Mažmeninė prekyba rugpjūtį toliau augo, tačiau mažmenininkų apyvartos augimas pradėjo lėtėti.
"Stebimos laipsniško lėtėjimo tendencijos visose pagrindinėse prekių grupėse. Aišku, galima džiaugtis, kad vis tiek išlieka teigiamas augimas", – sakė banko "Danske" vyresnioji analitikė Baltijos šalims Violeta Klyvienė. Pasak analitikės, rugpjūtį tradiciškai dėl išpardavimų šoktelėjo prekyba drabužiais ir avalyne.
V.Klyvienė teigė, kad didžiausios grėsmės mažmenininkų apyvartai gali būti Lenkijos zloto pigimas ir rekordinių kainų šildymo sezonas. Anot V.Klyvienės, tikimasi, kad Lenkijos centrinis bankas sumažins bazinę palūkanų normą, nes tai atpigintų zlotą ir atitinkamai gali paskatinti "apsiperkamąjį turizmą" šioje šalyje. O šildymo sezonas tradiciškai gyventojus verčia labiau užverti pinigines, mažina ir jų lūkesčius.
Prekybos apimtis Lietuvoje, išskyrus automobilių pardavimą ir remontą bei maitinimo ir gėrimų įmones, šių metų sausį–rugpjūtį buvo per 17 mlrd. litų (be PVM) – 5,5 proc. daugiau nei per tą patį 2011-ųjų laikotarpį.
Mažmeninės prekybos įmonių, prekiaujančių maisto prekėmis, alkoholiu ir tabaku, apyvarta per metus padidėjo 1,8 proc., ne maisto prekėmis (neįskaitant automobilių ir degalų) prekiaujančių įmonių – 12 proc., automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių – 0,3 proc.
Rugpjūtį, palyginti su liepa, mažmeninės prekybos apimtis Lietuvoje, išskyrus automobilių pardavimą ir remontą bei maitinimo ir gėrimų įmones, išaugo 3,9 proc. (pašalinus sezono įtaką, sumenko 0,8 proc.), iki 2,39 mlrd. litų.
Per mėnesį įmonių, prekiaujančių maisto prekėmis, apyvarta sumažėjo 1 proc., prekiaujančių ne maisto prekėmis išaugo 7,9 proc., automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta padidėjo 5,7 proc., atsižvelgiant į palyginamąsias kainas. Rugpjūtį labiausiai padidėjo knygų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse – 72,1 proc.
Maitinimo ir gėrimų teikimo veiklos įmonių apyvarta rugpjūtį buvo 97,7 mln. litų – 3,6 proc. mažiau nei liepą.
Naujausi komentarai