Teisininkai atkreipia dėmesį, kad neseniai įvykęs "Swedbank" ir jo klientų konfliktas siunčia rimtą signalą, jog Lietuvoje auga žmogaus teisių gynimo kultūra, todėl ateityje atvejų, kai klientas lieka vienas prieš galingą finansinę instituciją ir negali apsiginti, mažės, rašo eversus.lt.
Lietuvos bankų klientų asociacija (LBKA), Verslo darbdavių konfederacija, premjero patarėjas finansams Stasys Jakeliūnas ir kiti mūru stojo už "Swedbank" klientus. Tai atsitiko po to, kai bankas pranešė, kad dėl to, jog Lietuva įsives eurą, 2015 metais didės būsto palūkanos žmonėms, kurie 2010-2013 metais ėmė būsto paskolas litais ir pagal vadinamąją "Prime" kainodarą.
"Ši istorija baigta - "Swedbank" atsitraukė, tačiau turime išmokti pamoką, kad pirmiausiai valstybė turi ginti savo žmogų nuo banko, kuris turi dominuojančią persvarą santykyje su klientu. Tai turi galioti net ir tais atvejais, kai kalbame apie sutartinius santykius", - eversus.lt sakė LBKA konsultavęs advokatų profesinės bendrijos "Fort" advokatas Gytis Kuncevičius.
Anot jo, šioje istorijoje prie klientų pergalės ne mažiau nei LB ir "Swedbank" vadovų sąmoningumas prisidėjo ir nevyriausybinės organizacijos, kurios sugebėjo konsoliduoti pajėgas, o žiniasklaida užtikrino plačią problemos sklaidą. Pasak advokato, šis įvykis yra akivaizdi efektyvesnio žmogaus teisių gynimo užuomazga:kai susivienija 50-100 žmonių, jiems gintis yra lengviau.
Ginče su "Swedbank" LBKA laikėsi pozicijos, kad jeigu derybose su banku ir valstybinėmis institucijomis nepavyks pasiekti teigiamo rezultato, tai nuo 2015 metų sausio 1 dienos bus teikiami grupiniai ieškiniai.
Asociacijos vadovas Rūtenis Paukštė sakė, kad kartu su Lietuvos banku bei kitomis organizacijomis pavyko pasiekti, kad būtų pradėtas keisti Bankų geros praktikos kodeksas.
Naujausi komentarai