Gyventojams aktyviai skolinantis vartojimo reikmėms, LB apklausė du bankus ir aštuonias kitas finansų įstaigas, teikiančias vartojimo paskolas.
Vidutinė nutrauktos paskolos suma buvo apie 2,38 tūkst. eurų.
Beveik 40 proc. nutrauktų sutarčių teko didmiesčių, 35 proc. – miestų ir 25 proc. kaimų gyventojams. Pagal amžių daugiausia (47 proc.) jų nutraukta su 30–49 metų klientais, 43 proc. – su 18–29 metų.
Beveik 40 proc. nutrauktų sutarčių teko didmiesčių, 35 proc. – miestų ir 25 proc. kaimų gyventojams.
LB Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vaidas Cibas sako, kad sutarties nutraukimas yra kraštutinė priemonė: „Ir ji turėtų būti taikoma tik tais atvejais, kai visi kiti būdai rasti kompromisą yra išnaudoti“.
Pasak LB, trys apklausos dalyviai nurodė, kad veiksmų informuojant klientus apie pradelstus mokėjimus imasi jau pirmą vėlavimo dieną.
„Pavyzdžiui, klientui skambinama automatine skambinimo sistema arba siunčiama SMS ar el. laiškas, kurio tikslas – priminti apie nesumokėtą įmoką ir informuoti apie galimybę pratęsti įmokos mokėjimą. Kiti vartojimo kredito davėjai veiksmų paprastai imasi pirmą savaitę, tačiau pasitaiko ir tokių, kurie į klientus kreipiasi po mėnesio nuo negautos įmokos“, – rašoma LB pranešime.
Naujausi komentarai