„Spinter research“ atlikta apklausa, kurią inicijavo degalinių tinklas „Circle K“ atskleidė, kad juodai kavai prioritetą teikia net 38 proc. šalies gyventojų. Pasak „Circle K Lietuva“ rinkodaros vadovės Renatos Timoščik, tai rodo aukštą rinkos brandos lygį ir kartu sufleruoja, kokius pokyčius lems jaunoji kavos mėgėjų karta.
Juoda, bet ne espresas
Tyrimo duomenimis, juodą kavą geria 41 proc. įvairaus lygio vadovų ir tiek pats specialistų bei tarnautojų. Tarp ūkininkų juodos kavos gerbėjų dalis pakyla iki 44 proc., o tarp bedarbių – iki 45 proc. Įdomu, kad ūkininkai yra ta grupė, kurioje daugiausiai, arba net 37,5 proc. apklaustųjų išvis negeria kavos.
Nors pastaruoju metu kavos su priedais darosi vis populiaresnės, vis dar dominuoja klasikinis skonis.
38 proc. smulkiųjų verslininkų bei 36 proc. darbininkų arba techninių darbuotojų taip pat simpatizuoja juodai kavai, nuo jų neatsilieka pensininkai (36 proc.), studentai ir moksleiviai (30 proc.). Mažiausiai gerbėjų juoda kava turi tarp namų šeimininkių – tokia kava mėgaujasi kas penkta (20 proc.).
Simpatijas juodai kavai atiduodantys lietuviai gana abejingi espresui, kurį mėgsta vos 3 proc. šalies gyventojų.
„Nors pastaruoju metu kavos su priedais darosi vis populiaresnės, vis dar dominuoja klasikinis skonis. Tai lemia brandi šalies rinka, gebanti pasiūlyti aukštos kokybės, išieškotą kavą. Kita vertus, pas mus ilgai buvo gajus įprotis kavą plikytis patiems, puodelyje, o tai yra paprasčiausias kavos ruošimo būdas, formuojantis ir kavos gėrimo įpročius. Tai paaiškintų, kodėl tiek daug paprastos juodos kavos mėgėjų ir mažai – espreso“, – sako R. Timoščik.
Pieniškos kavos – jaunimo mada
Tarp pieniškų kavų Lietuvoje pagal simpatijas pirmauja juoda su pienu (16 proc.), kapučinas (15 proc.) bei latė (14 proc.). Akivaizdu, kad pieniškoms, daugiau ir įvairesnių skonių galinčioms pasiūlyti kavoms labiausiai simpatizuoja jaunimas.
Pavyzdžiui, tarp 18-25 m. apklaustųjų juoda kava sulaukė tik 27,7 proc. simpatijų. Tai – vos keliais punktais šioje amžiaus grupėje daugiau nei kapučino (23,4 proc.) ar latė (22,7 proc.). Tad galima prognozuoti, jog po keliolikos metų juoda kava bus nebe absoliuti lyderė, o tik viena populiariausių.
„Jaunesni žmonės noriau eksperimentuoja ir ne tik mėgsta silpnesnę pienišką kavą, bet ir įvairiausius pagardus, sirupus, prieskonius, šokoladą ir visa kita, kas leidžia gėrimą suasmeninti pagal individualų skonį. Galima beveik neabejoti, jog tai greitu metu tik dar labiau populiarės, kadangi jaunimui kavos gėrimas tampa madinga pramoga, iš kurios labiausiai laukiama naujos skonio patirties“, – komentuoja R. Timoščik.
„Spinter research“ apklausa atlikta rugsėjo 19-28 d., joje dalyvavo 1008 Lietuvos gyventojai, kurių amžius – 18-75 metai.
Naujausi komentarai