„Pokyčiai komandiravimo srityje, kai vilkikų vairuotojai turės kas 8 savaites grįžti į registracijos šalį, lems dar didesnes transporto įmonių išlaidas, kurios augs ir dėl kylančių degalų kainų, ir dėl didesnių kelionės išlaidų. Dėl to gali kilti pervežimo paslaugų kainos, o tai reiškia, kad yra didelė grėsmė, jog mūsų šalies vežėjai gali tapti nekonkurencingi kitų Europos šalių vežėjų atžvilgiu“, – Eltai atsiųstame komentare teigė Z. Buivydas.
„Linavos“ generalinis sekretorius pabrėžia, kad didės ir administracinės išlaidos, o nuostolius, kurie bus patirti dėl vairuotojų ilgesnio stovėjimo ir prastovos, turės dengti įmonės.
„Atsiranda daug papildomo administracinio darbo ir padidėja administracinės išlaidos. Pavyzdžiui, kertant sieną vairuotojai turės sustoti, tuomet į tachografą papildomai įvesti naujos šalies simbolį. Tai trunka tikrai neilgai, bet labai tikėtina, kad atims daug laiko, jei per valstybės narės sieną, kur nėra jokių pasienio struktūrų, sustos tūkstantis transporto priemonių ir stovės kad ir po 5 minutes. Prastovos nuostolius dengs verslas“, – tikino Z. Buivydas.
Z. Buivydui linkęs pritarti ir „Girtekos“ marketingo ir komunikacijos vadovas Simonas Bartkus. Jo teigimu, „Girteka“ yra pasirengusi Mobilumo paketo reikalavimams, tačiau tikina, kad jie išbalansuos prekybos kelius Europoje, sukels ekologinių problemų ir vers įmonę samdytis daugiau darbuotojų.
„Reikalavimai kas aštuonias savaites grąžinti vilkikus į jų registracijos vietas gali prisidėti prie didesnio vilkikų srauto keliuose, neprisidės prie ekologijos ir gali išbalansuoti prekybos kelius visoje Europoje. Dėl naujų reikalavimų reikia samdyti daugiau darbuotojų – tiek vairuotojų, tiek planuotojų, kurie užtikrintų reguliacinių reikalavimų laikymąsi, tiek išlaikyti aukštą paslaugų lygį“, – Eltai sakė S. Bartkus.
„Girtekos“ marketingo ir komunikacijos vadovas pabrėžė, kad įsigaliojantys Mobilumo paketo pokyčiai lems kuro, planavimo bei kitų sąnaudų augimą ir didins transporto kainas Europoje.
„Svarbu pabrėžti, jog naujieji Mobilumo paketo reikalavimai įsigalios ir taip augančių kaštų aplinkoje, nes pastaraisiais metais augo kuro kainos, vilkikų kainos, sąnaudos darbuotojams, prisitaikymas prie pandeminių apribojimų“, – tvirtino S. Bartkus.
ELTA primena, kad trečiadienį įsigaliojo keletas pakeitimų Mobilumo pakete. Nuo trečiadienio vežėjams privaloma fiksuoti sienos kirtimą skaitmeniniame tachografe – kiekvienas vairuotojas, kirtęs sieną, artimiausioje sustojimo vietoje turės įvesti šalies, į kurią įvažiuoja, simbolį.
Didžiausi pakeitimai įsigalioja dėl komandiravimo taisyklių. Nuostatos dėl komandiravimo nebetaikomos tranzitui ir dvipusiam/dvišaliam pervežimui su ne daugiau kaip dviem papildomais pakrovimais/iškrovimais. Komandiravimo nuostatos bus taikomos įmonėms, kurios atlieka kabotažo vežimus ir perkėlimo tipo vežimus.
Vairuotojai, kuriems taikomos naujos komandiravimo taisyklės, gaus minimalų atlyginimą (MMA), galiojantį šalyje, kurioje jie atlieka darbą. Papildomų išmokų, susijusių su komandiruotėmis, sumos negali būti įskaičiuojamos į MMA.
Pirmosios Mobilumo paketo nuostatos įsigaliojo 2020 metų rugpjūtį. Jos pakeitė vairuotojų darbo laiką. Be kita ko, buvo uždraustas reguliarus kassavaitinis poilsis sunkvežimio kabinoje ir įvestas įpareigojimas vairuotojui kas 4 savaites bent 45 valandoms grįžti į operatyvinį centrą ar savo gyvenamąją vietą.
Naujausi komentarai