Pereiti į pagrindinį turinį

Verslas: Baltarusijos draudimas importuoti prekes iš Lietuvos paveiks tik pavienes įmones

Kaip atsaką į Lietuvos uždarytus dar du pasienio punktus su Baltarusija Minskui stabdant įvairių prekių importą iš Lietuvos, šalies verslas sako, jog tai paveiks tik pavienes įmones. Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas teigia, jog pasienyje su Baltarusija eilės sumažėjusios ir kol kas anksti vertinti, koks bus Minsko sprendimo poveikis. 

S. Lisausko / BNS nuotr.

Vis dėlto vežėjai mano, kad dalis įmonių turės nutraukti veiklą, o Baltarusijos rinka ateityje visai užsidarys.

Minskas ketvirtadienį pareiškė, jog naujas importo draudimas taikomas įvairioms prekėms, įskaitant maistą ir alkoholį, drabužius, buitinę techniką, automobilių dalis ir statybinę įrangą.

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, jog Minsko sprendimas dar labiau sumažins prekybą su karo Ukrainoje kaltininkais.

„Tik prasidėjus Rusijos invazijai į Ukrainą paraginau verslus nutraukti ryšius su agresijos rėmėjais. Baltarusijos sprendimas pačiai apriboti importą per sieną su Lietuva dar labiau sumažins tarptautinę prekybą su karo kaltininkais“, – komentare BNS sakė ministrė.

Lietuvos verslo konfederacijos viceprezidentas Marius Dubnikovas sako, kad šalies ekonomikai įtaka bus minimali, nes prekybiniai Baltarusijos ir Lietuvos santykiai „atšalę iki minimumo“.

„Bus tokių (įmonių – BNS), kurias paveiktų, vis dar yra žmonių, kurie bando, stengiasi daryti verslą su Baltarusija ir Rusija. Juos tikrai paveiks. Bet bendrai Lietuvai kaip ekonomikai tai jokios įtakos nepadarys“, – BNS penktadienį sakė M. Dubnikovas.

Bus tokių (įmonių – BNS), kurias paveiktų, vis dar yra žmonių, kurie bando, stengiasi daryti verslą su Baltarusija ir Rusija. Juos tikrai paveiks.

 

„Lietuvos logistikos, transporto verslas jau seniai yra orientuotas į Vakarus“, – pabrėžė jis.

Tuo metu Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Vytautas Milėnas teigia, kad tik nedidelė dalis vežėjų dirba su Baltarusija, tačiau vis dar dirbančios šioje rinkoje labai nukentės.

„Absoliučiai didžioji dalis (dirba – BNS) arba tarp Lietuvos, Baltijos valstybių ir Europos, o dar didesnė dalis dirba Europos Sąjungos viduje. Jau nedidelė dalis liko (dirbančių su Baltarusija – BNS), bet jau į tai nežiūrint, tai tos įmonės, kurios čia dirba, kurios turi tokį transporto parką, kuris nelabai galėtų dirbti Europoje, jiems yra, be jokios abejonės, skaudu“, – BNS penktadienį sakė V. Milėnas.

Valstybės duomenų agentūros duomenimis, šių metų sausį į Baltarusiją eksportavo 594 Lietuvos įmonės. Iš Lietuvos į Baltarusiją eksportuota prekių už 87,6 mln. eurų, iš kurių 1,5 proc. – lietuviškos. Eksportas į Baltarusiją sudarė 2,8 proc. viso šalies eksporto.

Anot V. Milėno, gali būti, kad netolimoje ateityje Baltarusijos rinka išvis užsidarys.

„Dalis transporto ilgametę patirtį turėjo dirbti į Rytų rinką, kuri traukiasi ir, bijau, kad artimiausiu metu iš viso užsidarys. Toms įmonėms, kurios ta kryptimi dirba, žinoma, kad bus blogai. Blogai ir prekių gamintojams, ir transportui“, – sakė V. Milėnas.

Dalis transporto ilgametę patirtį turėjo dirbti į Rytų rinką, kuri traukiasi ir, bijau, kad artimiausiu metu iš viso užsidarys.

 

Jis neatmetė galimybės kreiptis į valdžios institucijas pagalbos, kitaip dalis įmonių turės užsidaryti.

„Matyt, reikės mums kreiptis į valstybės institucijas, kažkokį sprendimą priimti, nes įmonės tiesiog neturėdamos tos veiklos, kurią darė ilgus metus, turės užsidaryti, nes kito kelio paprasčiausiai nebus. (...) Va, žemės ūkio atstovai su traktoriais atėjo, pasakė ir sumažino dujų akcizą, dyzelino akcizą sumažino. Transportui niekas niekada nieko nepadeda, nors jis žymią dalį BVP sukuria Lietuvoje“, – sakė jis.

Vis dėl to jis pabrėžė, kad transporto sektorius supranta geopolitinę situaciją ir protestų tikrai nerengs.

„Mes neturime jokių minčių protestui, mes suprantame, kas tai yra – ir saugumo reikalavimai, ir mūsų valstybės politika – mes niekada nedarysime nieko prieš, nes tai yra suprantamas dalykas, tiesiog ramiai, kantriai reikia dirbti, ieškoti kažkokių išeičių“, – pabrėžė V. Milėnas.

M. Dubnikovo vertinimu, šis Baltarusijos veiksmas yra politinis sprendimas siekiant parodyti. jog Minsko režimas turi atsakomųjų priemonių Lietuvai dėl uždarytų pasienio punktų.

„Tokius sprendimus lengva priimti, nes jų įtaka yra maža“, – pažymėjo ekonomistas.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovo Giedriaus Mišučio teigimu, kol kas anksti vertinti, kokią įtaką šis draudimas padarys judėjimui pasienyje.

„Jei imant ilgą laikotarpį tų eilių, gal galima būtų vertinti (įtaką – BNS) kelių mėnesių, šiaip eilės sumažėjusios šiandien ryte 8 valandą, bet tikrai čia ne dėl to yra, kad Baltarusija uždraudė kažką vežti, nes kol kas žiūrėti į krovininio transporto srautus per šitą prizmę, (...) neįžiūrėtume (kol kas – BNS) nieko“, – BNS penktadienį sakė G. Mišutis.

Baltarusija ketvirtadienį pranešė stabdanti įvairių prekių importą iš Lietuvos, taip atsakydama į tai, kad Lietuva uždarė dar du pasienio kontrolės punktus.

Kovo pradžioje Lietuva, motyvuodama saugumo sumetimais, uždarė Lavoriškių ir Raigardo pasienio punktus, o pernai vasarą – Šumsko ir Tverečiaus. Šiuo metu Lietuvos pasienyje su Baltarusija veikia tik Medininkų ir Šalčininkų punktai. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų