Prieš pusantrų metų užmegzti susikūrusios Vitės bendruomenės ir KLASCO ryšiai pastaruoju metu linksta į abipusės naudos pusę siekiant mažinti verslo ir gyventojų rūpesčių dėl istorinės kaimynystės. KLASCO inicijuotame susitikime su Vitės aktyvu: Ruslan Schneiderat, Tomu Meškiniu ir kitais gyventojų atstovais, - generalinis direktorius Audrius Pauža paneigė socialiniuose tinkluose skleidžiamus gandus apie kraunamos geležies rūdos taršą, kuri tapatinama su vasarą krautu smuklios frakcijos kroviniu, ir pasidalino planais apie artimiausio laikotarpio veiklos pobūdį. Jis patikino, kad kompanija padarė didelę pažangą, nes investicijomis į naujas krovos technologijas bei sugriežtintomis darbų taisyklėmis žymiai pagerino ekologinę situaciją, kaip įmanoma siekia slopinti krovos procesų garsus ir dulkių sklaidą. Tačiau jis pažymėjo, kad foninis uosto triukšmas dėl krovos proceso bei vykdomo geležinkelio vagonų manevravimo vis vien išliks, nors ir nuolat mažinamas. Todėl svarstoma, kaip jį dar prislopinti galėtų medžiai greta uosto teritorijos ir vidinis užstatymas naujais sandėliais.
„Triukšmo lygį sumažino nauji kranai, nauja grūdų išpylimo stotis, kuri panaikino autotransporto eiles gatvėse. Akivaizdu, kad didžiausias miesto teršėjas yra ne uostas, o automobiliai, todėl mes siekiame, kad kuo daugiau krovinių būtų gabenama geležinkeliu ir minimaliai atliekant krovos darbus nakties metu. Tačiau suprantame ir prie uosto gyvenančius žmones. Todėl norėtume naujų plėtros projektų pinigus, kuriuos skiriame savivaldybei kaip kompensaciją už įstatyme numatytus želdynų perkėlimus, pervesti tikslinei paskirčiai – Vitės kvartalo tvarkymo projektams ir želdiniams, Vitės bendruomenei“, - kalbėjo A. Pauža. Taip pat buvo priminta, kad 2013-2015 metais buvo sumokėta daugiau kaip milijonas litų į savivaldybės biudžetą - 900 tūkst. litų miesto infrastruktūrai ir 150 tūkst. litų – Švyturio gatvės tvarkymo darbams ir želdynams
Jis pritarė gyventojų susirūpinimui dėl savivaldybės planuose numatytos magistralinės gatvės atkarpos palei KLASCO tvorą, nes išaugęs transporto srautas didintų triukšmo lygį. Taip pat A. Pauža pasidžiaugė, kad susitikimo dalyviai išsakė mintis ir pastebėjimus, jog KLASCO įdėjo nemažai pastangų ir ėmėsi priemonių situacijai gerinti. Savo ruožtu Vitės bendruomenės atstovai teigė, kad rūpindamiesi kvartalo aplinka atsiriboja nuo tų gyventojų, kurie skleidžia neigiamą informaciją viešumoje, siekdami gadinti Klaipėdos uosto įvaizdį. Jie padėkojo KLASCO vadovui ir darbuotojams už supratimą ir norą su bendruomene kalbėtis. Tačiau atkreipė dėmesį, kad 1998 metais, dar iki KLASCO privatizavimo, metalo ritiniams sukrauti naudotas Vitės mokyklos sporto aikštynas, kurį žadėta sutvarkyti, iki šiol likęs nesutvarkytas ir be savivaldybės dėmesio.
Vitės bendruomenės valdybos pirmininkas R.Scheiderat ir miesto tarybos narys T.Meškinis, apibendrindami susitikimo tikslą, akcentavo, kad KLASCO vadovams dėstomais nusiskundimais, siūlymais ir prašymais neketinama verslui trukdyti ar politikuoti, o priešingai – siekiama, kad Klaipėdos uostas klestėtų ir taptų ramsčiu tvarkymo projektams bei sumanymams, o naudingos kaimynystės pavyzdys stiprintų KLASCO reputaciją konkurencinėje aplinkoje.
Naujausi komentarai