Pereiti į pagrindinį turinį

„Lietuvos geležinkeliai“ gali nutraukti keleivių vežimą

2009-06-11 15:49
„Lietuvos geležinkeliai“ gali nutraukti keleivių vežimą
„Lietuvos geležinkeliai“ gali nutraukti keleivių vežimą

Susisiekimo ministerijai nepavyksta įtikinti Vyriausybės narių rasti būdų, kaip kompensuoti nuostolingus keleivių pervežimus, praneša LTV naujienų tarnyba.

„Lietuvos geležinkeliai“ prakalbo apie tai, kad keleivių gabenimas traukiniais gali būti nutrauktas. „Lietuvos geležinkeliai“ sako per šiuos metus patirsiantys apie 180 mln. litų nuostolį. Nuostolingų vežimų įmonė negalės padengti ir iš pelno, uždirbto gabenant krovinius.

Prakiurus valstybės biudžetui šiemet Vyriausybė pareikalavo beveik 50 mln. litų siekiantį pernykštį „Lietuvos geležinkelių“ pelną išmokėti dividendais į valstybės iždą.

Be to, trečdaliu smukus krovinių srautams, įmonė sako atsidūrusi   nepavydėtinoje padėtyje. Pagrindinė „Lietuvos geležinkelių“ akcininkė – Susisiekimo ministerija – pasiūlė Vyriausybei rasti būdą, kaip padėtį taisyti.

„Mūsų pateiktas pasiūlymas – įteisinti tvarką, kaip turi būti kompensuojami nuostoliai iš keleivių vežimo. Tokios tvarkos iki šiol nebuvo, nors ji numatyta Geležinkelių transporto kodekse, Europos Sąjungos direktyvose, kurios privalomos Lietuvai“, – sako Arūnas Štaras, susisiekimo viceministras.

Pasiūlymas atremtas šiuo metu įprastais argumentais.

„Mes kalbame apie vienintelį klausimą, kiek reikia skirti pinigų. Jis ištrauktas iš konteksto ir skamba visiškai nesuprantamai. Akivaizdu, kad šiuo metu lėšų valstybė neturi ir reikia spręsti problemas ilgoje perspektyvoje“, – teigia Algirdas Šemeta, finansų ministras.

„Jeigu valstybė priims sprendimą, kad ji neskirs jokių lėšų tame tarpe ir dividendų forma, tikrai teks spręsti klausimą dėl šios veiklos uždarymo“, – įsitikinęs „Lietuvos geležinkelių“ direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.

Premjeras Andrius Kubilius sako, kad aiškesnis sprendimas dėl nuostolių kompensavimo gali būti kitą savaitę. „Lietuvos geležinkeliai“ ir Susisiekimo ministerija teigia, kad negavus bent dividendų teks dar karpyti algas geležinkelininkams.

Esą nuo metų pradžios bendras jų sumažėjimas gali siekti 30 procentų. Be to, teks atsisakyti kai kurių traukinių maršrutų, kai kuriuos trumpinti ir kitaip taupyti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų