Prabangos prekių gamintojai ir pardavėjai, besivaržantys dėl Kinijos rinkos, ėmė dairytis naujų teritorijų. Vilčių jiems teikia Indija, kurioje daugėja milijonierių, vidurinioji klasė tampa vis turtingesnė.
Beveik 70 proc. žmonių gali išleisti mažiau negu penkis litus per dieną. Vien sostinėje 50 tūkst. vaikų, gyvenančių gatvėje. Tokia Indijos realybė.
Tačiau Indijoje – 1 mlrd. 200 mln. gyventojų, ekonomika kyla, ir jeigu prabangą sau gali leisti bent vienas procentas žmonių – tai jau 12 mln. – panašiai kaip daugelyje Europos šalių.
Kita vertus, Indija garsėja moterimis, kurios nuo seno vilkėjo šilko sarius, puošėsi briliantais, inkrustuotais aukso papuošalais, maharadžomis, kurie kaupė brangakmenių ir automobilių kolekcijas. Ir dabar prabangiuose parduotuvėse Mumbajuje ar Delyje pirkėjai vilki lengvus nacionalinius rūbus, bet apsiavę vardinais batais, nešasi vardines rankines.
Rinkos tyrėjai sako, padėtis čia kita, negu, pavyzdžiui, Kinijoje.
„Pavyzdžiui, kad ir Mumbajuje: jei nori pasivažinėti savo nauju prabangiu „Lamborgini“ ar apsivilkti naują prašmatnų kostiumą, tai nėra tiek daug vietų, kur gali džiaugtis savo prabanga. Kinijoje kita padėtis, todėl prabangos prekių gamintojams reikia galvoti, ką geriausia siūlyti Indijoje“, – pabrėžia rinkos tyrimo agentūros vadovas Mykolasas Rambusas.
Tačiau ir kai vargšai tampa turtingais, svarbu užimti prabangos prekių niša, kitaip prakutę vartotojai vyks apsipirkti svetur.
„Žinoma, moralės požiūriu tai atrodo prastai – kurti prabangos imperijas, kai šalyje tiek žmonių gyvena žemiau skurdo ribos. Kita vertus, yra žmonių, pasirengusių leisti pinigus Indijoje arba svetur“, – teigia prabangos prekių parduotuvės direktorius Sanjay Kapooras.
Pasak ekspertų, prabangos prekių rinkos apimtis Indijoje – apie 6 mlrd. dolerių, ir kasmet ji ūgteli mažiausiai 15 proc. Nors vargana infrastruktūra, dideli muito mokesčiai, sudėtingi įstatymai, gamintojai stengiasi prasiskverbti į daugiau negu milijardą gyventojų turinčią šalį.
Naujausi komentarai