„Mes šiuo metu jaučiame, kad artėja kainų kilimo cunamis. Būtent šio mėnesio tyrimas dar taip stipriai neparodė, bet jau tendencijos matomos. Mes tiriame 52 prekes ir iš jų 28 jau yra brangstančios, o pinga tik devyniolika. Mes iš tų prekių esame suformavę du krepšelius – yra pačių pigiausių prekių krepšelis, jis dar stipriai nebrangsta, palyginus su praeitais metais, pabrango tik 19 centų. Bet prekinių ženklų krepšelis, lyginant su praeitais metais, kyla 10 proc. – dabar jis 42,55 eur., o buvo 38,68 eur. Prekiniuose ženkluose yra daugiau sąnaudų – juos prižiūri vadybininkai ir pan. Tai susiję ir su darbuotojais, ir su kuru, ir su viskuo“, – kalbėjo kainų lyginimo portalo Maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas.
„Tarp pigiausių tinklų, jeigu žiūrėtume į pigiausių prekių krepšelį, yra „Maxima“, „Norfa“ ir „Lidl“, o tarp prekinių ženklų pigiausias prekes bando laikyti „Maxima“, „Norfa“. Kiti reaguoja po kiek laiko, yra tam tikra dinamika, bet šį mėnesį išsiskyrė jie“, – sakė P. Čepkauskas.
Pasak pašnekovo, dėl konkurencijos tarp prekybos tinklų kainų augimas prislopti neturėtų: „Amortizavimas kažkiek bus, bet bendro kainų augimo stipriai nepakeis. Jeigu aliejus brangsta, jis brangsta. Vasarą aliejus kainavo apie 99 centus, dabar jis kainuoja apie 1,70 eur. Tai – 70 proc. augimas, ganėtinai žymus augimas. Bulves praeitais metais per akciją buvo galima nusipirkti po 19 centų, o dabar mes perkame už 28 centus – irgi tie patys 70 proc. Augimas yra“.
Jau pabrangimas įvyko. Ar jis kils dar? Taip, dar kils.
„Didžiausią šuolį darė bulvės, saulėgrąžų aliejus, juoda duona, kava pabrango 30 proc. Brangsta šokoladas, jau pradėjo brangti ir tie gaminiai, kuriuose yra ne rugiai, o kviečiai, tai jau makaronai pabrango 10 proc. Tai – šių metų derliaus atgarsiai, jau pasakė, kad kviečių ne per daugiausia, tai jie pradėjo brangti. Batonai, baltieji duonos gaminiai dar nebrangsta, bet, manau, artimiausiu metu irgi pradės brangti“, – teigė P. Čepkauskas.
„Jeigu atkreipsite dėmesį į akcijas, visų tinklų mėgstamiausia „Lavazza“ akcijose prieš mėnesį buvo 2,99 eur., o dabar akcinė kaina yra 3,29 eur. Jau pabrangimas įvyko. Ar jis kils dar? Taip, dar kils, nes mes su pora tinklų pašnekėjome, jie sako, kad prognozuoti sunku, nes tiekėjai vis dar siunčia kainų kilimus“, – pasakojo jis.
„Žmogus balansuos, jis nepirks vieno prekės ženklo, jis pirks kitą. Situacija kriziniu laikotarpiu parodė, kad žmogus turi biudžetą, tarkime, 20 eurų, jis į tą 20 eurų stengiasi ir įtilpti. Jis žiūri daugiau akcijų. Dar šį mėnesį to dauguma nebus pajutę, bet visi stipriai pajus kitą mėnesį, kai bus sąskaitos už šildymus, kai bus sąskaitos už viską. Bendrai piniginės vaizdas bus nekoks ir jis tada atkreips dėmesį į tai, kas darosi lentynose, ir sakys: oho! Kažkas atsitiko!“ – sakė P. Čepkauskas.
Naujausi komentarai