Lietuvos gyventojai dažniausiai lankomose prekybos vietose daugiausiai perka maisto prekes, o vienoje vietoje apsipirkti labiausiai mėgsta jaunesni ir gaunantieji didesnes pajamas, rodo prekybos miestelio „Urmas“ užsakymu „Vilmorus“ atlikta reprezentatyvi apklausa.
Šių metų rugsėjo mėnesį atlikto tyrimo duomenimis, dažniausiai lankomose prekybos vietose 93,2 proc. Lietuvos gyventojų perka maisto prekes. Vyrų ir moterų pirkimo įpročiai šioje srityje beveik nesiskiria: maisto prekes perka 92,9 proc. vyrų ir 93,5 proc. moterų.
Drabužius dažniausiai lankomose prekybos vietose perka 59,2 proc. gyventojų: 56,5 proc. vyrų ir 61,3 proc. moterų. Grožio prekes čia perka 41,4 proc. apklaustųjų. Pirmauja moterys (45,3 proc.), tačiau ne per daugiausiai nuo jų atsilieka ir vyrai (36,6 proc.).
Prekes namams ir biurui įsigyja 67,6 proc., vyrų daugiau nei moterų - atitinkamai 68,5 proc. ir 66,9 proc.
Prekes laisvalaikiui dažniausiai lankomose prekybos vietose perka 43 proc. gyventojų. Šios grupės prekes taip pat perka daugiau vyrų nei moterų - atitinkamai 47,1 proc. ir 39,7 proc.
Pastebėtina, kad maisto prekes dažniausiai lankomose prekybos vietose įsigyjančių gyventojų procentas yra panašus visose visuomenės grupėse.
Tačiau perkant kitas prekes, tarp gyventojų grupių atsiranda skirtumų. Čia galima įžvelgti ir keletą tendencijų. Dažniausiai lankomose prekybos vietose labiausiai mėgsta apsipirkti jaunimas iki 29 metų, aukštąjį išsilavinimą turintys ir gaunantys daugiau kaip tūkstantį litų pajamų vienam šeimos nariui.
Pavyzdžiui, laisvalaikio prekes įsigyja 72,3 proc. amžiaus grupės iki 29 m. amžiaus gyventojų, 52,4 proc. - turinčių aukštąjį išsilavinimą ir 61,3 proc. uždirbančių daugiau kaip 1000 Lt. Didžiausias skirtumas - tarp drabužius perkančiųjų amžiaus grupių: daugiausiai perka jaunimas iki 29 m. amžiaus - 75,7 proc., mažiausiai - 38,2 proc. - 70 m. ir vyresnio amžiaus žmonės.
Daugiau kaip 70 proc. apklaustųjų savo dažniausiai lankomomis prekybos vietomis įvardino modernias prekybvietes, kuriose po vienu stogu galima įsigyti daug skirtingų rūšių prekių.
„Tyrimo rezultatai rodo, kad aktyviausia ir didžiausias pajamas gaunanti visuomenės dalis vertina galimybę patogiai ir greitai įsigyti skirtingas prekes vienoje prekybos vietoje“, - sako tyrimą užsakiusio prekybos miestelio „Urmas“ rinkodaros vadovas Jonas Plenta.
Tyrimo metodika. Atliekant šį tyrimą savo namuose buvo apklausti 1004 aštuoniolikos metų ir vyresni Lietuvos gyventojai. Respondentų atrankos metodas - daugiapakopė, tikimybinė atranka. Respondentų atranka parengta taip, kad kiekvienas Lietuvos gyventojas turėtų vienodą tikimybę būti apklaustas. Galima maksimali tyrimo statistinė paklaida - 3,1 proc.
Naujausi komentarai