Už Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą po pateikimo balsavo 42, prieš buvo 35, o susilaikė 15 Seimo narių.
Aplinkos ministerija siūlė mokestį rinkti nuo 2023 metų, bet pereinamuoju laikotarpiu jis būtų perpus mažesnis, o visa apimtimi pradėtų galioti 2025 metais.
Ministro Simono Gentvilo teigimu, iki 100 eurų mokėtų 54,3 proc. gyventojų, nuo 100 iki 200 eurų – 35,3 proc.
„Valstietė“ Laima Nagienė įsitikinusi, kad mokestis įvedamas ne pačiu tinkamiausiu laiku, nes smogs gyventojams, kurių pajamos dėl elektros, dujų, maisto produktų kainų ir taip mažėja.
Lietuvos regionų frakcijos narės Agnės Širinskienės teigimu, siūlomas mokestis būtų ne taršos, o už automobilį, kaip turtą.
S. Gentvilas skaičiavo, kad iš šio mokesčio per metus būtų surenkama 170 mln. eurų, o 2023-2030 metais valstybės ir savivaldos biudžetus papildytų 1,19 mlrd. eurų.
Savivaldai skirtos lėšos būtų skiriamos autobusų įsigijimui, investicijoms į dviračių takus ir elektromobilių infrastruktūrą.
Naujausi komentarai