Jeigu Seimas pritartų, aplinkai draugiškų transporto priemonių kaina vartotojams sumažėtų net 16 proc.
Pasak J. Sabatausko, Lietuvoje registruotų elektra varomų automobilių skaičius ir jo pokyčiai rodo, kad šiuo metu valstybės siūlomos priemonės, kurios turėtų skatinti rinktis aplinkai draugiškesnį transportą, yra nepakankamos ir nemotyvuoja to daryti.
„Nors jau ne pirmus metus įvairios valdžios kalba apie būtinybę mažinti aplinkos taršą ir skatinti žmones rinktis aplinkai draugiškesnes transporto priemones, iš tikrųjų motyvuojančių priemonių žmonės nesulaukia. Reklamuojami „žali“ siekiai skamba gražiai, bet norint gauti siūlomą simbolinę paramą reikia įveikti painias biurokratines procedūras, kurios gąsdina ir atgraso žmones, jau nekalbant apie kainas.
Siūlome taisyti šią situaciją: kainos sumažinimas būtų veiksmingas postūmis skatinant susidomėjimą aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis. Jos žymiai atpigtų ir galėtų iš tikrųjų konkuruoti su benzininėmis ar dyzelinėmis“, – sako Seimo vicepirmininkas J. Sabatauskas.
Parlamentaras pažymi, kad iš viešai prieinamų duomenų matyti, jog Lietuvoje yra registruota vos 4160 elektra varomų ir 35 158 hibridinės transporto priemonės. Tai 10 kartų mažiau nei registruotų benzininių ir daugiau nei 25 kartus mažiau nei dyzelinu varomų transporto priemonių, kurių atitinkamai registruota 369 992 ir 1 092 925.
Pasak socialdemokrato, nors elektra varomų transporto priemonių daugėja, šis skaičius – vis dar visiškai nereikšmingas, nes benzinu ir dyzelinu varomų transporto priemonių registruojama beveik šimtą kartų daugiau. Pavyzdžiui, iki spalio mėnesio Lietuvoje buvo registruota per 124 tūkst. benzinu ir dyzelinu varomų transporto priemonių, o elektra varomų – vos 1777.
„Norint paskatinti rimtesnę pažangą, nebūtina išrasti dviračio. Mokesčių lengvatos elektra varomiems automobiliams yra taikomos ne vienoje šalyje. Štai Norvegijos praktika rodo, kad PVM lengvatos padeda pasiekti proveržį šioje srityje.
Siūlydami šią lengvatą neabejojame, jog taip būtų žengtas pirmas išties rimtas žingsnis proveržio link, kad žalesnis transportas taptų realybe“, – pabrėžia J. Sabatauskas.
Jeigu Seimas pritartų socialdemokratų iniciatyvai, 5 proc. lengvata įsigyjant naują ar naudotą transporto priemonę būtų taikoma ne tik elektromobiliams, bet ir elektra varomiems paspirtukams bei dviračiams.
Naujausi komentarai