- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prezidentė Dalia Grybauskaitė vetavo ir siūlo Seimui taisyti metro įteisinantį įstatymą.
Prezidentė teigia, kad Metropoliteno įgyvendinimo įstatymas turi atitikti Europos Sąjungos (ES) ir Lietuvos teisę, neturi būti interpretavimo galimybių ir užkirstas kelias interesų grupėms juo piktnaudžiauti.
Anot prezidentės, įstatyme metro priskiriamas geležinkelio transporto rūšiai, o tai prieštarauja ES galiojančiam metro teisiniam reguliavimui.
Pasak prezidentės patarėjo Arūno Molio, geležinkelių ir bėginio transporto rūšims taikomi ne tik skirtingi saugumo, licencijavimo, sertifikavimo, bet ir finansinių įsipareigojimų reikalavimai.
„Už geležinkelius tradiciškai atsakinga valstybė, Vyriausybė, valstybės valdoma įmonė „Lietuvos geležinkeliai“. Kai kalbame apie metro, kalbame apie vietinį miesto transportą, dėl to įstatyme turėtų būti aiškiai apibrėžta, kad visą finansinę atsakomybę ir sprendimus dėl šito projekto įgyvendinimo prisiima savivaldybė“,– trečiadienį žurnalistams sakė A. Molis.
Pasak prezidentės, įstatyme nėra aišku, kam – valstybei ar savivaldybei tenka atsakomybė dėl būsimų nuostolių, todėl įstatyme turi būti įvardyta konkrečiai, kad nuostolius dengia savivaldybė.
Prezidentė taip pat siūlo aiškiai apibrėžti savivaldybės atsakomybę dėl finansinių įsipareigojimų, kad ateityje būtų išvengta rizikos viešiesiems finansams, kai dėl nepamatuotų įsipareigojimų metro projekte jų našta būtų užkrauta valstybės biudžetui, apribojant jos galimybes finansuoti strateginius šalies prioritetus.
„Pagal logiką, šitas transportas yra miesto transportas, tai kam jis kelia didžiausią interesą, tas turėtų priiminėti sprendimus ir rūpintis nuostoliais arba su tuo susijusiomis finansinėmis rizikomis“,– teigė prezidentės patarėjas.
„Projektas brangus, kalbame apie šimtus milijonų eurų, tai turėtų įtakos tiek valstybės skolai, tiek deficitui, nes greičiausiai tokiam projektui reikėtų skolintis. Valstybei, tai yra visoms savivaldybėms, visiems Lietuvos žmonėms, prisiimti atsakomybe ir tokią naštą gali būti skausminga“,– pridūrė A. Molis.
Seimas spalio 9 dieną priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo sudarė sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų. Jame numatyta, kad savivaldybės pačios organizuos visus metro įrengti reikalingus teritorijų planavimo, sprendinių parengimo ir jų priėmimo darbus.
Metro projektus įgyvendintų tik savivaldybės, jos galėtų siekti, kad metro būtų pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos arba valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Jos galėtų investuoti į metro bendrovės akcijas – iki 50 proc., o bendros investicijos į metro būtų atliktos valstybės ir ir privataus kapitalo partnerystės arba koncesijos (ilgiau kaip 25 metų) pagrindu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse3
Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. ...
-
Pasirašytas susitarimas dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbant nuotoliu užsienyje
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pasirašė bendrąjį Europos Sąjungos (ES) susitarimą dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbantiems nuotoliniu būdu iš užsienio. ...
-
S. Skvernelis: gynybos mokestis gali apimti akcizų didinimą, bet ne kuro
Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ lyderis Saulius Skvernelis sako, kad dalį gynybos poreikiam reikalingų lėšų būtų galima surinkti padidinus kai kuriuos akcizus, tačiau ne kuro. ...
-
Apklausa: tik 3 proc. Lietuvos gyventojų visiškai neatsiskaitinėja grynaisiais pinigais1
Grynaisiais pinigais visiškai neatsiskaitinėja ir elektroninius atsiskaitymo sprendimus renkasi tik 3 proc. Lietuvos gyventojų, rodo „Spinter tyrimų“ atlikta gyventojų nuomonės apklausa, kurią inicijavo Urbo bankas (buvęs Medicinos ba...
-
VMI: 2023 metų pajamų dar nedeklaravo apie 15 proc. privalančių tai padaryti
Iki 2023 metų pajamų deklaravimo pabaigos – gegužės 2-osios – deklaracijas pateikė 1,51 mln. gyventojų – apie 70 tūkst. daugiau nei pernai. ...
-
Keisti profesiją – ne vėlu: siūlo persikvalifikuoti nemokamai
Lietuviai mielai keistų profesiją ar tobulintų žinias, tačiau tą daro vos vienas kitas. Moterims esą trūksta laiko, vyrai turi kitų priežasčių. Nors Užimtumo tarnyba siūlo daugybę mokymosi programų, labiausiai žmonės nori tapti programuotojai...
-
Vasarą moksleivius įdarbinsiantys sostinės verslai kviečiami pasinaudoti finansine parama
Pernai startavusią užimtumo programą vasarą dirbsiantiems 14–20 metų jaunuoliams sostinė tęsia ir šiemet. Iki birželio 1 d. Vilniaus savivaldybė laukia moksleivius įdarbinsiančių darbdavių paraiškų. Kompensacija už visu krūv...
-
55 tūkst. eurų investavę gyventojai liko ant ledo: bėdos dėl saulės elektrinės paaiškėjo tik vėliau9
Savo reikmėms didesnę saulės elektrinę įsirengę joniškiečiai liko it musę kandę. Daugiau nei 50 tūkst. eurų žmonės investavo be reikalo. Tvarkant dokumentus paaiškėjo, kad pagamintos energijos nepriima elektros skirstymo operatorius...
-
Žalia šviesa: Vyriausybė sutinka, kad VERT lanksčiau keistų elektros, dujų kainas
Vyriausybė penktadienį pritarė pataisoms, kurios Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) leistų lanksčiau ir dažniau keisti visuomeninę elektros, gamtinių dujų bei centralizuotai tiekiamų suskystintų naftos dujų (SND) kainas buitiniams v...
-
Vyriausybė – už įpareigojimą bankams teikti paskolas ir su fiksuotomis palūkanomis
Vyriausybė penktadienį pritarė, kad finansų įstaigos būtų įpareigotos vartotojams suteikti realią galimybę pasirinkti kredito palūkanų normos rūšį ir gauti paskolas tiek su kintamomis, tiek su tam tikrą laikotarpį fiksuotomis palūkanomi...