Pereiti į pagrindinį turinį

„Lidl“ asortimentas dar labiau lietuviškėja

2023-02-26 07:00
DMN inf.

Prieš daugiau nei šešerius metus vokiškam prekybos tinklui „Lidl“ Lietuvoje atidarius pirmąsias savo parduotuves, visi tikėjosi mažų kainų ir daugiau pasirinkimo. Retas turbūt galėjo įsivaizduoti, kad „Lidl“ plėtra Lietuvoje apims ne tik vis augantį parduotuvių tinklą, bet ir nuolat didėjantį lietuviškų produktų asortimentą.

Simpatija saviems

Šiandien „Lidl“ parduotuvėse iš viso yra apie 700 produktų, kurie gaminami čia, Lietuvoje. Jau nuo pirmų dienų „Lidl“ pirkėjams pasiūlė ne tik geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje, bet ir išskirtinį asortimentą. Parduotuvių lentynas ėmė pildyti ir vietinių gamintojų produktais, o šiuo metu prekybos tinklas nuolatos dirba su daugiau nei 239 lietuviškais tiekėjais ir gamintojais.

Tiesa, dalis prekių, nepaisant to, kad yra gaminama Lietuvoje, ant savo pakuotės turi privačias „Lidl“ etiketes ir pirkėjams yra labiau atpažįstami kaip „Pilos“, „Mano duona“, „Pikok“, „Baroni“ ar kiti vardai. Greičiausiai ne visi žino, kad pieno produktus su privačia „Pilos“ etikete gamina tokie Lietuvos gamintojai kaip „Rokiškio pienas“, „Žemaitijos pienas“, „Varėnos pienelis“, „Vilkyškių pieninė“, taip pat ir mažieji Lietuvos gamintojai – „Žagarės pieninė“ „Ilzenbergo dvaras“, „Kontėna“ „Banionio ūkis“.

„Palankumas ir pasitikėjimas privačiais prekės ženklais nuolat auga ir pirkėjai yra linkę vis dažniau juos įsigyti. „Pilos“ pieno produktai, remiantis reprezentatyvia apklausa, yra mūsų klientų patys mylimiausi. Pastebime, kad gyventojai Lietuvoje tampa racionalesniais pirkėjais ir yra mažiau linkę permokėti už žinomus prekių ženklus bei taip sutaupyti. Privačių prekinių ženklų produkcija dažnai yra net kelis kartus pigesnė ir mes esame pasiruošę tą kainų skirtumą dar labiau didinti“, – sakė „Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė Ilona Čiužienė.

Privačių prekės ženklų produktai „Lidl“ parduotuvėse sudaro beveik 90 proc. asortimento. Kuo arčiau galutinės pristatymo vietos yra užauginamas ar pagaminamas maisto gaminys, tuo  šviežesnis ir sveikesnis jis pasiekia vartotoją, mažiau apdirbamas saugojimui, taip pat mažesni marketingo ir logistikos kaštai, kurie lemia galutinę produkcijos pardavimo kainą.

Laimi visi

Šalies gyventojai nuolat skatinami atkreipti dėmesį į lietuvišką produkciją, tą, kuri užauginta šalia ir kviečia pirkėjus rinktis lietuvišką prekę. Tokiu būdu palaikomi vietiniai ūkininkai ir gamintojai, kurie aprūpina gyventojus maisto produktais. Tai leidžia gamintojams ir perdirbėjams išlaikyti gamybinius pajėgumus, išsaugoti darbo vietas.

„Lidl“ nuotr.

Daugiau nei pusė lietuviškų produktų „Lidl“ prekybos centruose randami bazinių pieno produktų (t. y. grietinės, pieno ir varškės), duonos gaminių ir kepinių, ledų bei alaus kategorijose. Priklausomai nuo sezono, parduotuves skirtinguose šalies miestuose pasiekia ir lietuviškos daržovės, salotos bei vaisiai.

„Lietuvos verslus dažnai atrandame ieškodami gamintojų savo privatiems prekės ženklams. Tai vienas iš būdų patekti į mūsų parduotuves. Daugiausiai lietuviškų pasirinkimų šiuo metu yra duonos skyriuje. Tiek mūsų pačių kepiniai, tiek fasuota duona į parduotuves nekeliauja toli, nes yra kepama čia, Lietuvoje. Duonos kategorijoje Lietuvos gamintojai mūsų lentynose užima beveik 90 proc. asortimento“, – sakė  „Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė I. Čiužienė.

Kelią į „Lidl“ lentynas ir pirkėjų širdis yra atradę ir mažieji Lietuvos gamintojai. Kauno rajone įsikūręs Audriaus Banionio ūkis tiekia rūkytus mėsos gaminius, šoninę, skilandinę dešrą, iš Ilzenbergo dvaro atkeliauja varškės sūriai, Širvintų rajone įsikūrusi bendrovė „Nutvila“ gamina riešutų kremus, o prie gėrimų rasite naminės giros iš Pasvalio rajono. Ją kartu su kita produkcija „Lidl“ pirkėjams siūlo Daujėnuose įsikūrusi bendrovė „Saimeta“.

