Pasak premjerės Ingridos Šimonytės, nebuvo tikslo pakeisti buvusios Vyriausybės 2019 metais priimto sprendimo, o tiesiog ištaisyti procedūrines klaidas, kaip šiemet birželį nurodė Konstitucinis Teismas (KT).
„Pasiūlymas de facto galioja jau tris metus (nuo 2020 metų sausio – BNS), nes niekas nekeičia koeficiento, koeficientas yra tvirtinamas toks pats. (…) Iš viso šito klausimo nebūtumėm turėję ant stalo, jei buvusioji Vyriausybė 2019 metais būtų nutarimą priėmusi tvarkingai, tai yra paskelbusi, suderinusi ir patvirtinusi taip, kaip numato teisės aktų priėmimo taisyklės“, – posėdyje sakė I. Šimonytė.
„Iš esmės mes nekeičiame paties reguliavimo, o taisome klaidą, kuri buvo padaryta procedūrinė, ne turinio“, – pridūrė ji.
Koeficientą, kuris nuo 2020 metų pradžios naudojamas apskaičiuojant vairuotojų dienpinigius (komandiruočių į užsienį kompensacijas), Vyriausybė 2019 metų spalį padidino nuo 1,3 iki 1,65 MMA. Tai reiškia, kad dienpinigiai neapmokestinami, jei alga siekia 1,65 MMA.
Tačiau Konstitucinis Teismas (KT) šiemet birželį paskelbė, kad šio nutarimo priėmimo tvarka prieštarauja Konstitucijai ir įstatymams.
Kaip BNS teigė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, šiuo metu vis dar vyksta vežėjų, Vyriausybės ir darbuotojų atstovų derybos ieškant kompromisų. Todėl, anot jo, trečiadienį surengtu piketu vežėjų atstovai norėjo išreikšti nepritarimą Vyriausybės sprendimui.
Jo teigimu, jei ir toliau su vežėjais nebus kalbamasi, neatmetama galimybė surengti didesnę protesto akciją.
Vežėjų atstovai teigia, jog tokia tvarka didina įmonių mokestinę naštą ir mažina jų konkurencingumą. Pasak „Linavos“, šis Vyriausybės sprendimas yra viena priežasčių, dėl kurių transporto bendrovės traukiasi į užsienį.
Naujausi komentarai