Tokiu atveju vežėjams bus lengviau patenkinti trumpalaikę, sezoninę ar laikinai padidėjusią paklausą, pakeisti defektų turinčias arba sugedusias transporto priemones, taip pat laikytis būtinų saugos reikalavimų ir vairuotojams sudaryti tinkamas darbo sąlygas.
Susisiekimo ministerija parengė tai numatančias Lietuvos kelių transporto kodekso pataisas – jomis siekiama įgyvendinti 2022 metų balandžio 6 dienos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą.
„Naudojant išnuomotas transporto priemones, gali būti sumažintos vežėjų (...) sąnaudos, padidintas jų veiklos lankstumas. Tai gali padėti padidinti vežėjų našumą ir konkurencingumą“, – teigiama pataisų aiškinamajame rašte.
Dabartinis teisinis reguliavimas nesuteikia vežėjams galimybės naudotis transporto priemonėmis, išnuomotomis bet kurioje Europos Sąjungos valstybėje narėje.
Dabar kodeksas nustato, kad kiekvienas vežėjo automobilis turi būti įregistruotas Lietuvoje, turėti valstybinį numerį, ji turi priklausyti vežėjui ar būti išnuomota pagal išperkamosios nuomos, nuomos ar lizingo sutartį ar kitais teisėtais pagrindais.
„Kitaip tariant, dabartinis teisinis reguliavimas nesuteikia vežėjams galimybės naudotis transporto priemonėmis, išnuomotomis bet kurioje Europos Sąjungos valstybėje narėje“, – nurodoma rašte.
Transporto priemonės iš ES šalių įmonių turės būti nuomojamos be vairuotojo, jos turės sudaryti ne daugiau kaip 25 proc. vežėjo naudojamų vilkikų parko.
Lietuvos transporto saugos administracija būtų atsakinga už keitimąsi informacija, bendradarbiautų su valstybių narių institucijomis, teiktų joms pagalbą ir informaciją.
Naujausi komentarai