„Lietuvos energija“ ir ESO valdo daugiau kaip 90 tūkst. kilometrų elektros skirstymo oro linijų visoje šalyje. Natūralu, kad čia nutinka daugiausiai elektros tiekimo sutrikimų, todėl ieškome būdų, kaip pagreitinti ir palengvinti linijų patikrą. Vienas tokių būdų gali būti bepiločių skraidyklių naudojimas, leidžiantis kelių kilometrų ruožus patikrinti, neatsitraukiant nuo automobilio“, - „Lietuvos energijos“ pranešime cituojamas Inovacijų centro vadovas Vytautas Kieras.
V. Kieras pažymi, kad elektros skirstymo tinklas yra nutiestas sunkiai prieinamose vietose: miškuose, pelkynuose, virš upių ir kitų vandens telkinių. ESO inžinieriams pasiekti elektros linijas ir užfiksuoti gedimus ar defektus būna sudėtinga ir dėl gausaus sniego ar po lietaus pažliugusios žemės. Taigi, darbuotojams bandant prasibrauti prie elektros skirstymo linijų, gaištamas jų laikas, kyla didesnė rizika susižeisti.
Šiuos iššūkius padeda spręsti bepilotės skraidyklės. Visų pirma, ESO inžinieriai sudėtingus linijų ruožus galės pasiekti pakeldami į orą bepilotes skraidykles, taigi šios esą gali tapti nepamainoma priemone ir papildomu darbo įrankiu. Aukštos vaizdo raiškos ir šiluminės kameros padeda įvertinti oro linijų būklę iš didesnio nuotolio, taip pat įvertinant šiluminę varžą.
„Šis projektas yra bandomasis, ir nuo jo rezultatų priklausys, ar bepilotes skraidykles pradėsime naudoti masiškai“, - sakė ESO Inovacijų ir paslaugų vystymo skyriaus vadovas Mindaugas Pranaitis.
Šiuo metu ESO tinklo defektavimui naudoja 5 bepilotes skraidykles. Jos naudojamos avarijų vietų patikrai, įvertinti elektros linijų atramų būklei, nustatyti augmenijos aplink linijas būklę bei kitoms su patikimu elektros tiekimu susijusioms problemoms.
Naujausi komentarai