Finansinių sunkumų turinčios ir su tiekėjais nepajėgiančios atsiskaityti "Lietuvos jūrų laivininkystės" (LJL) veiklos perspektyvos sudėtingos. Įmonės generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas labiausiai apgailestauja, kad tik vienintelis kompanijos laivas turi komercinį užsakymą, o bendrovėje stinga apyvartinių lėšų.
LJL vadovas S.Dobilinskas neslėpė, kad šiuo metu įmonės padėtis yra sudėtinga, tačiau nesiryžo prognozuoti jos perspektyvų.
"Situacija labai sunki, tik vienas laivas turi komercinį užsakymą. Kol kas nėra išspręstas klausimas dėl apyvartinių lėšų, negalime susitvarkyti su kreditais ir aprūpinti, kad kiti laivai galėti vykti į komercinius reisus. Vyksta derybos. Ministras išvardijo, kokie sprendimai galimi įmonės tolesnės veiklos atveju, ir aš nenorėčiau jų kartoti", – per daug į kalbas nesileido S.Dobilinskas.
Praėjusią savaitę susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius išdėstė tris galimus LJL perspektyvos variantus: veiklos tęsimą, veiklos stabdymą išparduodant turtą, jeigu komercija arba rinka nerodo, kad ji yra perspektyvi. Ir trečias variantas – bankrotas.
Susisiekimo ministerija liepą buvo inicijavusi įmonės bankrotą, nes bendrovė buvo nemoki. Tačiau susitarus su pagrindiniu kreditoriumi banku dėl beveik 15 mln. eurų paskolos atidėjimo iki kitų metų balandžio, bankroto procedūros buvo sustabdytos.
Valstybės valdoma bendrovė "Lietuvos geležinkeliai", kuri rugpjūtį LJL paskolino 3 mln. eurų, konstatavo, kad iki metų pabaigos LJL veiklai gali reikėti dar apie 4 mln. eurų.
LJL birželio pabaigoje turėjo 19,8 mln. eurų skolų, pirmąjį pusmetį ji patyrė 4,2 mln. eurų nuostolių.
Naujausi komentarai