Kainos mažmeninėje degalų rinkoje turėtų patraukti žemyn. Tai žada Energetikos ministerija, užsimojusi padidinti konkurenciją degalų rinkoje.
Naujos ministerijos nurodymu, bendrovė "Klaipėdos nafta" nedelsiant turės informuoti įmones apie galimybes importuoti degalus. Be to, ketinama liberalizuoti privalomųjų naftos rezervų kaupimo tvarką ir taip padidinti konkurenciją degalų rinkoje.
Numatoma, kad artimiausiu metu "Klaipėdos nafta" žiniasklaidoje ir savo interneto svetainėje paskelbs apie terminalo naftos produktų importo sąlygas ir pakvies importuotojus pasinaudoti tokiomis galimybėmis. Tai, anot ministerijos, turėtų sumažinti bendrovės "Mažeikių nafta" dominavimą degalų rinkoje, pagerinti verslo sąlygas importuotojams ir sumažinti degalų kainas.
"Klaipėdos nafta turėtų būti įpareigota sudaryti sąlygas importuotojams naudotis terminalu lengvųjų naftos produktų importui. Tai vienintelis būdas importuoti iš kitur, arba nebent nedideliais kiekiais automobiliais, bet taip rinkos situacijos nepakeisi", – vakar Vyriausybėje žurnalistams kalbėjo Vyriausybės kancleris Deividas Matulionis.
Pasak jo, šiuo metu importuojamų naftos produktų dalis nedidelė – siekia apie 7–8 proc. Konkurencinis spaudimas "Mažeikių naftai", jo nuomone, padidėtų, jei importuojamų degalų dalis padidėtų dar bent apie 10 proc.
"Klaipėdos nafta" turi galimybę importuoti naftos produktus, tačiau tuo nebuvo naudojamasi. Dabar terminalas gali krauti produktus iš tanklaivio į talpyklas ir paskui – į geležinkelio cisternas, o artimiausiu metu bus pasirengta ir juos krauti į benzinvežius.
"Mes sieksime, kad per "Klaipėdos naftą" tam tikra dalis naftos produktų būtų importuojama, ne tiktai eksportuojama", – sakė M.Matulionis.
Vyriausybės kancleris teigė, jog ketinama liberalizuoti ir privalomųjų naftos rezervų kaupimo tvarką: "Norima nustatyti didesnius naftos produktų, kuriuos būtų galima įsivežti be prievolės kaupti atsargas, kiekius."
Pasak jo, šiuo metu naftos rezervų neprivalo kaupti tie importuotojai, kurie įveža mažiau nei 200 t naftos produktų per metus. Šį kiekį norima padidinti.
D.Matulionis teigė, kad Lietuvoje degalų produktų kainos yra kiek aukštesnės, nei turėtų būti, tačiau skirtumas esą nesiekia, kaip anksčiau skelbta, 30 centų. Jo nuomone, padaugėjus importuotojų rinkoje, šis skirtumas turėtų sumažėti.
"Konkurencijos tarybos vertinimu, šiuo metu skirtumas yra apie 15–19 centų. Gali būti, kad gamintojų ar mažmenininkų maržos yra didesnės, negu turėtų būti", – kalbėjo D.Matulionis.
Energetikos ministerijos pasiūlymui dėl konkurencijos mažmeninėje degalų rinkoje skatinimo trečiadienį pritarta pasitarime pas ministrą pirmininką.
Naujausi komentarai