„Itin malonu iš vietinio verslo išgirsti, kad bendradarbiavimas su „Lidl“ pranoksta jų lūkesčius. Iš mūsų pusės tokia partnerystė su Lietuvos gamintojais aiškiai parodo, kad tikime ir pasitikime jais. Matome tą pasitikėjimą ir iš pirkėjų, todėl laimi visos pusės. Įdomu tai, kad artimesnė „Lidl“ partnerystė su vietos gamintojais užsimezgė per karantiną, džiaugiamės, kad didžiajai daliai vietos gamintojų tai padėjo išgyventi nestabilų, iššūkių pilną laiką, o mes savo pirkėjams galėjome pasiūlyti platesnį lietuviškų produktų pasirinkimą“, – sakė I. Čiužienė.

Kaina ir kokybė

Į populiariausių viršūnę iškėlę savam krašte gaminamus produktus, lietuviai nėra išimtis. Pasauliniu mastu atliekami tyrimai rodo, kad 75 procentams pasaulio vartotojų prekės ženklo kilmė yra vienas iš svarbiausių pasirinkimo kriterijų perkant produktą – tokios pat svarbos kaip kaina ir kokybė.

„Apklausos rodo, kad pastaruoju metu pirkėjams vienas pagrindinių kriterijų renkantis prekes yra kaina. Mūsų tikslas visada buvo ir bus siūlyti Lietuvos žmonėms geriausią kokybę už geriausią kainą, o šiuo metu, vyraujant infliacijai, tai – kaip niekada svarbu. Tačiau dalis gyventojų, rinkdamiesi prekes, įvertina ir tai, kur jos pagamintos. Norisi, kad pirkėjai, kurie pirmenybę teikia lietuviškai produkcijai, turėtų pasirinkimą už tai nemokėti daugiau“, – sakė „Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė.

Pasak I. Čiužienės būtent dėl kylančių kainų ir infliacijos buvo nuspręsta vartotojams daugiau pasakoti apie tai, kad pigi ir kokybiška alternatyva visada yra šalia net ir be specialių akcijų. Dabartiniame infliacijos fone gyventojai pavargo blaškytis tarp skirtingų, nuolat besikeičiančių akcijų ir pasiūlymų – jie nori kokybiškų, nebrangių produktų rasti visada, kai užsuka į parduotuves. 

Kelias į užsienio rinkas

Dar viena detalė – „Lidl“ bendradarbiaudama su Lietuvos gamintojais siekia patenkinti ne tik pirkėjų lūkesčius. Ši draugystė palanki ir gamintojams, nes jų produkcija pasiekia ir užsienio pirkėjus.

Pavyzdžiui, Lietuvoje pagamintų pieno gaminių galima nusipirkti „Lidl“ parduotuvėse Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Čekijoje, mėsos produktų – Latvijoje bei Estijoje, daržovių – Lenkijoje, Latvijoje. Praėjusiais metais lietuviška produkcija kartu su „Lidl“ buvo eksportuota į 26 šalis, bendra jos vertė siekė 59,8 mln. Eur.

„Lidl“ nuotr.

Vienas iš sėkmingiausių pavyzdžių – „Varėnos pienelis“, kuris gamina dalį „Pilos“ produkcijos. „Prekybos tinklo „Lidl“ suteiktos auditų išvados, aukščiausi kokybės standartai bei rekomendacijos tapo mūsų įmonės vystymosi gairėmis ir leido iš nedidelės, techniškai atsilikusios regioninės gamyklos tapti bendrove, eksportuojančia savo produkciją į užsienį ir atitinkančia tarptautinius kokybės sertifikatus, tokius kaip „IFS“ aukščiausio lygio“, – sakė „Varėnos pienelis“ vadovė Jolanta Kuzmienė.

Yra ir kitokių pavyzdžių, kokias galimybes tarptautinėse rinkose suteikia  bendradarbiavimas su „Lidl“. Širvintų rajone veikianti ir riešutų kremus gaminanti įmonė „Nutvila“ savo produkciją taip pat tiekia Lietuvoje esančioms „Lidl“ parduotuvėms. Tačiau po to, kai įmonė gavo tarptautinį saugos ir kokybės sertifikatą „IFS Food”, jiems buvo pasiūlyta galimybė prekiauti savo produkcija Suomijos „Lidl” parduotuvėse vykusiose sveikuolių dienose.

Pirkimų tarnybos vadovė I. Čiužienė sako, kad „Lidl Lietuva“ turi patirties, dirbdami tiek su stambiais, tiek su mažaisiais gamintojais ar ūkininkais. „Matome, kad Lietuvos gamintojai gali konkuruoti Europos rinkoje, pasiūlydami aukštos kokybės, geros kainos produktus. Reikia pabrėžti, kad ieškant partnerių mums svarbu ne tik gaminami produktai ir jų kokybė, bet ir kokiais principais įmonės vadovaujasi, kokius tvarumo ar verslo etikos standartus taiko, todėl daug padedame tiekėjams, gerinant produktų kokybę, kad atitiktų tarptautinius standartus“, – pridėjo I. Čiužienė.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų