės administraciją – vyriausiajai administratorei parodžiusi lėkštelę su prilipdyta kaina ir čekį su beveik dvigubai didesne to paties daikto kaina, atsiprašymo nesulaukė.
„Parduotuvės vadovė piktai pažiūrėjo ir pasikvietusi daugiau darbuotojų sušuko – išveskite šitą moterį“, – parduotuvės darbuotojų nekultūringumu stebėjosi V.Stumbrienė. Parduotuvės tarpduryje pirkėją pasivijo viena iš administracijos darbuotojų ir pensininkei įbruko 2 litų monetą.
Brangios kainodaros klaidos
Prekybos tinklo „Iki“ atstovas spaudai Tomas Vaišvila tikina, kad tokios situacijos nėra piktybiškos, netiksliai nurodydamas kainas tinklas nesiekia tokiu būdu gauti daugiau pajamų.
„Tai mums visiškai nenaudinga, nes pirkėjai kalbasi tarpusavyje. Konkurencija didelė, parduotuvių yra daug, tokiu būdu dirbdami prarastume pirkėjų pasitikėjimą“, – kalbėjo T.Vaišvila.
Anot jo, pirkėjai gali būti klaidinami, kai salės darbuotojai nespėja pakeisti etikečių laiku. Pavyzdžiui, akcija baigiasi, nuolaidos prekėms nebetaikomos, o ant lentynos tebešviečia akcijų lipdukai.
„Kiekvienas pirkėjas mūsų parduotuvėse yra svečias. Nėra pateisinimo darbuotojams, kurie nemandagiai elgėsi su pirkėja. Norime, kad tokie darbuotojai pas mus nedirbtų arba mokytųsi. Mums belieka atsiprašyti pirkėjos“, – išklausęs minėtą istoriją kalbėjo T.Vaišvila.
Jis pabrėžė, kad pastebėjęs kainodaros klaidą pirkėjas turi teisę reikalauti grąžinti permokėtą sumą, pakeisti prekę kita arba atsisakyti pirkinio.
Gresia didelės baudos
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Paslaugų kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotoja Rima Tuganauskaitė sakė, kad per mėnesį bent vienas vartotojas kreipiasi dėl netinkamo prekių ženklinimo prekybos centruose ar kitų mažmeninės prekybos taisyklių pažeidimų. Pirmąkart pažeidusi šias taisykles įmonė įspėjama, kitus kartus skiriama bauda iki 100 litų.
Konkurencijos tarybos Vartojimo prekių skyriaus vedėjas Vytautas Gliebus aiškino, kad dažniausiai vartotojai piktinasi klaidinančiomis nuolaidų akcijomis. Pavyzdžiui, per televiziją transliuojama, kad tam tikrame prekybos centre visoms prekėms taikoma 10 proc. nuolaida. Apsilankius parduotuvėje paaiškėja, kad nuolaida taikoma tik tam tikroms prekėms. Anot V.Gliebaus, už pažeidimus įmonėms gali būti skirta bauda iki 30 tūkst. litų.
Naujausi komentarai