Pereiti į pagrindinį turinį

Turizmo sezonui įsibėgėjant: ką siūlo Lietuva?

2015-06-19 11:04
DMN inf.
Turizmo sezonui įsibėgėjant: ką siūlo Lietuva?
Turizmo sezonui įsibėgėjant: ką siūlo Lietuva? / T. Lukšio / BFL, Turizmo departamento nuotr.

Kokie turistai ir kodėl atvyksta į Lietuvą? Kokiomis priemonėmis juos galima būtų dar aktyviau pritraukti, kryptingai reklamuojant Lietuvą kaip kelionėms itin patrauklią kryptį?

Tokiomis įžvalgomis birželio 18 d. dalinosi Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugas teikiantys profesionalai svarbiausiose Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkose: Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Lenkijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Švedijoje, Rusijoje ir Vokietijoje.

„Metus pradėjome su garbingu „Lonely Planet“ pripažinimu – mūsų šalis buvo įtraukta į 2015 m. būtinų aplankyti šalių dešimtuką, o juos įpusėjus įtakingas kelionių gidas vėl išgyrė Lietuvą – Kuršių nerija įtraukta į geriausių Europos paplūdimių dešimtuką,“ – spaudos konferencijoje sakė VTD vadovė J. Kazlauskienė.

Šių metų pirmąjį ketvirtį Lietuva sėkmingai pritraukė turistų iš tų rinkų, kuriose kompleksinės rinkodaros priemonės buvo vykdomos per Lietuvos turizmo atstovybes. Turistų iš Norvegijos ir Jungtinės Karalystės skaičius Lietuvoje išaugo net 40 proc., iš Italijos 38 proc., per 20 proc. augo lenkų turistų skaičius, nors keletą pastarųjų metų šioje rinkoje nebuvo matyti augimo, tiek pat daugėjo turistų iš Švedijos.

Lietuvos turizmo atstovavimą užsienyje įgyvendinančių kompanijų atstovai pristatė savo pastarųjų 10 mėnesių veiklą, pasiektus rezultatus bei pasidalino turizmo plėtros įžvalgomis su vietinio ir atvykstamojo turizmo kelionių organizatoriais, turizmo paslaugų teikėjais, didžiausių turizmo asociacijų nariais. Lietuvos užsienio turizmo atstovybių vadovai akcentavo svarbius pokyčius pasaulinėje turizmo verslo aplinkoje, į kuriuos svarbu atsižvelgti Lietuvos turizmo verslui. Lietuvos turizmo profesionalai išgirdo raginamus dėti daugiau pastangų, skleidžiant žinią apie savo produktus ir paslaugas užsienyje ir aktyviau pasinaudoti sukurta platforma – užmegztais kontaktais, sklaidos kanalais.

Atstovybės Vokietijoje „Aviareps“ vadovas Jürgen Gevers atkreipė dėmesį, kad Vokietija pernai išsiveržė į trejetuką didžiausių Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkų (po Rusijos ir Baltarusijos).  Lietuvos apgyvendinimo įstaigose pernai apsistojo per 162 tūkst. vokiečių turistų – daugiau nei iš kaimyninės Lenkijos ar Latvijos.

„Formuojasi 2 didelės vokiečių turistų tikslinės grupės: vyresnius nei 35 metų vokiečius atvykti į Lietuvą skatina kultūriniai maršrutai didžiuosiuose miestuose, poilsis pajūrio kempinguose ir ganėtinai aktyvios atostogos su dviračiais, o jaunesnius vokiečius, nuo 25 iki 35 metų, čia atvykti galėtų paskatinti sporto turizmo produktų pasiūla: dviračių trasos, vandens maršrutai, nuotykių ir nacionaliniai parkai,“ – teigė J. Gevers.  Preliminariais skaičiavimais, Lietuvoje vokiečių turistai pernai išleido per 67 mln. eurų.

