Išleisti milijonai eurų, o brokas bado akis: kas nutiko kelio A5 ruože? Pereiti į pagrindinį turinį

Išleisti milijonai eurų, o brokas bado akis: kas nutiko kelio A5 ruože?

2025-07-25 16:20
ELTOS inf.

Marijampolę su Lenkijos pasieniu jungiančiame A5 ruože, kurio remontui buvo skirti šimtai milijonų eurų, keliose vietose kelio danga jau įsmuko iki 35 centimetrų, taip pat paaiškėjo, kad kelias iki šiol dar nėra priduotas užsakovui, rašo portalas „Delfi“.

Išleisti milijonai eurų, o brokas bado akis: kas nutiko kelio A5 ruože?
Išleisti milijonai eurų, o brokas bado akis: kas nutiko kelio A5 ruože? / Asociatyvi Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

Kelio remonto darbus atlikusios bendrovės „Fegda“ vadovas Jonas Jablonskis portalui teigė, kad atlikti darbai buvo priduoti valstybės įmonei „Via Lietuva“ praėjusių metų gruodžio 18 d., tačiau dar yra derinama projekto dokumentacija.

„Užsakovas ne tik naudoja kelią, bet ir visas mūsų, kaip projekto rangovo, statybvietes – tai patvirtina, kad užsakovas yra pilna apimtimi perėmęs visą objektą“, – teigė J. Jablonskis.

„Fegda“ vadovas taip pat pabrėžė, kad jo bendrovė darbus atliko kokybiškai pagal projektą ir galiojančius normatyvinius dokumentus. Jis nepaneigė, kad kai kuriose A5 ruožo vietose kelio danga jau yra įsmukusi iki 35 centimetrų, tačiau teigė, kad šie defektai jau sutvarkyti.

 

„Kelio eksploatacijos metu atsiradę defektai neturėjo jokios įtakos kelio naudojimui: kelias ir toliau buvo naudojamas įprastine tvarka, jokie eismo apribojimai nebuvo taikyti ir visi gyventojai galėjo naudotis keliu be jokių kliūčių“, – portalui sakė J. Jablonskis.

 

J. Jablonskis taip pat tikino, kad darbai buvo atlikti be trūkumų, esą tai patvirtina gruodžio mėnesį atlikta techninė apžiūra, o defektai atsirado garantiniu laikotarpiu.

Tuo metu „Via Lietuva“ komunikacijos skyriaus projektų vadovas Vytenis Radžiūnas teigė, kad kelio dangos deformacija nebuvo pastebima.

„Magistralės 63 kilometro kairėje pusėje buvo užfiksuotas lokalus dangos prasėdimas, tačiau važiuojant magistrale jis net nebuvo pastebimas bei neturėjo jokios neigiamos įtakos eismo saugai ar pravažiuojančiam transportui – tiek lengviesiems automobiliams, tiek sunkiasvoriam transportui ar karinei technikai“, – portalui komentavo V. Radžiūnas.

„Via Lietuva“ atstovas taip pat nurodė, kad nustatytus kelio trūkumus rangovas šalina savo lėšomis, nes tokios procedūros, jo teigimu, yra numatytos sutartyje. Taip jis portalui jis komentavo, kad aptikus nukrypimus rangovui grėstų finansinės sankcijos.

„Atlikę darbus ne pagal techninio projekto ir ne pagal kokybinius reikalavimus, turi juos perdaryti savo sąskaita, o jei nespėtų darbų atlikti sutartyje numatytais terminais, privalo mokėti netesybas (delspinigius), numatytas viešojo pirkimo sutartyje“, – teigė V. Radžiūnas.

Nors bendrovės teigimu, įsmukusi danga buvo nepastebima, visgi defektus, pasibaigus remonto darbams, techninės priežiūros specialistas. „Delfi“ pasiteiravus, kas nustatė, kad kelio dangos įdubimai nėra pavojingi, „Via Lietuva“ į klausimą neatsakė.

Nors „Fegda“ kelio defektus sutvarkė, „Via Lietuva“ atstovė Eglė Nemanytė nurodė, kad rangovui yra pateiktas reikalavimas dėl delspinigių mokėjimo. O jie, kaip praneša „Delfi“, gali siekti iki 8 mln. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Vairuotojas.

Via Lietuva sumanė pasipinigauti už tai kad nekontroliavau kaip užsakovas.
1
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų