- Goda Vileikytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Konkurencijos tarybos skirtą 40,53 tūkst. eurų baudą dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos pažeidimo Susisiekimo ministerija turi sumokėti nelaukiant, kol bus išspręstas ginčas dėl sprendimo teisėtumo.
Bauda ministerijai skirta už tai, kad 2020 metais tuometinis ministras Jaroslavas Narkevičius patvirtino šios infrastruktūros naudojimo prioriteto taisykles, be kita ko, užkirtusias kelią Igorio Udovickio netiesiogiai valdomai bendrovei „Gargždų geležinkelis“ vežti krovinius per Lietuvą.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) vasario 7 dieną galutinai atmetė ministerijos skundą ir paliko galioti Regionų administracinio teismo sausio 9 dienos nutartį.
Ministerija prašė sustabdyti tarybos sprendimo dalies dėl baudos vykdymą, kol ginčas bus galutinai išnagrinėtas.
„Prielaida, jog pareiškėjas (Susisiekimo ministerija – BNS) gali patirti tam tikras neigiamas pasekmes, savaime nėra pagrindas taikyti reikalavimo užtikrinimo priemones, tuo labiau, jeigu pareiškėjas neįrodo, kad tokių neigiamų pasekmių pašalinimas būtų neįmanomas ar sudėtingas“, – nusprendė LVAT.
Ministerijos teigimu, pirmosios instancijos teismas neteisingai įvertino jos argumentus – esą sumokėjus baudą visuomenei ir viešajam interesui bus padaryta žala.
„Baudos sumokėjimas neigiamai paveiktų pareiškėjo (Susisiekimo ministerijos – BNS) galimybes vykdyti jam pavestas valstybines funkcijas, nes valstybės lėšos nebūtų panaudotos tuo metu, kai buvo suplanuotos“, – teismui teigė ministerija.
Konkurencijos taryba aiškino, kad baudos suma nėra didelė ir sudaro tik 0,003 proc. ministerijai 2024 metams skirtų valstybės biudžeto asignavimų.
Tyrimas patvirtino, kad į rinką ketinantys įeiti žaidėjai gali būti diskriminuojami (...)
„Pareiškėjas (Susisiekimo ministerija – BNS) nepateikė jokių duomenų, pagrindžiančių teiginius apie jo vykdomų funkcijų galimus sutrikimus, taip pat nenurodė konkrečių pavyzdžių, kokie įgyvendinami projektai ar vykdomos funkcijos stipriai nukentėtų, sumokėjus paskirtą baudą“, – LVAT teigė taryba.
Pasak LVAT, Susisiekimo ministerija savo prašymo nepagrindė objektyviais faktiniais duomenimis.
Taryba tyrimą pradėjo 2021 metų lapkritį įtarus, kad pajėgumų skyrimo taisyklės gali prieštarauti Konkurencijos įstatymui. Taisyklės taikomos, kai kelios įmonės pageidauja vežti krovinius geležinkeliu ir tam tikroje atkarpoje pritrūksta laisvų pajėgumų.
Pagal jas įmonė, pageidaujanti vežti krovinius perpildytame ruože, privalo iš anksto pateikti dokumentus ir pagrįsti, kad turi pakankamai riedmenų, darbuotojų bei krovinių.
Tarybos vertinimu, tokia tvarka privilegijavo „LTG Cargo“, nes ji galėjo pagrįsti, jog yra pasirengusi panaudoti prašomus pajėgumus. Tuo metu naujas vežėjas turi pateikti sutartis dėl krovinio vežimo, įsigyti riedmenis bei įdarbinti darbuotojus ir prisiimti finansinę riziką net nežinodamas, ar gaus prašomų pajėgumų.
Ji tyrimą pradėjo pagal bendrovės „Gargždų geležinkelis“ skundą. Tyrimas patvirtino, kad į rinką ketinantys įeiti žaidėjai gali būti diskriminuojami ir tuomet, kai šiems nustatomi vienodi reikalavimai, kaip ir senbuviui, kuris juos gali įvykdyti daug lengviau.
