Pereiti į pagrindinį turinį

Iš smulkiųjų verslininkų nuolat perka kas trečias Lietuvos gyventojas

2015-09-09 10:48
DMN inf.
Organizatorių nuotr.

Beveik trečdalis Lietuvos gyventojų (28 proc.) sako nuolat, tai yra bent kartą per savaitę, perkantys iš smulkiųjų šalies verslininkų. Niekada to nedarantys sako tik kas dešimtas (12 proc.), o likusi dalis – perka, bet rečiau nei kartą per savaitę. Tokius duomenis atskleidžia „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa. 

„Pirkėjų pritraukimas yra vienas opiausių šios dienos klausimų smulkiajam Lietuvos verslui. Dažniausiai toks verslas yra lokalus, orientuotas į vidaus rinką ir beveik šimtu procentų priklausomas nuo vietos pirkėjo. Smulkiems verslams vietos pirkėjų palaikymas yra labai svarbus, ir ypač dabar, kai šalyje kuriantis daug naujų smulkiųjų įmonių išgyvename verslumo piką“, – pristatydamas tyrimo duomenis sako „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas Antanas Sagatauskas.

Dauguma – nedažni pirkėjai

Dauguma apklaustųjų arba 40 proc. nurodė, kad pas smulkiuosius Lietuvos gamintojus ir prekybininkus apsiperka vidutiniškai iki 3 kartų per mėnesį, o dar 20 proc. savo apsipirkimus galėtų suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų – apsilanko kelissyk per pusmetį, kartą per metus ar net rečiau.

Dažniau nei kiti pas smulkiuosius gamintojus ir verslininkus nurodė apsiperkantys 26-35 m. amžiaus gyventojai, turintys aukštąjį išsilavinimą, gaunantys aukščiausias pajamas, taip pat ne didžiųjų miestų gyventojai. Tarp niekada neperkančiųjų išsiskyrė vyrai, jauniausio amžiaus (18-25 m.) ir mažiausias pajamas gaunantys respondentai.

Pas smulkiuosius ‒ smulkūs pirkiniai

Ne daugiau 15 eurų – tiek vienu kartu vidutiniškai išleidžia Lietuvos pirkėjas, įsigydamas prekę ar paslaugą iš smulkiojo verslininko. Du trečdaliai apklaustųjų (62 proc.) nurodo išleidžiantys mažiau nei vidutinė suma ‒ nuo 6 iki 15 eurų. O didesnę nei 20 eurų sumą už smulkiųjų prekybininkų prekes ir paslaugas išleidžia tik kas dešimtas apklaustasis (11 proc.).

Į klausimą, ką dažniausiai įsigyja iš smulkiųjų prekybininkų ir gamintojų, didžioji dauguma nurodė maisto produktus ‒ juos perka 88 proc. apklaustųjų. Antroje vietoje rūbai (37 proc.), trečioje autoriniai rankų darbo gaminiai (20 proc.), toliau rikiuojasi įvairios paslaugos, kosmetikos priemonės.

Vertina mažųjų lankstumą

„Nors smulkieji verslininkai dažnai sako, kad jie nėra pajėgūs konkuruoti su didžiaisiais rinkos žaidėjais kainos pasiūlymais, tačiau tyrimo duomenys rodo, kad klientai mano kitaip. Būtent lankstumą ir galimybę derėtis, kaip pagrindinę apsipirkimo priežastį, nurodė iš smulkiųjų gamintojų ir prekybininkų perkantys gyventojai“, – pažymi „Swedbank“ atstovas.

Remiantis apklausos duomenimis, 50 proc. respondentų mano, kad smulkieji prekybininkai gali pasiūlyti geresnį kainos ir kokybės santykį, šiek tiek mažiau (44 proc.) – kad iš smulkiųjų gali įsigyti aukštesnės kokybės prekių ar paslaugų. Smulkiajame versle svarbu ir asmeninis ryšys ‒ 20 proc. apklaustųjų atsakė perkantys dėl to, kad asmeniškai pažįsta gamintoją arba prekybininką.

Paskutinėje vietoje pagal svarbumą gyventojai nurodė norą palaikyti vietos smulkiojo verslo iniciatyvą – tokią priežastį įvardijo tik 17 proc. apklaustųjų.

„Šie duomenys iš dalies patvirtina stereotipą, kad esame „nuolaidos pirkėjai“, tai yra mums svarbiausia kaina, kuri lenkia tokius faktorius, kaip kokybiškas aptarnavimas, verslo etika, sąmoningas smulkiųjų palaikymas. Apklausos rezultatai taip pat akivaizdžiai rodo, kad gyventojai neįžvelgia sąsajų tarp smulkaus verslo palaikymo ir savo šalies ekonomikos stiprinimo, nors gyvybingas smulkusis vietos verslas yra šalies ekonomikos stuburas“, – pabrėžia „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas.

Smulkiųjų palaikymo kultūra ‒ svarbu

Pernai metais Lietuvoje buvo įsteigta apie 13 tūkst. smulkiųjų verslo įmonių, didžioji dauguma verslo naujokų kūrėsi mažmeninės ir didmeninės prekybos sektoriuje.

„Nemažai Lietuvos žmonių vietoj samdomo darbo ar emigracijos ryžtasi steigti savo verslą ir kuria naujas darbo vietas. Kaip jiems seksis išsilaikyti, pirmiausia priklausys nuo to, ar pavyks pritraukti pirkėjų, ar sulauks jų palaikymo. Perspektyvos tam yra, nes šalies ekonomika toliau auga, gerėja gyventojų lūkesčiai, auga vidaus vartojimas ir kas ypač svarbu – daugėja gyventojų, kurie sąmoningai palaiko mūsų smulkiuosius verslininkus“, – apibendrina „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas A. Sagatauskas ir primena, kad savo solidarumą su smulkiausiais verslais gyventojai galės pademonstruoti jau šį savaitgalį vyksiančiame smulkaus verslo savaitgalyje.

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą pirkimo iš smulkiųjų Lietuvos gamintojų ir prekybininkų tema „Swedbank“ užsakymu bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko liepos 17–25 dienomis. Visoje šalyje buvo apklausti 1006 18-75 metų amžiaus  respondentai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų