Abipusis ryšys
Lietuvos prekybos įmonių asociacijos (LPĮA) vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas atkreipia dėmesį, kad lojalumo kortelės vienodai svarbios yra tiek pardavėjui, tiek pirkėjui, nes jos duoda galimybę pirkėjui gauti asmeninius pasiūlymus, o pardavėjui tokius pasiūlymus pateikti, atsižvelgiant į pirkėjo pirkinių istoriją.
"Jos taip pat yra populiarios, nes yra įvairių formatų. Ta kortelė atsiskaitymais arba jos pririšimu prie pirkinių suteikia papildomas nuolaidas, daro įtaką pasiūlymams, suteikia galimybę pirkėjui sutaupyti. Taip pat yra apdorojama informacija, ką tos kortelės turėtojas mėgsta, kokie yra jo poreikiai. Tuomet teikiant pasiūlymus galima parinkti juos daug geresnius, suasmenintus, informuoti, kada jo pageidaujama, populiari arba dažnai perkama prekė būna pigesnė", – komentavo L.Vilimas.
Paklaustas, kokią vietą konkurencinėje kovoje tarp prekybos tinklų užima lojalumo kortelių pasiūla, L.Vilimas tikino, kad lojalumo kortelių pirminis tikslas nėra laimėti konkurencinę kovą su kitais pardavėjais.
"Tai nėra pagrindinis instrumentas nuvilioti klientą iš konkurentų. Lojalumo kortelėmis siekiama geriau patenkinti kliento poreikius, pateikti jam geriausią pasiūlymą. Kad tai yra ir konkuravimo instrumentas – taip pat tiesa, bet tos kortelės tikrai nėra daromos turint pagrindinį tikslą pervilioti pirkėjus. Tai visose šalyse priimtina bendravimo, komunikavimo priemonė tarp pardavėjo ir jo pirkėjo", – teigė LPĮA vykdomasis direktorius.
"Maximos" komercijos vadovė Vilma Drulienė pastebėjo, kad šiandieninė konkurencija prekybos sektoriuje yra kur kas didesnė nei prieš penkiolika metų, tad nenuostabu, kad rinkoje tiek daug lojalumo kortelių ir pasiūlymų jas įsigyti. Pasak pašnekovės, nors kortelių šiandien klientas turi daug daugiau nei bet kada anksčiau, jis visada geba atsirinkti, kuri iš jų jam duoda naudos.
Prekybos tinklui duomenys apie lojalių klientų pirkimo įpročius turi didelę vertę – jie leidžia apibendrinti pirkėjų pirkimo įpročius ir pateikti geriausius pasiūlymus.
"Ačiū" lojalumo programa yra taikoma Lietuvoje, o Latvijoje ir Estijoje veikiančiose "Maximos" parduotuvėse bei Bulgarijoje "T-Market" tinklo parduotuvėse veikia analogiška lojalumo programa, kurios pavadinimas yra lokalizuotas. Pirkėjams lojalumo kortelė duoda apčiuopiamos naudos – padeda sutaupyti, nes klientas už lojalumą apdovanojamas nuolaidomis. Be to, "Ačiū" kortelės turėtojai gali naudotis ne tik bendromis, bet ir asmeninėmis nuolaidomis", – teigė V.Drulienė.
Kaupia informaciją
Europos vartotojų organizacijos komunikacijos specialistas Laurensas Ruttenas dienraščiui teigė, kad skundų apie neteisėtai naudojamus duomenis, sukauptus nuolaidų kortelėse, nebuvo girdėti, tačiau atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvoje mėgstama surinkti daug asmeninės informacijos prieš išduodant lojalumo korteles.
"Kai kuriose Lietuvos parduotuvėse, kad gautumėte nuolaidų kortelę, privalote suteikti nemažai asmeninės informacijos. Mano kolega tai yra patyręs. Tai reiškia, kad tokios parduotuvės gali turėti labai daug asmeninės informacijos apie pirkėjus", – sakė L.Ruttenas.
"Prekybos tinklui duomenys apie lojalių klientų pirkimo įpročius turi didelę vertę – jie leidžia apibendrinti pirkėjų pirkimo įpročius ir pateikti jiems geriausius tiek bendrus, tiek asmeninius pasiūlymus, – tikino V.Drulienė. – Tačiau po naujojo duomenų apsaugos reglamento įsigaliojimo asmeniniais pasiūlymais gali pasinaudoti tik tie pirkėjai, kurie yra atnaujinę savo asmeninius duomenis "Ačiū" paskyroje arba užpildę anketą parduotuvėje."
Ragina būti budrius
Pasak Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos Teisės skyriaus vedėjos Danguolės Morkūnienės, lojalumo kortelių ir asmens duomenų, tvarkomų asmenims išduodant ir naudojantis minėtomis kortelėmis, saugumą privalo užtikrinti duomenų valdytojas, t.y. parduotuvė ar įmonė, išduodanti nuolaidų korteles savo klientams.
"Asmuo turi teisę kreiptis į parduotuvę ar įmonę, kurios lojalumo kortele naudojasi ir gauti patvirtinimą, ar su juo susiję asmens duomenys yra tvarkomi, o jei tokie duomenys yra tvarkomi, turi teisę susipažinti su asmens duomenimis ir gauti informacijos apie duomenų tvarkymo tikslus, tvarkomų asmens duomenų kategorijas, duomenų gavėjus, asmens duomenų saugojimo laikotarpius, automatizuotą sprendimų priėmimą, įskaitant profiliavimą (jeigu toks atliekamas) ir duomenų subjekto teises", – komentavo D.Morkūnienė.
Nuolaidų ir nebūna
Kaip teigė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič, yra gauta vartotojų skundų dėl nepritaikytų reklaminiame lankstinuke ar prekybos centre skelbiamų nuolaidų, tarp jų ir su lojalumo kortele nepritaikomų nuolaidų bei paragino tokiu atveju nedelsiant kreiptis į pardavėją dėl skirtumo grąžinimo.
"Vartotojai, kuriems nebuvo pritaikyta skelbiama nuolaida, prekė buvo parduota už didesnę kainą, nei buvo nurodyta, arba buvo suteikta neaiški, klaidinanti informacija apie akcijos sąlygas ir prekės kainą, turėtų užfiksuoti prekės kainą kainolapyje ar skelbime ir su pirkimo kvitu nedelsiant kreiptis į pardavėją, nurodant savo reikalavimą, pavyzdžiui, grąžinti permoką", – teigė N.Jarmulkovič.
"Papildomai pažymime, kad, įsigyjant lojalumo korteles, užsisakant naujienlaiškius, pildant įvairias anketas ir dalyvaujant įvairiuose konkursuose, prieš pateikiant savo asmeninius ir kontaktinius duomenis, svarbu atidžiai perskaityti sąlygas dėl tiesioginės rinkodaros. Taip vartotojai išvengs nepageidaujamos reklamos siuntimo", – perspėjo N.Jarmulkovič.
Naujausi komentarai