Vien iš valstybės biudžeto nuo šių metų finansuojamam Lietuvos nacionaliniam transliuotojui laidų archyve neatsisakius komercinės reklamos, Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) atstovai ir kai kurie parlamentarai sako, kad dėl to savo žodį turi tarti Seimas. LRT atstovė sako, kad tokia reklama nėra draudžiama, o komisijos atstovas teigia, jog ruošiama tokios reklamos naudojimo tvarka.
LRT atstovė ryšiams su visuomene Virginija Bunevičiūtė BNS informavo, kad nuo šių metų komercinė reklama yra uždrausta tik LRT radijo ir televizijos programose, bet laidose, kurios perkeltos į archyvą, ji galima.
„Kadangi www.lrt.lt esančioje Mediatekoje yra talpinama ne visa radijo ar televizijos dienos (paros) programa, o tik pavieniai (atskiri) programos segmentai - audiovizualiniai kūriniai, LRT turi teisę talpinti reklamą interneto portale www.lrt.lt“, - pranešė LRT atstovė.
Pasak jos, LRT neskelbia reklamos Mediatekoje esančiuose audiovizualiniuose kūriniuose, o tik prieš arba po jų.
LRT atsisakė pranešti, kiek yra sudaryta sutarčių dėl komercinės reklamos Mediatekoje.
Pasak V.Bunevičiūtės, interneto svetainėje „Youtube“ talpinant LRT medžiagą, reklamą deda pats „Youtube“.
Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) teisininkas Viktoras Popandopula BNS teigė, kad komercinė reklama į archyvą perkeltose laidose galima.
„Įrašuose, jeigu kažkokie yra saugomi, matyt, neturėtų būti ribojama (reklama - BNS)“, - teigė V.Popandopula.
Jis mano, kad politikai, priėmę sprendimą dėl reklamos uždraudimo LRT, turėtų išsakyti savo poziciją ir dėl reklamos laidų archyve. „Mes (LRTK - BNS) LRT veiklos nereguliuojame ir nekontroliuojame“, - BNS sakė V.Popandopula.
LRTK pirmininkas Edmundas Vaitekūnas pranešė, kad ruošiama reklamos LRT sistemoje naudojimo tvarka.
„Bus susitikimas su televizijos ir radijo vadovais vasario viduryje ir bus suderinta viskas - visi tie atvejai, dėl kurių kyla diskusijos“, - teigė E.Vaitiekūnas.
Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto, kuris inicijavo pataisas dėl reklamos LRT draudimo, pirmininkė „darbietė“ Audronė Pitrėnienė BNS teigė, kad diskusijos dėl reklamos LRT laidų archyve - ateities klausimas.
„Tai ta sritis, kuri nereglamentuota įstatymu ir jie ta spraga naudojasi. Bent jau taip man jie išaiškino, kad įstatymas nereglamentuoja internetinės svetainės, nes tai nėra programa. Jeigu internetu tiesiogiai transliuojama laida, jokios reklamos nebūna“, - BNS teigė parlamentarė.
A.Pitrėnienė sakė, kad norint reklamą išguiti iš laidų archyvo, reikėtų keisti įstatymą: „Jau reikėtų galvoti apie įstatymo pataisas, tačiau reikėtų ir platesnės diskusijos. Kaip Seimas apsispręstų - leistų ar ne, man sunku prognozuoti, reikia diskutuoti“.
Komiteto narys konservatorius Valentinas Stundys tikino, kad priimant pataisas, buvo sutarimas dėl bendro principo - reklamos netransliavimo.
„Archyvas nėra kažkas atskiras nuo LRT, yra kaip struktūrinė dalis, kaip nauja technologija ir atskirti jos nuo LRT kaip visuomeninio transliuotojo turbūt neįmanoma. Šios situacijos niekas neturėjo omenyje. Reikia diskutuoti, ar tai nepažeidžia to sutarto principo, kad komercinės reklamos nebelieka ir dėl to didėja valstybės skiriami asignavimai. Matysime, jeigu čia yra problema, jeigu tai (reklamos buvimu - BNS) pažeidžiama bendroji norma, reikės tas normas tikslinti“, - BNS tvirtino parlamentaras.
LRT finansavimas nuo šių metų susietas su biudžeto įplaukomis iš dviejų mokesčių: 1,5 proc. praėjusių metų gyventojų pajamų mokesčio ir 1,3 proc. akcizų pajamų.
Šiemet įstaiga gaus beveik 30 mln. eurų. Iki šiol metinis LRT biudžetas siekė apie 22,6 mln. eurų.
Naujausi komentarai