„Jau beveik 30 metų niekaip neišsprendžiama problema yra keliai sodininkų bendrijose. Juos tarsi turėtų tvarkyti bendrijos, bet nuosavybės teisės joms niekas nėra perdavęs. Atskiri sodininkai valdo savo sklypus, bet jie nėra nei akcininkai, nei kelių savininkai. Savivaldybės lygiai taip pat nėra tų kelių savininkės, todėl arba apskritai kelių neprižiūri, arba tai daro ne visai teisėtai. Dėl tokio chaoso kenčia gyventojai, kurie soduose įsikuria gyventi nuolat. Kaip vaikams eiti į mokyklą, kaip privažiuoti specialiosioms tarnyboms, ką jau kalbėti apie neįgaliuosius? Todėl pasiūliau baigti šitą netvarką ir kelius sodininkų bendrijose pripažinti valstybės nuosavybe“, – sako tai numatančią įstatymo pataisą įregistravęs parlamentaras.
Jo duomenimis, Susisiekimo ministerija šiemet skyrė beveik 4 mln. eurų sodininkų keliams tvarkyti, tačiau paraiškas finansavimui pateikė vos 27 savivaldybės. Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir kitos savivaldybės aiškina neturinčios teisinio pagrindo imtis sodininkų kelių tvarkybos.
„Gaunu daugybę skundų iš visos Lietuvos sodininkų, kad būtų rasta išeitis. Keičiasi Seimai, ministrai, premjerai, o problema, rodos, amžina. Sodai su valstybės leidimu labai aktyviai virsta gyvenamųjų namų kvartalais, kuriems būtina visa civilizuota infrastruktūra. Žmonės moka mokesčius, balsuoja rinkimuose ir tikisi viešųjų erdvių sutvarkymo“, – kalbėjo K. Masiulis.
Lietuvoje veikia apie 1200 sodininkų bendrijų.
Naujausi komentarai