Pereiti į pagrindinį turinį

Pamatę degalų kainas vairuotojai neteko amo: būtų juokinga, jei nebūtų graudu

2021-11-04 16:45

Kai kurie vairuotojai pamatę išaugusias degalų kainas stveriasi už galvų ir lygina Lietuvą su kitomis šalimis, kuriose kainos tokios pat, tik štai – atlyginimai gerokai didesni. Įsilieję į aršią diskusiją jie teigė turintys išeičių, kaip pažaboti kylančias degalų kainas mūsų šalyje.

Pamatę degalų kainas vairuotojai neteko amo: būtų juokinga, jei nebūtų graudu
Pamatę degalų kainas vairuotojai neteko amo: būtų juokinga, jei nebūtų graudu / "Facebook", A. Ufarto/Fotobanko, freepik.com nuotr.

Diskusija apie degalų kainų šuolius užvirė socialiniame tinkle „Facebook“ esančioje grupėje „Viskas apie automobilius“ pasirodžius nuotraukai, kurioje matyti degalinei „Circle K“ priklausanti švieslentė su degalų kainomis. Ja pasidalijęs vyras perkeltine prasme rašė: „Geros dienos pradžiai...“.

Benzino kaina čia siekia 1,499 euro, dyzelio – 1,3999 euro, o suskystintų naftos dujų – 0,783 euro.

„Būtų juokinga, jei nebūtų graudu žiūrėti“, – rėžė Mantas. „Na, taip, Lietuva tampa skandinaviška šalimi, tik algos – ne skandinaviškos“, – pasipiktinimo neslėpė ir Nerijus. „Po sovietinė Europa su skandinaviškais prieskoniais“, – antrino Tomas.

Kiti tik patvirtino, kad kalbos apie degalų kainas Lietuvoje, prilygstančias Skandinavijos šalims, ne iš piršto laužtos – esą benzinas Norvegijoje jau kainuoja du eurus, o dyzelis – 1,85 euro. Tad mūsų šalis nedaug atsilieka. „Norvegas dvi valandas padirbęs prisipila pilną baką, o lietuviui reikia dirbti dvi dienas“, – pastebėjimais dalijosi Viktoras.

„Už tokias kainas reikia dėkoti mūsų valdantiesiems“, – piktinosi Virginijus. Tačiau tuoj pat gavo aštrų Manto atsaką: „Prie ko valdžia ir pasaulinis degalų kainų kilimas? Nežinai, tai nerašinėk nesąmonių – protingesnis atrodysi“. „Akcizo degalams per pastaruosius metus nepakėlė, tai prie ko čia valdžia?“ – antrino Laurynas. „Aš irgi domiuosi – kai kainos kyla rinkoje, kyla ir degalinėse, bet kai biržoje kainos krenta, tai degalinėse jokių veiksmų“, – pastebėjo Gžegožas.

„Normaliai pavaro – nors malkomis kūrenk, bet ir tas baigia uždrausti, idiotai“, – plūdo Zenonas. „Pilnas bakas – 20 proc. atlyginimo, puiku“, – kartėlio neslėpė ir Inas. „Toks didelis bakas, ar alga – mažoka“, – šmaikštumo į diskusiją bandė įnešti Giedrius. „Viskas čia gerai – nori didesnių atlyginimų, o kainų – tų pačių“, – į diskusiją kitokio vėjo įnešė ir Deimantė. „Gali pabrangint ir iki penkių eurų už litrą – vis tiek pilsis pilnus bakus lietuviai“, – šmaikštavo Tomas.

„Štai ir perkopė penkis litus litras“, – prisiminė pasikeitusią šalies valiutą Ovidijus. Tačiau netrukus sulaukė sarkastiško patarimo: „Rubliais, pone, dar išverskite“, – rašė Eimantas. „Normali kaina. Neturi pinigų – eik pėsčiomis“, – atkirto Zenius. „Reikia nustoti pirkti – bent mėnesį nevažiuoti į kolonėlę, tada matysime, kas vyksta su kainomis – turėtų sumažėti per pusę“, – mąstė Stasys.

Dėl vairuotojų užfiksuotų degalų kainų pokyčių portalo kauno.diena.lt žurnalistai kreipėsi į „Circle K“ atstovus. Pasak „Circle K“ Degalų kategorijos vadovo Roko Laurinavičiaus, galutinę degalų kainą mažmenoje lemia daugybė faktorių: nuo didmeninių kainų biržoje ir valiutų svyravimų iki Europos siekiamų Žaliojo kurso tikslų.

Jei palygintume šiandieną su ta pačia diena pernai, naftos barelis kainuoja dvigubai brangiau.

„Jei palygintume šiandieną su ta pačia diena pernai, naftos barelis kainuoja dvigubai brangiau – jau 82 JAV dolerius. Nafta biržoje prekiaujama doleriais. Tad kuo doleris euro valiutos atžvilgiu yra stipresnis, tuo ir naftos kaina didesnė. Europai vis aktyviau siekiant žaliojo kurso tikslų ir taršos mažinimo, vis svarbesnis darosi bio komponentų vaidmuo degalų sudėtyse. Produkto sudėtis, kaip ir savikaina, susideda ne tik iš mineralinės degalų dalies kainos. Tad kylančios bio produktų kainos daro ženklią įtaką galutinei produkto kainai. Minėtasis bio komponentas yra pabrangęs 2,5 karto iki 2600 JAV dolerių už toną, jo dyzelino sudėtyje turi būti ne mažiau kaip 7 proc.“, – aiškino pašnekovas.

Jo teigimu, skirtingose vietovėse ir zonose kainos skiriasi. Tai lemia kaštų, taikomų koncepcijų, konkurencinės aplinkos skirtumai, lojalumo programų ir rinkoje veikiančių tiekėjų strategijos.

„Savo degalinėse siekiame užtikrinti konkurencingas produktų bei aptarnavimo kokybę atitinkančias pardavimo kainas, „Circle K“ interneto puslapyje nuolat skelbiame pigiausiais degalų kainas, be to nuo šių kainų „Circle K“ lojalumo programoje dalyvaujantiems klientams taikomos nuolaidos“, – kalbėjo R. Laurinavičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų