Apklausos liudija, kad dauguma tautiečių ketina mažinti išlaidas pramogoms. Tačiau laisvalaikio ir pramogų organizatoriai per ekonominį sunkmetį įžvelgia teigiamų vartotojų elgsenos pokyčių.
Pramogines keliones organizuojanti VŠĮ „Gero Laiko Zona“ pastebi tendenciją, kad lietuvaičiai pradeda linksmintis rečiau, tačiau laisvalaikį leidžia gerokai turiningiau.
„Atėjus finansiškai sunkesniems laikams dažniausiai atsisakoma ne pirmo būtinumo prekių ir paslaugų. Nemaža dalimi stengiamasi taupyti pramogų sąskaita, tačiau kol kas neigiamų pokyčių pramoginių kelionių sektoriuje nejaučiame. Pagrindine to priežastimi įvardyčiau vartotojų elgsenos pokyčius. Ryškėja naujas vartojimo įprotis - linksmintis rečiau, bet įspūdingiau. Nors pramogos išsirenkamos atsakingiau ir atsargiau, tačiau joms skiriama daugiau pinigų“, – sakė „Gero Laiko Zonos“ vadovas Aidas Abromaitis.
Anot jo, lietuviai jau yra pajutę kokybiškų ir ganėtinai įspūdingų pasirodymų skonį, tad eiliniais renginiais juos sudominti sunkiau. Prognozuojama, kad pramogos pasirinkimui artimiausiu metu net 75 proc. įtakos turės kokybė bei pramogos poreikio patenkinimas ir tik 25 proc. pasirinkimo priklausys nuo kainos.
„Gero Laiko Zona“ atlikto tyrimo duomenimis, 73 proc. respondentų numato sumažinti išlaidas pramogoms. Net 84 proc. apklaustųjų teigė, kad labiausiai taupys atsisakydami savaitgalinių vakarėlių, o koncertuose, kituose neeiliniuose bei dėmesio vertuose renginiuose ir toliau lankytis ketina 67 proc. dalyvavusiųjų apklausoje.
Net sociologų yra pastebėta, jog per ekonominį ir finansinį nuosmukį žmonės mažina išlaidas pramogoms, tačiau be jų neapsieina. Įvairi koncertų lankomumo statistika rodo, jog net sunkmečiu pasaulinio lygio žvaigždės surinkdavo pilnas koncertines sales žiūrovų. Lietuvos pramogų rinka gali būti paveikta ne tiek žiūrovų, kiek pačių organizatorių, nuogąstaujančių, ar pavyks išparduoti bilietus. Atsivežti atlikėjus pasidarė sunkiau ir dėl sumažėjusios tikimybės rasti renginio rėmėjus bei mecenatus.
Bilietų platintojai jau pastebėjo, kad šių metų pradžioje gerokai sumenko pramoginių ir kultūros renginių pasiūla. Jei ji nedidės, šio sektoriaus metų apyvarta, kaip prognozuojama, palyginti su 2008-aisiais, gali smuktelėti nuo 30 iki 40 proc.
„Išsigandę perdėtai grėsmingų prognozių dėl krizės padarinių, renginių organizatoriai nustojo planuoti 2009 metų renginius, todėl kol kas įdomių renginių pasiūla yra menka, nors jų paklausa išlieka didelė, – neseniai teigė Vitalijus Kuodis, bendrovės „Bilietai LT“ vadovas. – Todėl skatiname renginių organizatorius nepasiduoti krizinėms nuotaikoms ir rengti daugiau renginių.“
Naujausi komentarai