„Nors įprastai į Lietuvą daugiau vyksta vyresnio amžiaus lenkai, kuriuos čia atvilioja geografinis, kultūrinis ir istorinis šalių artimumas, tačiau patrauklios naujojo „Air Baltic“ skrydžio iš Varšuvos į Vilnių kainos turėtų paskatinti Lenkijos jaunimą atrasti Lietuvos sostinės kultūrinius renginius ir naktinį gyvenimą. Lenkijos turizmo agentūrų skaičiavimu, net 60-70 tūkst. Lenkijos turistų vasaros sezonu į Lietuvą atvyksta vienai dienai ir nakvoti nelieka. Siekiamybė, kad jie čia pasiliktų bent vienai nakčiai, tokiu būdu Lietuvoje išleistų daugiau ir ženklai prisidėtų prie turizmo plėtros,“ – teigė atstovybės Lenkijoje darbuotojas Marek Slawatyniec. Daugiausia, 37 proc. lenkų turistų, į Lietuvą atvyksta laisvalaikio tikslais, 30 proc. verslo tikslais, dar 25 proc. Lietuvoje lanko gimines ir draugus. 

Lietuvos turizmo atstovybės Italijoje „AIGO“ projektų vadovo Massimo Tocchetti teigimu, Lietuvos kaip turistinės krypties žinomumą Italijoje sustiprino praėjusį pavasarį Milano metro stotyse vykdyta reklaminė kampanija, kurios metu pasiekta 6 mln. italų auditorija, ir VTD inicijuoti Italijos žurnalistų pažintiniai turai į Lietuvą, pristatant šalies turizmo pasiūlą. Taip pat Lietuvos paviljonas ir turizmo savaitės renginiai pasaulinėje parodoje EXPO 2015.

Britų mėgstamas kelionių rezervavimo portalas Lastminute.com pranešė, kad kelionių į Lietuvą rezervacijos šių metų gegužę ir birželį išaugo dvigubai. Atstovybės Jungtinėje Karalystėje „Representation Plus“ direktorė Alison Cryer atkreipė dėmesį, kad naujausių apklausų duomenimis, 2 iš 5 britų planuoja sveikatingumo atostogas. Ši turizmo kryptis itin populiarėja tarp britų turistų. Lietuvos žinomumo stiprinimui siūloma išnaudoti visame pasaulyje augantį filmų turizmą. BBC Vilniuje šiuo metu filmuoja šešių serijų britų režisieriaus Tomo Harper televizijos filmą pagal Levo Tolstojaus romaną „Karas ir taika“. Planuojama, kad filmas, kuriame vaidina daugybė kino žvaigždžių, bus transliuojamas 2016 m. ir prie TV ekranų prikaustys tūkstantines auditorijas ne tik Jungtinėje Karalystėje.

„Skandinavijos turistams labai svarbu internete lengvai prieinama informacija angų kalba ir galimybė rezervuoti visas turizmo paslaugas internetu. Jie įsitikinę, kad geroms atostogoms būtinas profesionalus ir draugiškas aptarnaujantis personalas bei paslaugos, pritaikytos poilsiui su šeima. Prieš kitas konkuruojančias šalis Lietuva laimi todėl, kad ji daugeliui švedų, suomių ar norvegų vis dar yra neatrasta, nepažinta šalis. Mums patinka pirmiems patirti kažką tokio, apie ką grįžę galėtume papasakoti savo draugams ir kaimynams,“ – sakė atstovybės Skandinavijos šalims „Aviareps“ darbuotoja Helen Wiberg.

Lietuvos turizmo atstovybės Rusijoje „Aviareps“ vadybininkės Marinos Nikulovos teigimu, išvykstamasis turizmas Rusijoje susitraukė 40 proc. Panašiai tokia apimtimi (38,7 proc.) per pirmą šių metų ketvirtį krito ir Rusijos turistų srautas Lietuvoje. Visgi Rusija išlieka didžiausia atvykstamojo turizmo rinka; sudaro 16 proc. visos Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkos. 

„Kai kurios šalys nutilo ir nebeprimena apie save Rusijos turistams. Mūsų nuomone, Lietuvai tai yra tinkamas laikas pakviesti pas save. Nereikia investuoti į informacinę kampaniją, aiškinant, kur yra Lietuva ir ką gero galite pasiūlyti. Rusijos turistams tai žinoma. Kur kas svarbiau – nuolatinis priminimas apie save kaip svetingą šalį, kuri yra šalia ir gali pasiūlyti puikias atostogas už rusams prieinamą kainą.“

Šis renginys yra projekto „Atvykstamojo turizmo skatinimas iš prioritetinių rinkų“ (Nr. VP3-1.3.-ŪM-04-V-08-002) dalis. Renginį organizavo Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos, jis finansuojamas pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programą iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų