Pereiti į pagrindinį turinį

Nesėkmingos atostogos: kada reikalauti kompensacijos?

Visi nekantriai laukiame atostogų, tačiau jos ne visada ir ne visiems būna sėkmingos. Apie tai, kokių kompensacijų ar tik atsiprašymo galima tikėtis, pasakoja advokatas Edmundas Rusinas.

A. Ufarto/ BFL nuotr.

„Tiek pagal šiuo metu galiojančius Europos Sąjungos reglamentus, tiek nacionalinės teisės aktus yra galimybė prašyti kompensacijos. Dažnai girdime, kad didžiausias teises turi asmenys, kurie keliauja oru, lėktuvu. Tačiau noriu atkreipti dėmesį, kad tokios teisės priklauso ir autobusais, traukiniais ar keltais keliaujantiems žmonėms“, – pabrėžia E. Rusinas.

Pasak advokato, keliaujantis autobusu asmuo, jei maršrutas yra daugiau nei 250 km ir jis vėluoja išvažiuoti ne mažiau nei 90 min., turi teisę prašyti grąžinti pinigus, sumokėtus už kelionę, ir 50 proc. bilieto kainos kaip kompensaciją. Ši galimybė egzistuoja tiek keliaujant Lietuvoje, tiek kitoje ES valstybėje.

Jei vėlavimas yra daugiau nei 90 min., atsiranda vadinamoji „teisė į rūpybą“.

Keltų, kurie yra populiari susisiekimo priemonė ES, keleiviai taip pat turi teisę į kompensaciją.

„Jei keltas vėluoja išvykti 90 min., keleivis gali prašyti kompensacijos, kuri yra 50 proc. bilieto kainos. Tiek kelionės autobusu, tiek keltu atvejais, jei vėlavimas yra daugiau nei 90 min., atsiranda vadinamoji „teisė į rūpybą“, t.y. maistas, gėrimai, galimybė susisiekti su šeimos nariais“, – apie keleivių teises pasakoja E. Rusinas.

Kalbant apie traukinius, kompensacija skaičiuojama ne traukiniui vėluojant išvykti, o vėluojant atvykti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų