- Parengė Alfredas Zdramys
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Turiu tikslą suvienyti ir sutelkti bendram darbui Lietuvos vežėjus", – sakė kandidatas į Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos prezidentus Romas Austinskas, organizacijos nariams pristatydamas memorandumą su savo idėjomis apie "Linavos" ateitį.
R.Austinskas nori suvienyti
Pasak R.Austinsko, dabar labiausiai reikalinga vertę vežėjų bendruomenei kurianti veikla, o ne santykių aiškinimasis per teismus.
"Pastaruoju metu "Linavai" ypač reikia skaidrumo ir švaraus, šviežio starto. Tarpusavio rietenos, valdžios dalybos, virtusios net teisiniais ginčais, žlugdo organizacijos reputaciją, skaldo asociaciją ir nebekuria jokios vertės jos nariams. Todėl jaučiu pareigą iš anksto visiems atskleisti savo, kaip galimo asociacijos prezidento, veiklos, vertybių bei prioritetų viziją ir kartu komandą sutelkti vieningai ir kryptingai dirbti Lietuvos vežėjų naudai", – kalbėjo R.Austinskas, pokalbio pakvietęs asociacijos prezidiumą ir narius.
Asociacijoje Alytaus krašto vežėjams atstovaujantis prezidiumo narys Bronislavas Geležiūnas sako, kad iš tiesų reikia tokio vadovo, kad pirmiausia būtų išspręstos visos problemos asociacijos viduje. "Linavos" vadovybė turi liautis aiškintis santykius teismuose ir dėti maksimalias pastangas, kad visi veikloje kylantys ginčai būtų sprendžiami diplomatiškai, taikiai, diskusijų ir derybų būdu.
Įmonės "Autopaslauga" savininkas ir vadovas R.Austinskas, jau ketvirtį amžiaus esantis "Linavos" nariu, iki šiol niekada nedalyvavo asociacijos valdyme. Tačiau dabar, matydamas susiskaldymą, siekia suvienyti vežėjus, pakviesti dirbti kartu.
Balandžio 9-ąją Vilniuje jis paskelbė memorandumą dėl asociacijos "Linava" ir jos prezidiumo vertybių bei veiklos prioritetų. Pagrindinės vertybės penkios – pridėtinės vertės kūrimas nariams, skaidrumas ir nepriekaištinga reputacija, lygiateisiškumas, teisėtumas, taikus ginčų sprendimas.
R.Austinskas atkreipė dėmesį, kad visi asociacijos nariai, nepriklausomai nuo jų dydžio ir finansinės padėties, turi būti vienodai svarbūs bei vienodai atstovaujami ir ginami, sprendimai privalo būti teisiškai pagrįsti ir neprieštarauti teisės aktams,
Skaidrumo svarba
Gerų permainų norintys vežėjai ypač akcentuoja skaidrumą. Pasak dabartinių "Linavos" prezidiumo narių, asociacijos ketinimai steigti savo draudimo bendrovę, kuri konkuruotų su paslaugų kainas nežmoniškai sukėlusiomis bendrovėmis, irgi pasmerkti strigti.
"Linava" yra pradėjusi vežėjų draudimo bendrovės įkūrimą – šis veiksmas jau turėjo atgarsį ir tiesioginių pasekmių rinkoje. Privalome pabaigti bendrovės steigimo procesą ir užtikrinti jos veiklos stabilumą, patikimumą bei skaidrumą", – mano R.Austinskas.
"Kai prezidiume, valdyboje dirba žmonės, turintys daugybę bylų, apie reputaciją kalbėti sudėtinga, – mano R.Austinską palaikantys vežėjai. – Ką sakyti apie dabartinį "Linavos" prezidentą su šimtu bylų? Su skaidrumo stokojančiais atstovais vengia susitikti, problemas aptarti ir valdžios atstovai."
Vežėjų atstovai mano, kad "Linavos" prezidentu turėtų tapti toks kandidatas, kuris savo sėkmingo verslo pavyzdžiu būtų autoritetas visiems.
Alytaus krašto vežėjų atstovas B.Geležiūnas neabejojo, kad būtini nauji veiklos standartai ir privalu skaičiuoti, o ne švaistyti verslininkų į "Linavos" iždą suneštus mokesčius.
