Praplėstų funkcionalumą
Ši bendrovė planuoja įsigyti dviejų denių stiklo plastiko korpuso katamaraną su keleivių zonomis abiejuose deniuose.
Pirmame pagrindiniame denyje būtų įrengtos dviračių saugojimo vietos, uždaras keleivių salonas su sėdimomis vietomis. Šiame salone turi būti numatyta vieta barui, sanitariniai mazgai. Antras denis būtų atviras su stogine ir keleivių sėdėjimo vietomis.
Siekiama, kad laivas būtų ne daugiau kaip 36 metrų ilgio 9 metrų pločio su ne didesne kaip 1,4 metrų gramzda. Toks laivas laisvai galėtų plaukioti ne tik Kuršių mariomis nuo Klaipėdos iki Nidos, kur reiso pradininkė yra pati „Smiltynės perkėla“, bet ir Nemunos deltos Atmatos ir Skirvytės upėmis. Tai gerokai praplėstų jo funkcionalumą, padarytų laivą patrauklesnį klientams.
„Mes matome reiso Kuršių mariose ir Nemuno deltoje svarbą regionui. Tačiau atkreipiu dėmesį, kad visame pasaulyje – netgi ten, kur navigacijos sezonas yra gerokai ilgesnis nei pas mus – tokio tipo viešojo transporto maršrutai yra remiami ir dotuojami, nes suprantama, kad ši viešojo transporto rūšis – patogi, žymiai mažiau tarši ir teikianti daug kitų pridėtinių verčių miestams ir regionams. Šio supratimo, deja, pasigedome organizuodami ir vykdydami katamarano „Smiltynė“ maršrutą“, – pastebėjo „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas.
Jis norėtų, kad prie atnaujinto reiso vykdymo prisidėtų ir Klaipėdos bei Neringos miesto savivaldybės. Tai įprasta praktika, kuri jau yra taikoma ir pas mus: Klaipėdos rajono savivaldybė remia maršrutą Dreverna–Juodkrantė, Šilutės savivaldybė dalinai remia maršrutą Šilutė–Nida.
Norai dėl naujo laivo
Paskelbusi konkursą „Smiltynės perkėla“ tikisi laivą turėti jau kitų metų sezoną. Viena iš sąlygų yra, kad laivas turi būti suprojektuotas, pastatytas, pristatytas ir perduotas per ne ilgesnį kaip septynių mėnesių terminą.
Konkurso nugalėtojas turėtų būti žinomas dar šiemet maždaug spalio mėnesį, kad būtų galima su nauju laivu pasirengti 2019 metų laivybos sezonui.
Naujam laivui įsigyti dalis pajamų panaudotų iš senojo pardavimo.
Dėliojant naujo turistinio laivo funkcionalumą buvo atsižvelgta į senojo laivo trūkumus.
Planuojama, kad naujasis laivas galėtų priimti nuo 230 iki 250 keleivių. Jame būtų nuo 160 iki 180 sėdimų vietų ir apie 70 vietų atvirame denyje. Pageidaujama, kad laivugalyje būtų speciali aikštelė su ne mažiau 60 vietų dviračiams.
Laivas būtų greitaeigis, plauktų apie 40 kilometrų per valandą.
Pageidaujama, kad naujojo laivo abiejų bortų pusėse būtų sumontuotos keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo rampos. Tokiu būdu laivas galėtų priimti ir išleisti keleivius jiems patogioje vietoje Klaipėdoje prie kruizinių laivų terminalo 27 krantinės. Tinkamai suplanavus maršrutą laivu iki Nidos ir atgal savarankiškai galėtų plaukti netgi kruizinių laivų keleiviai.
Atnaujins populiarų reisą
Naujas laivas turėtų pakeisti greitaeigį katamaraną „Smiltynė“. Šis ketverius metus birželio-rugsėjo mėnesiais vykdė reisus į Nidą ir buvo pakankamai populiarus.
Reisai netikėtai nutrūko šių metų vasarą, nes „Smiltynės perkėlai“ atsirado galimybė šį laivą parduoti palankia kaina.
Laivas „Smiltynė“ Lietuvoje pačios „Smiltynės perkėlos“ iniciatyva reisus vykdė nuo 2014 metų. Tačiau prieš tai laivas jau buvo daugelį metų naudotas kitur.
Greitaeigis laivas „Smiltynė“ buvo pagamintas 1999-aisiais. Jis, galima sakyti, buvo veteranas. Todėl sulaukus palankaus pasiūlymo iš olandų ir buvo nuspręsta jį parduoti.
2018 metų gegužę „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius D. Butvydas teigė, kad „Smiltynės perkėla“ strateginių planų dėl viešojo transporto vystymo vidaus vandens keliais nekeičia.
„Tikiuosi, kad kitąmet pavyks reisą atnaujinti su kur kas naujesniu, didesniu laivu, labiau atitinkančiu keleivių poreikius, mat sezono metu į daugelį reisų nepavykdavo sutalpinti visų norinčiųjų, taip pat trūkdavo vietų dviračiams“, – tikino D.Butvydas.
Naujausi komentarai