Agresyvia vadybos strategija išgarsėjusi pigių skrydžių bendrovė "Ryanair", gegužę paskelbsianti Kauną 40-uoju savo baziniu oro uostu, dairosi ir į sostinę bei Palangą. Gal dabar Lietuvoje dažniau lankysis ir charizmatiškasis skrydžių įmonės vadovas Michaelas O'Leary?
Dviprasmiški pareiškimai
Nešvanki leksika, įžūlūs pareiškimai apie konkurentus, pašaipus požiūris į aplinkosaugininkų organizacijas – "Ryanair" vadovas airis M.O'Leary, bendraudamas su žurnalistais, nepanašus į tradicinį vadovą.
M.O'Leary gimtinėje veikia specialios interneto svetainės, kuriose galima paskaityti drąsaus vadybininko citatų. Priremtas žurnalistų dėl papildomų mokesčių jis atkirto, kad "šiuo metu ledukai yra nemokami, bet jeigu rastume būdą, kaip juos apmokestinti, būtinai tai padarytume".
Ne kartą M.O'Leary dviprasmiškai prabilo ir apie žudynes. "Velniop kelionių agentus. Prigriebkite tuos išgamas ir nušaukite juos. Ką jie per tuos visus metus padarė dėl keleivių?" Iškalbingasis airis yra pareiškęs, kad galėtų nužudyti, pereiti per betonines sienas, jeigu tai padėtų uždirbti pinigų.
Tačiau pripratusieji prie M.O'Leary retorikos žino: jis – ne potencialus serijinis žudikas, bet žmogus, turintis specifinį humoro jausmą.
Naujokas padarė stebuklą
Daugiau kaip 200 naujausių "Boeing" lėktuvų sparnus puošiantis "Ryanair" užrašas šifruojamas paprastai: pavadinime panaudota oro bendrovę įkūrusio Christy Ryano pavardė. Jis su Airijos kelionių organizatoriaus "Club Travel" savininku Liamu Lonerganu ir žinomu verslininku "Guinness Peat Aviation" įkūrėju Tony Ryanu 1985 m. įkūrė skrydžių bendrovę, kuri iš pradžių teturėjo vieną nedidelį penkiolikos vietų lėktuvą.
Po metų įmonė įsigijo dar vieną lėktuvą ir pradėjo reguliarius reisus tarp Dublino ir Londono Lutono oro uostų. Tačiau tada "Ryanair" dirbo nuostolingai. 1991-aisiais imtasi restruktūrizacijos, o vykdomuoju vadovu paskirtas M.O'Leary.
Samdydami M.O'Leary "Ryanair" savininkai nekalbėjo užuolankomis. Naujajam vadovui buvo iškeltas konkretus tikslas – uždirbti pelno. Išstudijavęs JAV dirbančios bendrovės "Southwest Airlines" verslo modelį, M.O'Leary perėmė pagrindinius veiklos principus, kurie padėjo gerokai sumažinti sąnaudas. "Ryanair" atsisakė verslo klasės, pradėjo skraidyti ne į pagrindinius, bet į regioninius oro uostus. Lėktuvai ant žemės laikomi kiek galima trumpiau, o jų parką sudaro tik tos pačios klasės transporto priemonės. Šis sprendimas buvo priimtas siekiant sumažinti techninės priežiūros ir mokymų sąnaudas.
Naujoji strategija pasiteisino. Šiandien "Ryanair" turi 40 bazinių oro uostų, skraido 729 maršrutais į 132 oro uostus. Per artimiausius dvejus metus technikos parką turėtų papildyti dar 102 nauji lėktuvai. Bendrovėje dirba daugiau kaip 7 tūkst. žmonių, o šiais kalendoriniais metais ketinama skraidinti maždaug 73 mln. keleivių.
N.Sarkozy nepatiko debesėlis?
Kai dar buvo galima naudoti konkurentų vardą savoje reklamoje, "Ryanair" lėktuvus išmargino užrašais: "Viso gero, "EasyJet", "Viso gero, "Lufthansa". Vakarų žiniasklaidos apžvalgininkai "Ryanair" yra pakrikštiję skandalingiausiomis oro linijomis. Ir visų pirma dėl provokuojamų reklamų.
Kartą, neklaususi leidimo, "Ryanair" savo reklamoje panaudojo Prancūzijos prezidento Nicolas Sarkozy ir jo tuomet dar draugės Carlos Bruni nuotrauką iš jų atostogų Egipte.
Pirmoji Prancūzijos pora niekada nebuvo nuolatinė pigių oro linijų klientė. Atvirkščiai – per Kalėdų atostogas juodu, pasiskolinę privatų milijardieriaus lėktuvą, išskrido pailsėti į Egiptą. Išvydęs "Ryanair" reklamoje savo ir mylimosios nuotrauką, Prancūzijos prezidentas, buvęs teisininkas, nepalaikė to šmaikščiu juokeliu ir padavė skrydžių bendrovę į teismą. Likus savaitei iki vestuvių, pora sulaukė geros žinios – ji laimėjo bylą prieš "Ryanair". Prezidentui buvo priteista jo prašyta simbolinė 1 euro moralinė kompensacija, o žaviajai sužadėtinei – 60 tūkst. eurų. Vakarų spauda ironiškai svarstė, kad N.Sarkozy, matyt, nepatiko prie C.Bruni galvos nupieštas debesėlis, kuriame buvo parašyta: "Pigiai skrisdama "Ryanair" visa mano šeima gali atvykti į vestuves."
Tai ne vienintelis kartas, kai "Ryanair" naudojo žinomų politikų nuotraukas savo reklamose be jų sutikimo. Dėl tos pačios priežasties skrydžių bendrovę į teismą 2007 m. buvo padavęs Švedijos ministras pirmininkas Göranas Perssonas.
Visi teisminiai ginčai, į kuriuos provokuojamomis reklamomis "Ryanair" įtraukia žinomus visuomenės veikėjus, sulaukia didelio žiniasklaidos dėmesio.
Stiuardesės pozuoja pusnuogės
Moterų teises ginančių organizacijų kritika liko neišgirsta, "Ryanair" nusprendus leisti kalendorius su apsinuoginusių stiuardesių nuotraukomis. 2008 m. išleidus pirmą kalendorių, Ispanijos moterų institutas jį iškart išvadino seksistiniu: esą leidinyje moterys paverstos sekso objektais. Tuomet dar pareikšta, kad jeigu kalendoriuje būtų ir vyrų nuotraukų, leidinys būtų priimtinesnis.
Bet erotinių leidinių modelius primenančių stiuardesių nuotraukomis puošti kalendoriai, kainuojantys 10 eurų, nuo pirmų leidimo metų graibstyte graibstomi. Iš prekybos pirmuoju kalendoriumi surinkta 70 tūkst. eurų, šie pinigai buvo paaukoti Dublino benamių globos fondui.
Dėl galimybės patekti į 2010-ųjų "Ryanair" kalendorių varžėsi daugiau kaip 800 bendrovės stiuardesių, tarp jų – ir lietuvės. "Ryanair" atstovai yra viešai pareiškę, kad jie palaiko idėją apsinuoginti dėl kilnaus tikslo – labdaros.
M.O'Leary posakiai
Mes nuolat kovojame su vyriausybėmis ir f... (angliškas keiksmažodis – red. past.) Briuselio biurokratais, kurie nori padidinti skrydžių mokesčius, arba su kvailais aplinkosaugininkais, kurie nesugeba suskaičiuoti, kiek bus dukart du.
Stengiamės vengti f... išgamų visais atvejais. Geriausias dalykas, kurį galime padaryti aplinkosaugininkams, yra juos nušauti. Šitie kvailiai nori paversti keliavimą oru turtingųjų privilegija. Jie yra luditai, grąžinantys mus į XVIII a.
Nesuprantu, kaip lošimas lėktuve gali pakenkti oro linijų įvaizdžiui.
Kiekvienas atleistas iš darbo idiotas kur nors kitur pasirodo kaip konsultantas. Sušaudyti konsultantus ir reklamos agentūrų specialistus!
Daugelį metų skraidymas buvo prieinamas tik f... turčiams. Dabar visi gali sau leisti skraidyti.
Mums reikalinga recesija. Dešimt metų mes augome. Per recesiją pavyks atsikratyti menkaverčių nuostolingai dirbančių oro bendrovių, o tai reiškia, kad mes galėsime kur kas pigiau nusipirkti lėktuvų.
Weberis (Jurgenas Weberis, "Lufthansos" generalinis direktorius, – red. past.) sako, kad vokiečiams nepatinka pigios oro linijų bendrovės. Iš kur jis po velnių žino? Jis niekada jiems tokių nepasiūlė. Vokiečiai pusnuogiai šliaužtų per šukes, jeigu tik galėtų jų gauti.
Kurio žodžio reikšmės, kai sakome, kad pinigų negrąžiname, jūs nesuprantate? Pinigų negrąžinsime, todėl atsikniskite.
Šaltiniai: allgreatquotes.com, wordsaboutthings.co.uk, irish.typepad.com
"Ryanair" užsipuolė "EasyJet"
Šią savaitę "Ryanair" vadovas M.O'Leary iškvietė į dvikovą "EasyJet" vadovą Steliosą Haji-Ioannou – jam įteiktas pasiūlymas susigrumti Trafalgaro aikštėje vadinamaisiais kovos arba iškilmių vežimais. Tokiu būdu M.O'Leary tikisi išspręsti ginčą, įsižiebusį praėjusią savaitę. "EasyJet" teisininkai pagrasino "Ryanair" imtis teisminių priemonių dėl pastaruoju metu "Ryanair" spausdinamų reklamų. M.O'Leary pažadėjo nebevadinti "EasyJet" brangiomis oro linijomis arba nuolat vėluojančia bendrove, jeigu šios direktorius laimės rungtynes.
"Pastaruoju metu intensyviai treniruojuosi ir esu įsitikinęs, kad kasdienė 40 cigarečių dozė ir 24 bokalai alaus bei ilgesnės sesijos ant sofos priešais televizoriaus ekraną leidžia man išlaikyti puikią formą. Vadinasi, turiu šansų sutriuškinti Steliosą XXI a. vežimų rungtynėse Trafalgaro aikštėje", – žurnalistams ketvirtadienį sakė M.O'Leary. Įžūlioje reklamoje prie "EasyJet" vadovo nuotraukos, kurioje S.Haji-Ioannou nosis dirbtinai išilginta, rašoma, kad "Ryanair" skraidina pigiau ir yra punktualesnės oro linijos negu "EasyJet".
Naujausi komentarai