Pereiti į pagrindinį turinį

Siuntų laukimas: tarp džiaugsmo ir nevilties

2023-11-19 10:00

Nesklandumų, nesusikalbėjimo siuntų laukiantys klientai patiria ir štilio metu. Kaip siuntų tarnyboms sekasi ruoštis šiųmečiam, tikėtina, kaip niekad intensyviam kalėdiniam laikotarpiui?

Bumas: palyginti su įprastu metu, kalėdiniu laikotarpiu siuntų skaičius žymiai išauga.
Bumas: palyginti su įprastu metu, kalėdiniu laikotarpiu siuntų skaičius žymiai išauga. / L. Balandžio/BNS nuotr.

Skambino kasdien

„Nebeturime vilties gauti siuntinį per „Itella Logistics“, – taip į „Kauno dieną“ kreipėsi viena kaunietė. Po ilgų ieškojimų, susirašinėjimų, siuntinys jai vis dėlto buvo pristatytas, tačiau tokios patirties pakartoti nenorėtų.

Siuntinį iš užsienio įmonės „Itella“ kurjeris į šios skaitytojos namus turėjo pristatyti dar spalį. Moteris gavo SMS žinutę, kurią dieną kuriomis valandomis jo laukti. Laukė. Niekas taip ir nepasirodė.

Pradėjus pačiai ieškoti, kur tas kurjeris, bendrovės konsultantė apšvietė, kad kurjeris neva skambino, bet niekas neatsiliepė, todėl su siuntiniu išvažiavo atgal.

„Jokio skambučio iš kurjerio nebuvo, kurjeris melavo, kad skambino. Siekiant išvengti nesklandumų, paprašėme, kad siuntinį pristatytų į paštomatą“, – pasakojo moteris.

Paskui teko kelias dienas nuolat bendrauti su įmonės „Itella“ skambučių centro atstovais. „Kasdien skambinome ir teiravomės, kada pristatys siuntinį. Moterys, atsiliepusios telefonu, vis dalijo pažadus, kad rytoj, rytoj... Vis pažymėdavo kažkur sistemoje, o siuntinio kaip nebuvo, taip nebuvo. Vėliau pokalbio metu paaiškėjo, kad mums net nepriskirtas joks kurjeris, kuris turėtų pristatyti siuntinį. Žadėjo, kad perduos informaciją kurjerių vadovui, o siuntinio vis nebuvo“, – apmaudo neslėpė moteris.

Ji retoriškai klausė, ar tikrai XXI a. įmonė, dirbanti virš 20 metų, per savaitę nesugeba pristatyti siuntos? „Siūlėmės atvažiuoti patys pasiimti iš terminalo, bet sakė, kad tokios galimybės nėra. Neaišku, kiek dar žmonių nesulaukia savo siuntinių per šią kompaniją. Viešinti situaciją – turbūt vienintelis būdas gauti savo siuntinį“, – į „Kauno dieną“ kreipėsi kaunietė.

Daugiau darbuotojų

Laimei, ši situacija vis dėlto išsisprendė. Siuntinys pristatytas. Tačiau ko tikėtis žmonėms, lapkritį ir gruodį užsisakantiems prekių ar Kalėdų dovanų artimiesiems? Ar pakaks kantrybės sulaukti savo siuntinių?

Bumas: palyginti su įprastu metu, kalėdiniu laikotarpiu siuntų skaičius žymiai išauga. (A. Ufarto/BNS nuotr.)

Įmonės „Itella“ direktorius Baltijos šalims Gediminas Mickus, komentuodamas nurodytą atvejį, aiškino, kad „spalį dėl darbuotojų kurjerių ligų kelių siuntų pristatymo terminai užsitęsė ilgiau nei įprastai“.

„Apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos. Su kiekvienu klientu visuomet stengiamės susisiekti asmeniškai ir išspręsti susiklosčiusią situaciją kuo efektyviau. Teikiamų paslaugų kokybė ir siuntų pristatymas laikantis terminų – mūsų prioritetai“, – rinkodaros frazėmis apsiginklavo G. Mickus.

Laukia intensyvus prieškalėdinis laikotarpis, tačiau jis teigė, kad viskas vyks greičiau nei spalį, kai srautas buvo nepalyginti mažesnis.

„Lyginant su įprastu metu, kalėdiniu laikotarpiu siuntų skaičius žymiai išauga. Mūsų prognozės – apie 40 proc. didesnis siuntų skaičius. Įprastai siuntų bumas prasideda dar lapkričio antroje pusėje, vykstant Juodajam penktadieniui, ir tęsiasi iki pat Kalėdų“, – kalbėjo G. Mickus.

Jis vardijo, kad bendrovė yra pasiruošusi veiksmų planą, kaip organizuos darbus. „Ruošdamiesi pikui ir siekdami, kad siuntų pristatymas vyktų sklandžiai, padidinome kurjerių ir klientų aptarnavimo komandas, atidarėme papildomų siuntų atsiėmimo taškų. Lapkričio ir gruodžio mėnesiais visose Baltijos šalyse planuojame padidinti darbuotojų skaičių apie 50 proc.“, – teigė pašnekovas.

Plečia paštomatus

Lietuvos pašto Komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas skaičiavo, kad ruošiantis intensyviam kalėdiniam laikotarpiui LP EXPRESS planuoja iš viso papildomai samdyti apie 40 kurjerių.

„Šiuo metu jų turime apie 200, taip pat LP EXPRESS siuntų pristatymo komandoje dirba apie 100 vairuotojų. Intensyviam šventiniam laikotarpiui papildomi darbuotojai bus samdomi ir Lietuvos pašto klientų aptarnavimo centre – taip investuojame į kuo sklandesnį ir kokybiškesnį aptarnavimą siuntų skaičiui smarkiai išaugus“, – sakė L. Zadarackas.

Tam, kad per LP EXPRESS paštomatų tinklą sparčiai ir lengvai galėtų keliauti daugiau siuntų, piko, šventiniu, laikotarpiu išplėsti 65 paštomatai populiariausiose vietose, dar 20 bus išplėsti artimiausiu metu. Įrengti paštomatai penkiose naujose gyvenvietėse, kur jų visai nebuvo. Statomi nauji paštomatai esamose teritorijose ten, kur stebimi didžiausi siuntų srautai. Šiemet priimtas sprendimas bendradarbiauti su atviru paštomatų tinklu uDrop.

Patikinama, kad LP EXPRESS kalėdiniu laikotarpiu užtikrina itin greitą siuntų pristatymą. „Per praėjusių metų šventes daugiau nei 95 proc. siuntų pristatėme jau kitą darbo dieną, o visas likusias – per dvi dienas nuo jų išsiuntimo. Ne piko metu daugiau nei 97 proc. LP EXPRESS siuntų gavėjus pasiekia kitą darbo dieną. Tai užtikrinsime ir šiųmečio piko metu“, – džiaugėsi L. Zadarackas.

Jokio skambučio iš kurjerio nebuvo, kurjeris melavo, kad skambino.

Jis atkreipė dėmesį, kad siunčiant į užsienį dažnai siuntų pristatymo terminas priklauso nuo kitų šalių paštų darbo, taip pat procesų tarptautiniuose logistikos centruose, oro uostuose. „Pristatymas į tokias tolimas, bet tarp lietuvių populiarias siuntimo kryptis, kaip JAV, Australija, užtrunka apie tris savaites, o artėjant šventėms dėl didelio logistikos sistemos apkrovimo pristatymo terminai ilgėja, todėl rekomenduojame siuntas į tolesnes užsienio šalis išsiųsti iki lapkričio vidurio. Į kitas populiarias kryptis, tokias kaip Jungtinė Karalystė, Skandinavijos šalys, Vokietija, Italija, siuntas pristatome per trumpesnį laikotarpį, bet tam, kad siuntėjai ir gavėjai galėtų būti ramūs, rekomenduojame nelaukti gruodžio mėnesio ir siuntomis pasirūpinti dar lapkritį“, – teigė Lietuvos pašto atstovas.

Siūlo nedelsti

Pagrindinis patarimas klientams – pirkiniais ir dovanomis pasirūpinti iš anksto. Patariama įvertinti tai, kad paskutinėmis savaitėmis iki švenčių siuntų srautai ypač išauga, todėl pristatymas gali užtrukti ilgiau nei įprastai.

„Jeigu pirkinius užsakote per akcijų dienas ar paskutinėmis gruodžio mėnesio savaitėmis, dėl didelio užsakymų skaičiaus prekių pakavimo, išsiuntimo ir pristatymo terminai taip pat gali būti ilgesni nei įprastai. Negana to, siuntų terminalai švenčių laikotarpiu būna visiškai užpildyti, todėl klientų maloniai prašome minėtu laikotarpiu savo siuntas iš terminalų, esant galimybei, atsiimti kaip galima anksčiau. Taip terminalas atlaisvinamas ir sutrumpėja kitų gavėjų siuntų laukimo laikas“, – teigė įmonės „Itella“ direktorius Baltijos šalims G. Mickus.

Išaugus siuntų skaičiui, natūraliai didėja ir klientų užklausų skaičius klientų aptarnavimo centre. „Mūsų klientų aptarnavimo specialistai visuomet stengiasi atsakymus pateikti kaip įmanoma anksčiau, tačiau dėl minėtos priežasties taip pat gali tekti palaukti atsakymo kiek ilgiau nei įprastai. Todėl klientams rekomenduojame pirmiausia peržiūrėti dažniausiai užduodamų klausimų skiltį, kurioje galima rasti dalį atsakymų į jiems rūpimus klausimus“, – patarė įmonės „Itella“ atstovas.

Išsiskiria Kaunas

„Omniva LT“ komunikacijos ir tvarumo vadovė Raimonda Strazdauskaitė „Kauno dienai“ teigė, kad siuntų srautai labai išauga po Juodojo penktadienio (angl. Black Friday) išpardavimų, o pikas pasiekiamas priešpaskutinę ir paskutinę metų savaitę.

Patarimai: „Omniva LT“ komunikacijos ir tvarumo vadovė R. Strazdauskaitė teigė, kad siuntų pristatymo spartai įtakos turi ir klientų atidumas nurodant adresatą. („Omniva LT“ nuotr.)

„Gruodį, palyginti su rugsėju, planuojama apie 30 proc. daugiau siuntų. Išaugusiai darbų apimčiai suvaldyti proporcingai didiname darbuotojų skaičių. Tam rugsėjį pradėjome samdos kampaniją ir ieškome sezonui reikalingų darbuotojų (daugiausia kurjerių, skirstytojų, komandų vadovų, klientų aptarnavimo specialistų). Jau dirba 120 naujų darbuotojų, daugiau nei 50 dar ieškome. Klientų patogumui pasiruošėme pagal poreikį ilginti klientų aptarnavimo centro darbo laiką. Šiuo metu stipriname kurjerių ir skirstytojų komandas, ypač Kaune jaučiame šių darbuotojų poreikį“, – sakė R. Strazdauskaitė.

Ji atkreipė dėmesį, kad rugpjūtį buvo fiksuoti itin išaugę siuntų srautai – kai kuriomis savaitėmis jie net viršijo praėjusių metų kalėdinius skaičius.

„Matydami tokią paslaugų paklausą ir siuntų skaičiaus augimą, šiemet ir toliau plečiame savo tinklą. Jau įrengėme dešimt naujų paštomatų, planuose – dar 75, o metus užbaigsime Lietuvoje skaičiuodami iš viso 505 paštomatus. Naujais skyreliais praplėtėme 90 esamų paštomatų, o iki šių metų pabaigos visų paštomatų skyrelių skaičius pasieks 65 tūkst. Svarbu paminėti, kad pirmieji „Omniva“ paštomatai statomi ir naujose vietovėse – iki švenčių paštomatų atsiras Kaltinėnuose, Ramygaloje, Veisiejuose, Gelgaudiškyje, Juodšiliuose, Salantuose, Varniuose, Žagarėje, Linkuvoje ir Purmaliuose“, – vardijo „Omniva LT“ vadovė, prašydama klientų, ypač šventiniu laikotarpiu, siuntas iš paštomatų atsiimti negaištant, nes taip paspartėja kitų siuntų pristatymo terminai.

„Taip pat raginame būti atidžius: tinkamai ir saugiai supakuoti siuntas, ypač atkreipti dėmesį į dužius daiktus, naudotis specialia „Omniva“ paslauga ir tokias siuntas pažymėti lipduku „Atsargiai dūžta“. Kviečiame būti atidžius ir patikrinti, ar teisingai nurodytas adresas ir kontaktai“, – į svarbius akcentus dėmesį atkreipė R. Strazdauskaitė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų