Pereiti į pagrindinį turinį

Mokymai užtikrina logistikos bendrovių konkurencingumą

2016-02-11 10:09

„Vai­ruo­to­jui pa­ti­ki­mas ke­lis šim­tus tūks­tan­čių kai­nuo­jan­tis vil­ki­kas ir la­bai daž­nai ge­ro­kai bran­ges­nis kro­vi­nys. To­dėl įmo­nė vai­ruo­to­ju tu­ri vi­siš­kai pa­si­ti­kė­ti, bū­ti tik­ra, kad jis ge­rai ir ko­ky­biš­kai at­liks sa­vo dar­bą“, – apie pa­ma­ti­nes prie­žas­tis, ko­dėl in­ves­tuo­ja­ma į darbuoto­jų mo­ky­mus, pa­sa­ko­ja „Gir­te­ka Lo­gis­tics“ trans­por­to veik­los di­rek­to­rius Ai­das Nak­čiū­nas. Jam ant­ri­na „Li­na­vos“ mo­ky­mo cent­ro va­do­vas Os­val­das Ma­ni­kas – pa­sak jo, dar­buo­to­jų mo­ky­mai yra tie­sio­giai su­si­ję su įmo­nės tei­kia­mų pa­slau­gų ko­ky­be, ku­riai klien­tai ski­ria vis dau­giau dė­me­sio, ypač Va­ka­rų Eu­ro­po­je.

Pasak O.Maniko, tiek vidaus, tiek tarptautiniai perveži­mai kro­vi­ni­nė­mis ke­lių trans­por­to prie­mo­nė­mis, ku­rių di­džiau­sia lei­džia­ma ma­sė, įskai­tant prie­ka­bą (pusp­rie­ka­bę), di­des­nė kaip 3,5 to­nos, yra vals­ty­bės li­cen­ci­juo­ja­ma veik­la. To­dėl nor­ma­lu, kad ir trans­por­to įmo­nių dar­buo­to­jai, pra­de­dant aukš­čiau­siais va­do­vais ir bai­giant vai­ruo­to­jais, tu­ri ati­tik­ti kva­li­fi­ka­ci­nius rei­ka­la­vi­mus.

Mokymai – ne­prik­lau­so­mai nuo sta­žo

„Gir­te­ka Lo­gis­tics“ šiuo me­tu dės­to­ma dvy­li­ka pro­gra­mų: nuo bend­ro­sios da­lies ir „95 ko­do“ mo­ky­mų iki eko­no­mi­nio vai­ra­vi­mo ir vai­ra­vi­mo ekst­re­ma­lio­mis oro są­ly­go­mis. Pa­sak A.Nak­čiū­no, te­mas pa­dik­tuo­ja įmo­nės Ža­lų sky­rius: jo dar­buo­to­jai ge­riau­siai ma­to, ko­kias klai­das da­ro vai­ruo­to­jai ir ko­kių mo­ky­mų, ge­bė­ji­mų jiems trūks­ta.

„95 ko­do“ mo­ky­mai – tai ES nu­ma­ty­ta tvar­ka, reg­la­men­tuo­jan­ti vai­ruo­to­jų, ve­žan­čių kro­vi­nius C1, C1E, C, CE ka­te­go­ri­jų trans­por­to prie­mo­nė­mis, pra­di­nės kva­li­fi­ka­ci­jos įgi­ji­mą ir jų pe­rio­di­nio mo­ky­mo tvar­ką. Šie mo­ky­mai yra pri­va­lo­mi vi­so­je ES veik­lą vyk­dan­čioms trans­por­to bendrovėms.

Mokymai tik įsi­dar­bi­nu­siems vai­ruo­to­jams ir jau dir­ban­tiems ke­le­tą me­tų ski­ria­si. „Nau­jo­kui, ne­pai­sant to, kiek pro­fe­sio­na­laus vai­ra­vi­mo pa­tir­ties jis tu­rė­jo prieš tai, su­tei­kia­me ne tik pa­grin­di­nių ži­nių apie „Gir­te­ka Lo­gis­tics“, mū­sų klien­tus ir griež­tus jų rei­ka­la­vi­mus, bet ir apie trans­por­to prie­mo­nes, prie­ka­bas, kro­vi­nių tvir­ti­ni­mo rei­ka­la­vi­mus“, – pa­sa­ko­ja „Gir­te­ka Lo­gis­tics“ trans­por­to veik­los di­rek­to­rius. Jis pa­brė­žia, kad la­bai svar­bią ir di­de­lę mo­ky­mų da­lį uži­ma įvai­rio­se ša­ly­se ga­lio­jan­čių tai­syk­lių aiš­ki­ni­mas.

Ilgiau „Gir­te­ka Lo­gis­tics“ dir­ban­tiems vai­ruo­to­jams sten­gia­ma­si su­teik­ti pa­pil­do­mų ži­nių, pa­kar­to­ti kur­są. Vi­si vai­ruo­to­jai mo­ky­muo­se da­ly­vau­ja bent kas ke­lerius metus.

Tokiai metodikai pritaria ir O.Manikas. „Mo­ky­mai ak­tua­lūs ab­so­liu­čiai vi­siems, ka­dan­gi ži­nias pe­rio­diš­kai tu­ri at­nau­jin­ti vi­si vai­ruo­to­jai. Tik skir­tu­mas tur­būt vie­nas: jau­nam vai­ruo­to­jų rei­kia ga­na daug mo­ky­tis, o il­ga­me­tę pa­tir­tį tu­rin­tiems vai­ruo­to­jams mo­kė­ti teo­ri­nes ži­nias pri­tai­ky­ti pra­ktiš­kai“, – iš­ski­ria pa­šne­ko­vas.

