- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Geležinkelio trasa „Rail Baltica“ suteiks konkrečių naudų kiekvienai savivaldybei, per kurią bus tiesiamas geležinkelis“, – pabrėžė Karolis Sankovskis, už šį tarptautinį projektą Lietuvoje atsakingos „LTG Infra“ generalinis direktorius.
Aptarė aktualijas
„LTG Infra“ atstovai su Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA) aptarė „Rail Baltica“ aktualijas. Konstatuota, kad ši geležinkelio magistralė bus svarbus postūmis regionams.
„Rail Baltica“ nauda – pradedant atnaujinamais ir naujai tiesiamais keliais, melioracijos ir infrastruktūros tinklais, baigiant geresniu susisiekimu, naujomis darbo vietomis ir galimybėmis verslui. Bendruomenėms ir verslui kyla klausimų, tad stengiamės kuo glaudžiau bendradarbiauti. Planuojame, kad tokie susitikimai bus periodiniai, taip pat pagal poreikį savivaldybių atstovai bus įtraukiami į projektų darbo grupes“, – sakė K.Sankovskis.
Su LSA ir savivaldybių, per kurias drieksis geležinkelis, atstovais taip pat aptarti numatomi žemės paėmimo visuomenės poreikiams ir kompensavimo už paimamas žemes, viešojo transporto integravimo į veikiantį susisiekimo tinklą klausimai.
„Neabejojame, kad „Rail Baltica“ – naudingas projektas, tačiau savivaldybių gyventojams ir verslininkams labai rūpi, kaip tai paveiks jų gyvenimus ir verslus. Atskirais atvejais turime pasiūlymų, kaip projektą įgyvendinti, kad vietos bendruomenės pajustų didesnę naudą“, – kalbėjo Mindaugas Sinkevičius, LSA prezidentas.
2026–2055 m. „Rail Baltica“ socialinė-ekonominė nauda sieks 7,4 mlrd. eurų.
Sutarta, kad savivaldybės deleguos atstovus bendradarbiauti dėl projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo.
Sukurs darbo vietų
Skaičiuojama, kad 2026–2055 m. „Rail Baltica“ socialinė-ekonominė nauda sieks 7,4 mlrd. eurų, CO2 išmetimo sumažinimo nauda sieks 1,4 mlrd. eurų, bus sukurta apie 6 tūkst. papildomų darbo vietų.
Be to, Baltijos šalys turės naują itin patogią ir draugišką aplinkai susisiekimo infrastruktūrą, išaugus kariniam mobilumui – didesnes saugumo garantijas, o dalį krovinių perkėlus į geležinkelį – saugesnius ir mažiau apkrautus automobilių kelius.
Įrengus trasą „Rail Baltica“, padidės atskirų regionų konkurencingumas, nes susisiekimas bus dar geresnis ir greitesnis, tad geležinkelio ruože esantys miestai patogumu konkuruos su miegamaisiais didmiesčių rajonais, taip pat, ekspertų teigimu, išaugs nekilnojamojo turto kaina palei magistralę esančiuose regionuose.
Istorinė vėžė
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą geležinkelio trasą „Rail Baltica“ bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.
Bendras geležinkelio linijos „Rail Baltica“ ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dalis kauniečių liko be elektros
Dalis kauniečių priversti laukti, kada Energijos skirstymo operatorius (ESO) pašalins gedimus ir bus atnaujintas elektros tiekimas. ...
-
Premjerė: diskusija dėl bankų solidarumo įnašo pratęsimo nėra pasibaigusi
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad diskusija dėl kitąmet baigsiančio galioti laikinojo bankų solidarumo įnašo pratęsimo nėra baigta, dėl to konsultuojamasi su Lietuvos banku. ...
-
„Via Lietuva“: pradedami tvarkyti trys blogos būklės tiltai Kauno, Rokiškio ir Joniškio rajonuose1
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ toliau tęsia valstybinės reikšmės keliuose esančių tiltų ir viadukų tvarkymo darbus. Artimiausiu metu bus pradėti tiltų per Bytvaną (Kauno raj.), Vyžuoną (Rokiškio raj.) ir Voverkį (Joni&sc...
-
Pradedama registracija šventinei prekybai prie pagrindinės šalies Kalėdų eglės
Festivalio „Kalėdos sostinėje 2024“ organizatoriai kviečia prekybininkus teikti paraiškas prekybai šių metų Vilniaus Kalėdų miestelyje prie eglės Katedros aikštėje. ...
-
LEA: Lietuvoje nuo kovo vidurio pirmąkart sumažėjo degalų kainos
Praėjusią savaitę vidutinės degalų kainos Lietuvoje mažėjo: benzinas atpigo 0,6 proc., o dyzelinas – 1,4 procento. Pastarąjį kartą tiek benzino, tiek dyzelino vidutinės kainos buvo sumažėjusios kovo viduryje. ...
-
T. Povilauskas: Lietuvos ekonomikos augimas, palyginti su kitomis ES šalimis, atrodo gerai1
SEB bankui nekeičiant šių metų Lietuvos ekonomikos prognozės ir prognozuojant, kad bendrasis vidaus produktas (BVP) turėtų augti 1,5 proc., banko ekonomistas Tadas Povilauskas sako, kad Lietuvos prognozės – vienos geriausių Europos Sąjung...
-
Užimtumo tarnyba: per penkmetį kvalifikaciją mokymuose kėlė kas trečias lietuvis
Didesnė dalis lietuvių palankiai vertina mokymąsi visą gyvenimą, tačiau tik trečdalis per praėjusius penkerius metus kėlė kvalifikaciją, rodo Užimtumo tarnybos užsakymu atlikta „Vilmorus“ gyventojų apklausa. ...
-
Valstybės pajamos per tris mėnesius augo 5,6 proc., PVM įplaukos mažėjo 1,8 proc.
Valstybės ir savivaldybių biudžetai per tris šių metų mėnesius gavo 4,06 mlrd. eurų pajamų (be Europos Sąjungos ir kitos finansinės paramos lėšų) – 5,6 proc. (215,8 mln. eurų) daugiau nei pernai tuo pat laiku, skelbia Finansų ...
-
A. Armonaitė su Airijos valdžia ir verslu aptars investicinės plėtros galimybes2
Airijoje viešinti ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė su potencialiais investuotojais aptars glaudesnį bendradarbiavimą technologijų srityje, pranešė ministerija. ...
-
M. Navickienė: SADM siūlo griežtomis kvotomis riboti užsieniečių įdarbinimą Lietuvoje1
Vidaus reikalų ministerijai siūlant griežtinti užsieniečių įdarbinimą Lietuvoje, socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė mano, kad tarp ribojimų galėtų būti ir sugriežtinta kvota iš trečiųjų šalių įdarbinamiem...