„Panemunės aplinkkelio projektą projektuotojas pakoregavo, parengė naują projektą, kaip sustiprinti tą kelio vietą, kur yra nusėdimai, viršijantys leistinas ribas“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė Vitalijus Andrejevas.
Aplinkkelį projektavo bendrovė „Kelprojektas“.
Tuo metu darbų rangovams – Latvijos ir Lietuvos kelių ir tiltų statybos bendrovėms „Latvijas tilti“ bei „Kauno keliai“ – nesutikus savo lėšomis pataisyti defektų, Kelių direkcija darbus pirks iš naujo, o rangovams atsisakius apmokėti išlaidas, bus kreipiamasi į teismą.
„Buvo pakartotinai atliktos dvi ekspertizės, nes ekspertai pateikė esminių pastabų dėl ko projektuotojas turėjo keisti projektą. Mano žiniomis, kelių savaičių bėgyje projektuotojas jau turėtų būti pateikęs projektą teigiamai ekspertizės išvadai gauti“, – pridūrė jis.
Pasak V. Andrejevo, gavus išvadą, ketinama skelbti rangovo, kuris pataisytų defektus, konkursą, o darbus numatoma baigti iki kitų metų rudens.
„Galime dėlioti taip: metų pabaigai turime projektą su išvadomis, tuomet skelbiame rangovo konkursą, jo vertė, preliminariais paskaičiavimais, yra apie 1 mln. eurų. Tada kovą-balandį turime sutartį ir iki rudens turėtume turėti padarytus darbus“, – sakė V. Andrejevas.
„Kai bus nustatyta kaina, mes turėsime žalos dydį ir kreipsimės į teismą dėl priteisimo“, – pridūrė jis.
Panemunės aplinkkelį statė „Latvijas tilti“ bei „Kauno keliai“, o techninę priežiūrą atliko bendrovės „Kelvista“, „Taem urbanistai“ ir „TEC Infrastructure“.
Pernai skelbta, kad kelias vietomis įdubęs apie 1 metrą dėl po juo esančio 5 metrų durpių sluoksnio. Ekspertai nustatė, kad ruože su tiltu per Nemuną pastebėta ryški sankasos deformacija – jos nesutvarkius, per 10 metų kelias nusės dar 12,5 centimetro.
26,3 mln. eurų kainavęs aplinkkeliu pasienyje su Kaliningrado sritimi dabar naudojasi tik pasienio tarnybos, o eismą visiems planuota atverti, kai Rusija baigs statyti tiltą ir savo pusėje įrengs kelio infrastruktūrą.
V. Andrejevas ketvirtadienį teigė nežinantis, kaip darbus vykdo Rusija.
10 mln. eurų paramos aplinkkeliui skyrė Europos Sąjunga.
Lietuva ir Rusija po kelerius metus trukusių diskusijų 2011 metų spalį pasirašė susitarimą dėl naujo tilto per Nemuną ir jo prieigų statybos. Tiltas, kuris sujungia Panemunę ir Tilžę (Sovetską), turėtų padidinti pasienio kontrolės punktų pralaidumą tarp Lietuvos ir Karaliaučiaus.
2015 metų spalį tilto statybos buvo baigtos, o komisija tuomet nerado pažeidimų.
Naujausi komentarai