Visų tiekėjų pasiūlymai – viename portale
Paskutinis skambutis įšokti į visu smarkumu jau lekiantį energetikos reformos traukinį skamba tik pirmojo etapo dalyviams, t. y. tiems, kurie elektros energijos suvartoja daugiausiai (5000 kWh ir daugiau) ir kurių sutartis su visuomeniniu tiekėju baigiasi jau 2021 m. sausio 1 d. Šie gyventojai naujas sutartis su nepriklausomais elektros tiekėjais yra kviečiami pasirašyti dar šiemet.
Kitų etapų dalyviai gali rinktis ilgiau, mat, pagal iš anksto suplanuotą reformos eigą, jų perėjimas prie nepriklausomų teikėjų numatytas 2021 ir 2022 m. „Žinoma, pasirinkti nepriklausomą tiekėją ir taip įgyti galimybę rinktis šiuolaikiškesnius elektros produktus bei paslaugas galima ir anksčiau, nelaukiant dar metus ar dvejus“, – sakė R. Radvila.
Į pirmąjį etapą patenkantys vartotojai jau vasaros viduryje buvo apie tai informuoti visuomeninio tiekėjo jo turimais kontaktiniais duomenimis. Rudenį šiems vartotojams paštu, el. paštu ir SMS žinutėmis į mobiliuosius buvo išsiųsti pakartotiniai priminimai.
Tiems pirmojo etapo reformos dalyviams, kurie nepareiškė nesutikimo dalytis elektros suvartojimo duomenimis, tiekėjai patys siuntė individualizuotus pasiūlymus. Taip pat visų tiekėjų pasiūlymus galima rasti internete www.pasirinkitetiekeja.lt.
Gyventojų klausimams – konsultacijos ir telefonu
Visi tiekėjai rūpinosi, kad pasiūlymai gyventojams būtų aiškūs, lengvai suprantami. Pavyzdžiui, kai kurie tiekėjai į el. svetainę yra patalpinę pasiūlymus-skaičiuokles, kurios, suvedus mėnesio elektros suvartojimo duomenis bei pasirinkus arba atmetus kitas siūlomas opcijas, pateiks rekomenduojamą vartojimo planą bei paskaičiuos preliminarią sąskaitą, kurią gausite mėnesio pabaigoje.
„Jei visgi pasirinkti tiekėją yra sunku, kyla klausimų, pasiūlymai neatrodo pakankamai aiškūs, galima skambinti telefonu 8 626 555 65 ir pasikonsultuoti gyvai. Taip pat ir kiekvienas tiekėjas noriai paaiškins savo pasiūlymus – gyventojai kviečiami kreiptis internetu, telefonu ar elektroniniu paštu“, – teigia R. Radvila.
Geriau yra pasirinkti tiekėją anksčiau, o geriausia – laiku, tai yra iki gruodžio 10-osios.
Jis patarė nepalikti perėjimo nuo visuomeninio tiekėjo prie nepriklausomų energijos tiekėjų savieigai, mat garantinis tiekimas – brangesnis, be to, tai yra laikina paslauga: „Tad geriau yra pasirinkti tiekėją anksčiau, o geriausia – laiku, tai yra iki gruodžio 10-osios.“
ESO atstovas taip pat kvietė gyventojus apsišarvuoti kantrybe ir geranoriškumu, mat jei sutartį sudaryti likus kelioms paskutinėms dienoms nuspręs daugiau žmonių, tiekėjams teks itin didelis krūvis: „Taip didėja ne tik žmogiškosios klaidos, bet ir IT sistemų trikdžių tikimybė, procesai gali užtrukti ilgiau.“
Garantinis tiekimas – laikina paslauga
Kas bus, jei visgi iki gruodžio 10-osios nepriklausomo tiekėjo nepasirinksite, o sutartis su visuomeniniu tiekėju nutrūks per Naujuosius, t. y. 2021 m. sausio 1-ąją? Neverta baimintis, kad Naujuosius teks švęsti tamsoje – garantinį tiekimą automatiškai užtikrins ESO. Tačiau ir toliau būsite skatinami pasirinkti tiekėją, mat garantinis tiekimas – laikina paslauga. Jei patenkate į pirmąjį pokyčio etapą, dėl garantinio tiekimo į ESO kreiptis ar pasirašyti su juo sutarties nereikia – paslauga įsijungia automatiškai.
Pasirašant sutartį su tiekėju, galima numatyti, nuo kada ji įsigalios, tačiau šis terminas bus ne trumpesnis nei 21 d., skaičiuojant nuo sutarties pasirašymo datos, ir sutaps su kalendorinio mėnesio 1 d. Vadinasi, jei sutartis pasirašoma iki gruodžio 10 d., ji įsigalios ne anksčiau sausio 1-osios. Jei sutartis bus pasirašoma jau po gruodžio 10-osios, sutartis įsigalios ir elektra iš naujo elektros tiekėjo ims tekėti jau nuo vasario 1 d.
„Laiko dar šiek tiek yra, tad visi norintys dar gali suspėti ir pasirinkti elektros energijos tiekėją savo namams laiku“, – sakė R. Radvila.
Išsami projekto informacija pateikiama www.pasirinkitetiekeja.lt arba telefonu 8 626 555 65.
Naujausi komentarai