"Dabar, pasirodo, asociacijos kongresą (jame balandžio 24-ąją vyks Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidento rinkimai – aut. past.) galima surengti maždaug už 7 tūkst. eurų, o prisimename, kad vienas kainavo 200 tūkst. litų (beveik 58 tūkst. eurų – aut. past.)", – svarstė B.Geležiūnas.
Jo kolega "Linavos" prezidiumo narys Vytas Bučinskas, atstovaujantis Šiaulių krašto vežėjams, priminė gerokai didesnes išlaidas: "Vienas kongresas kainavo ir 700 tūkst. litų (beveik 203 tūkst. eurų – aut. past.)."
"Turi egzistuoti nulinė tolerancija nesąžiningumui, piktnaudžiavimui, abejotinai reputacijai ir asmeninių interesų tenkinimui", – mano ir kandidatas į "Linavos" prezidentus R.Austinskas.
Prezidentas turi būti pavyzdys
Į "Linavą" susibūrusios ir labai didelės įmonės, turinčios šimtus automobilių, jų atstovams svarbu, kad asociacijai vadovautų profesionalas.
Vežėjų atstovai, aptardami įvairių kandidatų galimybes tapti "Linavos" prezidentu, svarstė, kad labiausiai tiktų toks, kuris savo sėkmingo verslo pavyzdžiu būtų autoritetas visiems. Dalis jų pavyzdžiu pateikia tris dešimtis metų sėkmingai veikiančios įmonės vadovą R.Austinską.
Iš tiesų jo įsteigta UAB "Autopaslauga", teikianti pervežimo paslaugas, išsiskiria iš daugumos vežėjų. Vien tai, kad šių metų vasarį bendrovėje dirbančių 57 darbuotojų vidutinis atlyginimas siekė 1 510,71 euro ("Sodros" duomenys), daug ką pasako. Įmonė turi beveik 60 automobilių. Į "Linavos" vadovus pretenduoja ir tokie kandidatai, kurių įmonėse transportą gali ant vienos rankos suskaičiuoti.
Kauno regiono vežėjų atstovas, taip pat asociacijos prezidiumo narys, Romas Vosylius mano, kad R.Austinskas, per tiek metų puikiai sustygavęs savo verslą, gali daug laiko skirti visuomeninei veiklai ir turėti joje patirties. Daugiau nei 30 metų R.Austinskas – automobilių sporto entuziastas. Pastaruosius ketverius metus ėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidento pareigas, organizacijai yra vadovavęs ir anksčiau. 2015 m. jis buvo Benedikto Vanago ekipos Dakare vadovas.
Mobilumo paketo svarba
Dabar vienas svarbiausių vežėjams rūpesčių – Mobilumo paketas. Asociacijos atstovai sutaria, kad, nepaisant to, jog Europos Parlamentas jį patvirtino, būtinos tolesnės derybos tarptautiniu mastu. Svarbu, kad tai suprastų ir valdžios atstovai, ir visuomenė.
"Būtina imtis realaus darbo, kad maksimaliai sumažintume neigiamus Mobilumo paketo padarinius mūsų vežėjams – tam reikalingas informavimas, taip pat reali pagalba nariams įgyvendinant šio dokumento reikalavimus", – akcentavo R. Austinskas.
Verslininkas taip pat atkreipia dėmesį, kad asociacija turi stiprinti savo, kaip stipraus ir patikimo socialinio partnerio, autoritetą bei skatinti bendradarbiavimą ne tik Lietuvos, bet ir tarptautiniu mastu. Jo manymu, "Linavai" stinga ir ilgalaikio bei trumpalaikio strateginio veiklos plano, orientuoto į finansinį asociacijos nepriklausomumą bei pridėtinės vertės nariams kūrimą. Kandidatas įsitikinęs, kad asociacija turėtų užtikrinti nuolatinį vežėjų verslo aplinkos analizavimą bei savalaikę reakciją ir darbą teisėkūros srityje, siekiant užtikrinti šalies vežėjų konkurencingumą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įvardijo, kiek turėtų kainuoti Lietuvos narystės ES 20-mečio komunikacinė kampanija
Lietuvai minint narystės Europos Sąjungoje (ES) 20-metį, ieškoma galinčiųjų sukurti šiai sukakčiai skirtą komunikacinę kampaniją. ...
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai17
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu15
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje8
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną4
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams2
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...