Anot tarybos, Europos Komisijos stebėsena patvirtino, kad naujiems žaidėjams itin sudėtinga patekti į Lietuvos rinką, kur faktiškai veikia vienintelis vežėjas „LTG Cargo“.
Taryba skelbė, kad ES krovinių vežimo geležinkeliais sektorius 2007 metais buvo atvertas konkurencijai – 2016 metais visose ES šalyse, išskyrus Graikiją, Airiją, Lietuvą ir Liuksemburgą, veikė nauji operatoriai, konkuruojantys su jau įsitvirtinusiomis įmonėmis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas lauks Vyriausybės išvados dėl verslų, susijusių su Rusija, šalinimo iš pirkimų
Seimas lauks Vyriausybės išvados dėl parlamentarų pradėtų svarstyti pataisų, kuriomis iš valstybinių viešųjų pirkimų siūloma eliminuoti verslus, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai remia agresiją prieš Ukrainą – veik...
-
Vilniaus Konstitucijos prospekte įsikurs Šiaulių bankas4
„Right Bank Development Fund“ plėtojamas verslo centras sostinės Konstitucijos pr. 14A pildosi būsimais nuomininkais. Nors pastato statybas planuojama baigti kitų metų pabaigoje, jau sudarytas pirmasis nuomos sandoris su didžiausiu lietuvi&sc...
-
Dubajuje „Huawei“ pristatė naujus inovatyvius produktus: dėmesys dizainui ir sveikatos stebėjimui
Gegužės 7 dieną Dubajuje vykusiame „Huawei“ inovatyvių produktų pristatymo renginyje bendrovė pristatė naujausius garso, išmaniųjų biurų ir dėvimųjų įrenginių gaminius, įskaitant naujus laikrodžius „Huawei Watch Fit 3&...
-
„Teledueto“ reklama pripažinta efektyviausia prekių ženklo atnaujinimo rinkodaros kampanija
Praėjusių metų rudenį pirmą kartą televizijos ekranuose pasirodę „Tele2“ reklamos herojai „Teleduetas“ sulaukė pripažinimo – tapo efektyviausia didelio biudžeto prekių ženklo atnaujinimo rinkodaros kampanija Lietuvoje....
-
Kauno technikos kolegija – tradiciškai tarp lyderių6
Naujausiame žurnalo „Reitingai“ atliktame nacionaliniame švietimo ir aukštojo mokslo institucijų reitinge Kauno technikos kolegija (KTK) išlieka tarp geriausiųjų Lietuvos kolegijų. ...
-
Aukcione parduos Kauno istorinį pastatą greta Soboro – suma įspūdinga18
Turto bankas trečiadienį pranešė už 1,7 mln. eurų pradinę kainą ketinantis parduoti Kaune, Laisvės alėjoje, esantį administracinį pastatą, kuriame anksčiau buvo įsikūręs policijos komisariatas. ...
-
„Litexpo“ 2022-aisiais patirtą nuostolį pernai keitė 657 tūkst. eurų pelnas
Valstybės valdomo parodų ir kongresų centro „Litexpo“ grynasis pelnas pernai siekė 657 tūkst. eurų, kai 2022 metais centras patyrė 783 tūkst. eurų nuostolį. ...
-
„Litgrid“: po remonto sėkmingai įjungta „NordBalt“ elektros jungtis su Švedija3
Lietuvos ir Švedijos elektros jungtis „NordBalt“ antradienio vakarą įjungta po remonto ir tapo prieinama einamosios paros elektros prekybai, informuoja „Litgrid“. ...
-
LTOU pirks iki 15 naujų Vilniaus oro uostui skirtų elektrinių autobusų
Lietuvos oro uostai (LTOU) planuoja įsigyti iki 15 naujų elektrinių autobusų, skirtų aptarnauti keleivius Vilniaus oro uoste. ...
-
Patvirtinta faktais – „Maximoje“ pigiausių maisto prekių vidutinis krepšelis pigiausias 12 mėnesių1
Pastaruosius 12 mėnesių iš eilės pigiausiai apsipirkti šalies gyventojai galėjo prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse. Šį faktą patvirtina kainas lyginančio nepriklausomo portalo „Pricer.lt“ atliktas tyrimas...