Pereiti į pagrindinį turinį

Pirkti galima ir be pinigų

2014-01-25 05:30

Mokėjimo internetu būdas, leidžiantis atsiskaityti už prekes ir paslaugas po pusantro mėnesio, populiarėja. Atidėto mokėjimo paslauga vilioja vartotojus, kurie laukdami atlyginimo įsigyja smulkių pirkinių, o pardavėjams tai būdas pritraukti klientų su pustuštėmis piniginėmis.

Pirkti galima ir be pinigų
Pirkti galima ir be pinigų / T. Urbelionio/ BFL nuotr.

Mokėjimo internetu būdas, leidžiantis atsiskaityti už prekes ir paslaugas po pusantro mėnesio, populiarėja. Atidėto mokėjimo paslauga vilioja vartotojus, kurie laukdami atlyginimo įsigyja smulkių pirkinių, o pardavėjams tai būdas pritraukti klientų su pustuštėmis piniginėmis.

Primena kreditą

Po praūžusių švenčių santaupos paprastai sutirpsta, tad kai kurie lietuviai smulkiems pirkiniams ima dairytis mažųjų kreditų. Kiti randa ir alternatyvą – mokėjimo atidėjimą 45 dienoms.

"Šis mokėjimo būdas – tarsi virtualios kredito kortelės atitikmuo. Lietuviai žodį "kredito" vertina kiek neigiamai, tačiau užsienyje tokia paslauga populiari, juk naudojiesi kitų teikiama nauda ir pinigais, o moki už pirkinį kaip patinka ir kada pavyksta", – apie mokėjimo būdą "Sving" aiškino šios sistemos pardavimo vadovas Vytautas Dilba.

Už prekę pardavėjui iškart atsiskaito tarpininkas "Sving", o realusis jos pirkėjas per 45 dienas sumoka tiek pat, kiek kainavo jo įsigytas daiktas. Tačiau, jei pirkėjas per numatytą laikotarpį pinigų negrąžina, kas mėnesį turi mokėti 2,49 proc. palūkanas ir 17 litų sąskaitos mokestį.

"Pirkėjas gali mokėti ir dalimis, pavyzdžiui, 40-ą dieną sumokėti 30 proc. pirkinio vertės. Ilgiausias terminas, per kurį leidžiame ir rekomenduojame atsiskaityti, yra vieni metai, – aiškino jis. – Kiekvieno pirkimo metu pirkėją supažindiname su sąlygomis, pagal formulę apskaičiuojame minimalų mėnesio mokestį."

Kai atidėto mokėjimo terminas nuo 14 dienų pailgėjo iki 45, kaip sakė V.Dilba, pardavėjai pastebėjo, kad paslauga tapo populiaresnė. Vis dėlto pasitaiko klientų, kurie per pusmetį už seniausiai gautą prekę dar nemokėjo nėkart.

"Jei mėnesio pradžioje žmogus nori įsigyti daiktą, o atlyginimas jo laukia tik mėnesio pabaigoje, 14 dienų gali neužtekti, kad jis gautų pajamų pirkiniui. O per 45 dienas, gyventojai įprastai gauna du atlyginimus", – skaičiavo jis.

Patogiau pirkti smulkmenas

V.Dilbos teigimu, populiariausios prekės, už kurias pirkėjai pasirenka atsiskaityti vėliau, dažniausiai priklauso nuo konkrečių interneto parduotuvių pasiūlymų ir akcijų. Pavyzdžiui, populiarus būna grupinio apsipirkimo portalų dienos pasiūlymų asortimentas, kurį sudaro palyginti nebrangūs pirkiniai ar paslaugos. Anot jo, "Sving", tirdama vartotojų nuomonę, išsiaiškino, kad didžiausiu paslaugos pranašumu jie laiko toli gražu ne atsiskaitymo terminą, bet galimybę pirkti nedidelės vertės prekes, kurioms netaikoma išperkamosios nuomos galimybė. Be to, toks mokėjimo būdas palengvina kelią nuo atsiskaitymo už prekę iki pirkinio įsigijimo, nes pirkėjas išlaisvinamas iš jungimosi prie banko, daugkartinio kodų rinkimo ir kitų įprastų virtualaus mokėjimo etapų.

"Čia užtenka žinoti savo elektroninio pašto adresą, tada trumpąja žinute atsiunčiamas keturių skaičių kodas – identifikavimo numeris, su kuriuo gali nusipirkti prekę. Perkant smulkų daiktą nereikia jungtis prie elektroninės bankininkystės, nešiotis kodų kortelės", – sakė jis.

Atsipirks per pusmetį

Kol kas Lietuvoje šią paslaugą teikia 17 elektroninių parduotuvių – nuo plataus profilio pardavėjų iki grupinio apsipirkimo portalų ar specializuotų buitinės technikos bei elektronikos parduotuvių.

"Kiek rodo jų patirtis, rezultatų pavyko pasiekti. "Sving" investavo į reklamą, tad jos partnerių lūkesčiai pasiteisino", – sakė elektroninės komercijos ekspertas Vytautas Vorobjovas.

Paklaustas, kodėl prekybininkai aktyviau nereklamuoja jiems naudingos paslaugos, kuri galėtų privilioti daugiau pirkėjų, V.Vorobjovas sakė, kad tai yra tik dar vienas mokėjimo būdas, todėl prekybininkai nesuinteresuoti jo reklamuoti šiaip sau – palankiau šią alternatyvą pristatyti per parduotuvių partnerių akcijas.

Parduotuvės varlė.lt komercijos direktorius Marius Butauskas skaičiavo, kad įdiegti naują paslaugą dėl brangių programavimo paslaugų ir parduotuvės specifikos kainavo ne pigiai, tačiau investicijos turėtų atsipirkti per pusmetį. Jis taip pat patvirtino, kad klientams tokią galimybę atsiskaityti už pirkinius planuojama pristatyti kartu su akcijomis.

"Kol kas aktyviai neviešinome šios paslaugos, todėl ją pasirenka dalis klientų, bet jų skaičius nėra didelis, – sakė M.Butauskas. – Planuojame, kad ja naudosis ne tik tie, kurie negali už prekes mokėti iškart, bet ir tie pirkėjai, kurie pirmiausia norės sulaukti prekės, ją apžiūrėti, o atsiskaitys įsitikinę, kad ji jiems tinka. Bent toks buvo mūsų tikslas."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra