„Šiandien mūsų pagrindinė žinutė yra tokia – nuo šiandien Jungtinių Amerikos Valstijų rinka yra atverta visiems Lietuvoje registruotiems orlaiviams ir visoms Lietuvoje registruotoms aviakompanijoms“, – spaudos konferencijoje Vilniaus oro uoste sakė M. Skuodis.
„Visos Lietuvos kompanijos, kurios veikia JAV oro erdvėje, arba kurios nori tą daryti, galės tą daryti iš Lietuvos, joms nereikės registruoti lėktuvų kitose šalyse“, – pridūrė jis.
„Jei pažiūrėtume į tendencijas, tai vienas Lietuvoje registruotas orlaivis vidutiniškai vien tik per sumokamą pelno mokestį neskaičiuojant kitų mokesčių į biudžetą atneša maždaug nuo 300 iki 500 tūkst. eurų. Tai mūsų tikslas, kad tų orlaivių būtų daugiau ir aš net neabejoju, kad jų bus daugiau“, – BNS sakė M. Skuodis.
Anot jo, Lietuvoje yra didelių vežėjų, kuriems šis pokytis yra itin aktualus – tokia galimybe galėtų pasinaudoti bent devynios kompanijos.
„Lietuvoje mes turim devynias registruotas kompanijas, kurios turi pakankamai didelį orlaivių parką. (...) Aš bent tris žinau kompanijas, kurios jau vykdo veiklą ar norėtų vykdyti veiklą JAV, tiesiog ta veikla yra vykdoma ne per lietuviškas įmones, o padalinius ir tai yra labai svarbu“, – BNS sakė ministras.
Nacionalinės aviacijos asociacijos (LAVIA ) vadovas Aleksandras Nemunaitis teigė, kad Lietuvos oro bendrovės skrydžius JAV atlieka jau dabar, tačiau lėktuvus registruoja kitose valstybėse. Anot jo, naujovė bus itin aktuali įmonėms „Heston Airlines“ ir „Avion Express“.
vienas Lietuvoje registruotas orlaivis vidutiniškai vien tik per sumokamą pelno mokestį neskaičiuojant kitų mokesčių į biudžetą atneša maždaug nuo 300 iki 500 tūkst. eurų.
„Kam galbūt tai labiausiai aktualu, tai „Heston Airlines“, „Avion Express“, jis šiuo metu yra didžiausias užsakomųjų skrydžių provideris, jis turi 55 lėktuvus. Nors jūs nematot šitos aviakompanijos, bet jie turi 55 registruotus lėktuvus, dalis jų registruota Lietuvoje, dalis jų registruota Maltoje“, – spaudos konferencijoje aiškino A. Nemunaitis.
Jo teigimu, lėktuvus registruojant kitose valstybėse, įmonės mokesčius moka joms, o ne Lietuvai: „Kalbame apie dešimtis milijonų“.
„Avion Express“, pavyzdžiui, maždaug per pusę padalina savo parką – nuo 20 iki 30 (lėktuvų – BNS), aš manau, kad jie registravę kitur. „Heston Airlines“, jie yra didžiausias ir nepriklauso nė vienai iš mūsų asociacijų, yra patys sau, tai jie turi šiuo metu tarp 20–30 lėktuvų, didesnė dalis jų registruota Maltoje, mano žiniomis“, – vardijo A. Nemunaitis.
JAV ambasadorė Lietuvoje Kara C. McDonald aiškino, kad JAV gali skraidinti tik tos bendrovės, kuria įvertino Federalinė aviacijos administracija (FAA, angl. Federal Aviation Administration), – Lietuva buvo įvertinta pirmos kategorijos reitingu.
„Pirmos kategorijos reitingas yra tai, ko reikia, kad būtų galima įvažiuoti į Jungtines Valstijas ir vykdyti keleivinius ar krovininius skrydžius šalyje“, – spaudos konferencijoje sakė K. C. McDonald.
Jos teigimu, šis įvertinimas leis Lietuvai ir JAV auginti bendradarbiavimą: „Nuo šiandien mes tikimės, kad pamatysime didžiulį augimą“.
Anot Susisiekimo ministerijos pranešimo, siekiant gauti FAA įvertinimą buvo pakoreguotas Aviacijos įstatymas, padidintos Administracinių nusižengimų kodekse numatytos baudos už nusižengimus.
Priklausomai nuo skrydžių pobūdžio – ar jie bus vienkartiniai, ar užsakomieji, ar reguliarieji – oro vežėjams dar reikės atlikti kai kurias procedūras, pateikti paraišką ir gauti JAV Transporto departamento (DOT) leidimą.
Siekiant leidimo skrydžiams JAV FAA atlieka užsienio valstybės civilinės aviacijos priežiūros sistemos auditą, kurio metu audituojama jos atitiktis Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) civilinės aviacijos saugos standartams ir šalims priskiria 1 arba 2 kategoriją. Teisę vykdyti naujus skrydžius į JAV teritoriją gauna tik tie oro vežėjai, kurių valstybėms suteikiama 1 kategorija.
Naujausi komentarai