Nedraugaujate su skaičiais
„Business Insider“ duomenimis, gautais išanalizavus 101 startuolio žlugimo priežastis, beveik trečdalis (29 proc.) šių jaunų įmonių žlugo pritrūkusios pinigų, beveik kas penkta (18 proc.) – dėl blogos kainodaros ar problemų, susijusių su per didelėmis išlaidomis. „Nors sėkmingam verslui būtina gera komanda, įskaitant puikiai skaičiuojančius žmones, pats verslo savininkas turi gerai išmanyti savo įmonės finansus. Skaičių išmanymas padeda išvengti emocijomis grįstų sprendimų, lanksčiai ir greitai reaguoti į pokyčius, kurie verslo aplinkoje vyksta nuolat“, – sako V. Žagūnis. Anot jo, būtent dėl to neužtenka turėti vien gerai parengto verslo plano – jis turi būti nuolat koreguojamas atsižvelgiant į aplinkybes.
Nesate pasiruošę prisiimti didesnės rizikos
Remiantis „Business Insider“ duomenimis, statistiškai devyni iš dešimties startuolių žlunga. Taip atsitinka dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, paklausos trūkumo, lėšų stygiaus, dėl netinkamos komandos, pralaimėtos konkurencinės kovos, blogos rinkodaros ir kitų dalykų. Pasak V. Žagūnio, tikėti savo verslo idėja yra labai gerai, tačiau reikia būti pasiruošusiems ir bet kokiems netikėtumams. „Daug dalykų galima numatyti iš anksto verslo plane, tačiau kiekvienas būsimas verslininkas turėtų atsakyti sau į klausimą, kaip jis sugeba priimti riziką ir netikėtas situacijas bei kaip joms reikėtų pasiruošti“, – teigia jis.
Daug dalykų galima numatyti iš anksto verslo plane, tačiau kiekvienas būsimas verslininkas turėtų atsakyti sau į klausimą, kaip jis sugeba priimti riziką ir netikėtas situacijas bei kaip joms reikėtų pasiruošti.
SEB banko prieš daugiau nei metus atlikta gyventojų apklausa parodė, kad baimė prisiimti riziką ar patirti nesėkmę kas ketvirtam žmogui tampa kliūtimi norint įgyvendinti verslo idėją.
Tikitės greito pelno
Kiekvienas pradedantis verslininkas taip pat turėtų pagalvoti, per kiek laiko jis tikisi gauti pelno iš verslo, kiek ilgai gali leisti sau plėtoti verslą nieko negaudamas iš jo bei nesugriaudamas savo asmeninės ar šeimos finansinės gerovės. „Vystant verslą gali tekti susidurti su daugybe iššūkių. Taip pat verta turėti omeny, kad startuolis gali ir netapti pelningas. Todėl reikia nusimatyti laiką, kiek laiko galėtumėte vystyti verslą negaudami finansinės grąžos. Praktika rodo, kad pelną verslininkai dažniausiai uždirba ne anksčiau kaip po vienerių ar dviejų metų nuo verslo pradžios“, – teigia V. Žagūnis. Taip pat, anot jo, greito pelno siekimas gali sukelti įtampą ir turėti įtakos skubotiems sprendimams, rizikingiems verslui.
Neišbandėte savo idėjos rinkoje
Paklausos rinkoje nebuvimas yra dažniausia startuolių žlugimo priežastis – 42 proc. „Business Insider“ analizuotų jaunų įmonių neišgyveno būtent dėl to. „Rekomenduojama atlikti ne tik nuodugnią rinkos analizę, bet ir išbandyti savo produktų ar paslaugų prototipus. Tam gali pasitarnauti ir pažįstami žmonės. Jei yra žmonių, kurie jau dabar pirktų jūsų prekes ar paslaugas, tai padėtų pajusti, kad esate rinkoje reikalingi“, – pataria V. Žagūnis. Pasak jo, vertinant paklausą labai daug padėti gali įvairūs mentoriai, dalyvavimas verslo akceleratorių programose, kituose jūsų įmonei aktualiuose renginiuose bei aktyvi veikla socialiniuose tinkluose, kuriuose paprasta pristatyti savo verslą, parodyti jo išskirtinumus, organizuoti reklamos rodymą tik tiems, kam ji gali būti aktuali.
Taip pat prieš steigiant verslą naudinga išbandyti ir save – ar tikrai, pavyzdžiui, visą mėnesį kiekvieną dieną norisi užsiimti gamyba, skaičiavimais, klientų paieška ir pan. Pasak patyrusių verslininkų, aiškus žinojimas, kad pradėtas verslas iš tiesų patinka, yra pagrindinis stiprybės šaltinis, padedantis žmonėms susidoroti su nerimu, baime, dvejojimu, užgulusia atsakomybe ir kilusiomis sudėtingomis situacijomis.
Nemėgstate bendrauti ir neskubate deleguoti atsakomybes
„Jei tikitės, kad jūsų produktus pardavinės jūsų samdomi pardavėjai, klystate – pirmiausia savo verslo idėją investuotojams, partneriams, klientams, potencialiems komandos nariams turite įtikinamai pristatyti jūs pats. Versle yra daug asmeniškumo, todėl tai, kiek ir kaip gebate bendrauti, megzti ryšius, derėtis, yra ypač svarbu jūsų, kaip verslininko, sėkmei. Jūs turite tapti pagrindiniu savo verslo ambasadoriumi“, – sako V. Žagūnis.
Taip pat viena dažnai pasitaikančių vadovų klaidų, trukdančių verslui augti, yra nenoras laiku deleguoti atsakomybių. „Kai tik jaučiate, kad savo laiką galėtumėte skirti kažkam naudingesniam, įprastas užduotis skirkite kitiems“, – pataria V. Žagūnis.
Remiantis minėta SEB banko apklausa, nuosavą verslą turėti norėtų kas trečias lietuvis. Gyventojai, turintys nuosavą verslą ar ketinę kada nors tapti verslininkais, prisipažino, kad juos labiausiai viliojo mintys apie nepriklausomybę nuo darbdavio ir galimybė uždirbti daugiau (taip tvirtino atitinkamai 47 ir 44 proc. respondentų). Tuomet žmonės dažniausiai svarstė apie verslus prekybos, apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų, meno, pramogų ir poilsio srityse.
Naujausi komentarai