Nauda įsi­ti­ki­na pra­ktiš­kai

Ar noriai patys vairuotojai dalyvauja mokymuose? „Gir­te­ka Lo­gis­tics“ at­sto­vas sa­ko, kad di­džio­ji da­lis mo­ky­tis no­ri, ta­čiau pa­si­tai­ko ir išim­čių. „Vie­nas ką tik mū­sų įmo­nių gru­pė­je įsi­dar­bi­nęs vai­ruotojas pareiš­kė, kad mo­ky­mų jis ne­lan­kys. Nu­ro­dy­ta prie­žas­tis – vai­ruo­to­ju jis dir­ba jau dau­giau nei 20 me­tų ir yra vai­ra­vęs pa­čias įvai­riau­sias transporto priemones. Tačiau įsė­dęs į mū­sų vil­ki­ką vai­ruo­to­jas pa­juo­ka­vo: „Bet juk čia ne ma­ši­na, čia kos­mi­nis lai­vas“, – pa­sa­ko­ja A.Nak­čiū­nas ir pri­du­ria, kad įmo­nė per­ka pa­čius nau­jau­sius vil­ki­kus, ku­riuo­se vis dau­giau val­dik­lių, prie­tai­sų ir elekt­ro­ni­kos.

Be to, vienaip situacija atrodo dalyvaujant mokymuose, o kitaip – iš­vy­kus į rei­są. „Vai­ruo­to­jai, net ir iš­klau­sę vi­są mo­ky­mų kur­są ir iš­va­žia­vę į rei­są, la­bai daž­nai skam­bi­na Mo­ky­mų cent­ro mo­ky­to­jams, pra­šo pa­pil­do­mų pa­ta­ri­mų, o grį­žę dė­ko­ja už nau­din­gą in­for­ma­ci­ją, ku­ri pra­ver­tė ke­ly­je“, – mo­ky­mų nau­dą grin­džia A.Nak­čiū­nas.

„Gir­te­ka Lo­gis­tics“ tei­gia, kad dėl vie­tos po sau­le jiems ten­ka pa­ko­vo­ti jau šian­dien. „Ne vie­no­je ša­ly­je trans­por­to bend­ro­vės ste­bi­mos lyg pro di­di­na­mą­jį stik­lą. Ko­dėl? Ga­li­ma sa­ky­ti, kad stip­rios Bal­ti­jos ša­lių ir Len­ki­jos trans­por­to bend­ro­vės iš­si­ko­vo­ja vis di­des­nę rin­kos da­lį Eu­ro­po­je ir tai, ži­no­ma, ne­la­bai pa­tin­ka se­niai šio­se rin­ko­se dir­ban­čioms bend­ro­vėms. Be to, ga­jūs ste­reo­ti­pai, kad „Ry­tų eu­ro­pie­čiai – blo­ges­ni“. Vai­ruo­to­jai iš da­lies ir mo­ko­mi tam, kad šie ste­reo­ti­pai bū­tų pa­neig­ti“, – vers­lo rea­li­jas at­sklei­džia trans­por­to veik­los di­rek­to­rius.

Prognozės: tech­no­lo­gi­jos ir sau­gu­mas

A.Nakčiū­nas pa­ste­bi, kad vis dau­giau dė­me­sio kro­vi­nius ga­be­nant ke­liais ski­ria­ma po­ten­cia­lioms te­ro­riz­mo grės­mėms ir pa­ties vai­ruo­to­jo sau­gu­mui be­si­kei­čiant geo­po­li­ti­nei si­tua­ci­jai Eu­ro­po­je. „Apie tai jau da­bar kal­ba sau­gu­mu be­si­rū­pi­nan­čios or­ga­ni­za­ci­jos, aso­cia­ci­jos ir kt. Neat­me­ta­me ga­li­my­bės, kad apie tai ga­li­me pra­dė­ti dau­giau kal­bė­ti ir sa­vo mo­ky­mų me­tu, nors pa­grin­di­niai sau­gu­mo pa­ta­ri­mai jau dės­to­mi ir da­bar bend­ra­ja­me kur­se“, – tei­gia jis.

Paš­ne­ko­vas įvar­di­ja, kad rea­lu, jog pa­di­dės tech­ni­nių ži­nių po­rei­kis – kaip jau mi­nė­ta, vil­ki­kų val­dy­mas vis su­dė­tin­ges­nis ir la­biau kom­piu­te­ri­zuo­tas. Ti­kė­ti­na, kad ki­ti rei­ka­la­vi­mai ir tai­syk­lės, do­ku­men­tai tu­rė­tų vis la­biau vie­no­dė­ti, to­dėl gal­būt su­ma­žės šios sri­ties mo­ky­mų.

„Rei­ka­la­vi­mai grei­čiau­siai at­si­ras na­tū­ra­liai – stip­rė­jant kon­ku­ren­ci­jai ir kont­ro­lei per­ve­ži­mų rin­ko­je, klien­tai tu­ri di­des­nį pa­si­rin­ki­mą ir rei­ka­la­vi­mai, iš­šū­kiai ky­la na­tū­ra­liai – nein­ves­tuo­si į dar­buo­to­ją, tą pa­tį vai­ruo­to­ją – ne­tu­rė­si klien­tų, ne­ga­lė­si pa­siū­ly­ti ko­ky­bės, be ku­rios sun­ku kon­ku­ruo­ti“, – tei­gia „Li­na­vos“ at­sto­vas.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų