Už įstatymo projektą balsavo 87 Seimo nariai, susilaikė – 3.
KTK projektu siūloma nustatyti, kad keleiviai lengvaisiais automobiliais už atlygį gali būti vežami tik dviem būdais: lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą arba lengvaisiais automobiliais taksi susisiekimo ministro tvirtinamų Keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklių nustatyta tvarka.
Įstatymo projekte pažymima, kad keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą vykdyti galėtų tik fiziniai asmenys, naudodamiesi keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis. Vežėjams bus išduodami leidimai vykdyti veiklą atitinkama transporto priemone – lengvuoju automobiliu arba lengvuoju automobiliu taksi.
Lengvieji automobiliai taksi turėtų būti susisiekimo ministro nustatyta tvarka apipavidalinti. Teikti paslaugas lengvaisiais automobiliais taksi būtų galima motorinėmis kelių transporto priemonėmis, skirtomis keleiviams ir bagažui vežti, turinčiomis ne daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, įskaitant vairuotojo vietą, visoje Lietuvos teritorijoje.
Be to, siūloma nustatyti, kad vežėjui leidimas vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi veiklą būtų laikomas išduotu kitą dieną nuo pranešimo apie ketinimą vykdyti šią veiklą pateikimo savivaldybės vykdomajai institucijai dienos arba nuo pranešime apie ketinimą vykdyti veiklą nurodytos dienos.
KTK projektu siūloma numatyti, kad vežėjui panaikinamas leidimo galiojimas, kai vežėjas nevykdo leidime nurodytos veiklos ilgiau kaip vienus metus ir nesikreipia į leidimą išdavusią instituciją dėl leidimo galiojimo sustabdymo ar panaikinimo. Taip norima sumažinti leidimus išduodančių institucijų naštą, neaktualių saugomų duomenų kiekį, kai saugoma informacija apie nevykdomą veiklą.
Siekiant užtikrinti keleivių vežimo paslaugų kokybę ir keleivių saugumą, siūloma nustatyti, kad vairuotojai vežti keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais gali tik turėdami ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą.
Taip pat, norint sumažinti šešėlinės ekonomikos apraiškas, sinchronizuoti priežiūros veiksmus, optimizuoti resursus, siūloma leidimus išdavinėti centralizuotai. Šią funkciją nuo 2020 m. liepos 1 d. siūloma pavesti Lietuvos transporto saugos administracijai.
Įstatymo projektui Seimas dar turės pritarti balsuodamas priėmimo stadijoje.
Naujausi komentarai